Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Niet meer te starten


Gette

Aanbevolen berichten

Nu ik er ongeveer 200km met mijn net gemonteerde scooter op heb zitten, krijg ik hem niet meer aan de praat.

Hij heeft 2 dagen zonder al te veel problemen gewerkt, starte altijd van de 1ste kick.

Nu vandaag een klein toerke gedaan, stop ik enkele km van men deur, leg hem even stil, en krijg ik hem plots niet meer aan de praat.

-Bougie vonkt

-naft krigt hij

-na een tijdje kicken, ploft hij, en komt alles langs de carbu terug eruit...

Iemand een idee?

ik heb de statorplaat al eens verwisseld zonder resultaat

...

-

Link naar reactie

Het ploffen kan wijzen op de vooronsteking die niet juist is afgeregeld, of de motor die verzopen is, of juist te weinig benzine krijgt. Probeer eens met een nieuwe bougie te steken en anders eens de afstand tussen de vis-platinees controleren (indien van toepassing). Slecht of niet starten kan vele oorzaken hebben, de kunst is de juiste te vinden. Ik kan er van meespreken...:))

Succes met het opzoekingswerk!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

na een nachtje slapen, mijn vaststelling van gisteren nog eens overlopen te hebben, en wat opzoekingswerk gedaan te hebben.

Denk ik dat hij valse lucht trekt langs de bourage vliegwielzijde...

1° omdat ik tijdens mijn laatste rit merkte dat hij valse lucht trok

2° omdat het luchtmengsel te arm bleef

3° na het verwijderen van de ontstekingsplaat zag ik een beetje olie...

Straks dus eens een nieuwe steken, en hopen op een goede afloop :(

Link naar reactie

geen deuk te zien, het enige wat er wel al los inzat was een rond buis roosterke...

Momenteel staat er een standaard piaggio potteke onder. hij draait nog ni just, maar het kan wel zijn dat nu de ontsteking een beetje ontregeld is.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...