Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Valt dit onder garantie?


Il Paperino

Aanbevolen berichten

Hallo vespisten,

Ik lees hier wel op het forum dat alle slijtage-gevoelige onderdelen niet onder garantie vallen... Nu, mijn vraagske : mijn km-teller is uitgevallen en ga die laten nakijken bij een vespa-dealer, is dit een garantiegeval of niet ?

Bij het maken van mijn afspraak wist de receptioniste " Hergon Leuven " me te vertellen dat ze niet zeker wist of dit onder garantie zou vallen. Donderdagmorgen heb ik een afspraak... daarom eventjes deze vraag op het forum gooien...

Heeft Piaggio daar een lijstje van wat onder garantie valt ? Wat bij discussie ? Bij wie kan je terecht ? De ene dealer probeert van de garantie af te raken, terwijl een ander dit wel doorgeeft bij Piaggio. Heeft Piaggio voor de Benelux een centraal meldpunt ?

Link naar reactie

De meningen op het forum zijn toch wat verdeeld, er zou inderdaad meer duidelijkheid mogen zijn ivm de garantievoorwaarden. Een afgelijnde lijst van alle onderdelen met beperking van km's zou beter zijn voor de klant. Nu, wie de grootste mond durft openzetten krijgt waarschijnlijk het meest gedaan bij de verkoper. Weet hier echt niemand waar je terecht kan bij eventuele geschillen, een vriendelijk aanspreekpunt voor Belgische vespa-of piaggio klanten... dit komt de service alleen maar ten goede dacht ik... Nu, donderdag weet ik of dit onder garantie valt ;-))

Link naar reactie

Toen ik mijn LML had is mijn km teller (wormpje) 3 keer stuk gegaan met nog geen 2.600 km. Is altijd netjes en in garantie gemaakt door the one and only, greatest LML/Vespa dealer of the world, Jan Classicscooter :-)

Waarmee ik wil zeggen dat het van je dealer zal afhangen of hij goed gezind is ;-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Na 10 maanden en 3400 km mijn snelheidsmeter (kabel) van m'n GTS 125 ook naar de vaantjes. Ca 20 Euro moeten betalen want volgens de dealer valt dit bij Vespa niet onder de garantie. Ik begrijp zoiets niet en heb een mail naar Vespa gezonden, 1 maand later nog steeds geen reactie ! Ik begrijp zoiets niet : Vespa bestaat toch al verscheidene decennia, hoe kan zoiets ???

Link naar reactie

We zijn al een maandje verder en nog steeds geen km kabel... Was bij de vespa-dealer geweest en na demontage bleek de kabel niet te passen, een telefoontje naar de hoofdleverancier voor Belgie bracht duidelijkheid. Italië heeft de verkeerde dozen geleverd...

Gelukkig nog altijd niet geflitst :-))

Link naar reactie

Tgaat over je km/h teller en niet je kilometer teller? (omdat je over flitsen spreekt)

Mijne is al eens vervangen, en ingevet, allemaal onder garantie. Hoewel dat vervangen niet echt geholpen heeft omdat die dealer hem met het foute vet (spray) heeft ingevet.

Woensdag nog bij Smeyers geweest voor wat andere zaken, en die heeft mijn kabelke ingevet, voor de verniet (onder garantie), dus ik denk dat die kabel vervangen toch ook niets mag kosten. Ni echt bij de deur voor u Curt, maar ge kunt altijd is bellen om te zien of hij ze op stock heeft natuurlijk.

Link naar reactie

Bij mij ging het niet over de km teller, maar de krukas.

Er zat speling op, constructiefout.

Goed pecht dus, heb mijn vespatje bijna een half jaar.

Nog niet echt mee kunnen rijden en dan dit.

Juist wanneer het goed weer werd :(

Hij staat al 4 weken nu in de garage. Dinsdag komt eindelijk (hopelijk) het stuk binnen voor herstelling.

misschien dat ik eind van de week terug kan rijden, nu hopen op goed weer.

Het goede nieuws was dat het onder de garantie viel.

Nu kan je eigenlijk een schadevergoeding vragen.

Uiteindelijk heb ik mijn vespa een maand moeten missen door een constructiefout en bijgevolg dus een maand verzekering voor niets betaald...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...