Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ja en neen..

je kunt hem wel verzekeren op de chassisnummer maar volledig legaal ben je dan niet, Politie vraagt altijd naar gelijkvormigheidsattest. Voor een bepaald jaartal (74 ? ) heb je geen papieren nodig, maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat de vespa effectief van voor dat jaartal is.

Ik denk dat het toch aangeraden is om papieren aan te vragen, kost niet zo veel en bespaart je eventuele problemen bij een controle

ciao !

Link naar reactie

Eerst naar politie gaan en een attest van verlies aanvragen..

Dan ga je met dat attest van verlies naar een erkende vespa verdeler en die zorgt normaal gezien voor papieren

ciao !

Link naar reactie

Er staat ook ergens op het forum een print van een koninklijk besluit dat zegt dat bromfietsen van voor 74 geen GVA kunnen hebben en dus ook niet nodig hebben. Dat print je ook best af en neem je ook best mee. Er zijn namelijk zoveel verkeersregels en 'uitzonderingen' dat je niet kan verwachten dat de mensen van het politiekorps deze allemaal kennen :)

Link naar reactie

Ikzelf heb geprobeert m'n primavera in te schrijven bij de DIV in brussel maar kan geen nummerplaat krijgen OMDAT deze vespa is ingevoerd en ik niet in het bezit ben van het origineel buitenlands ken tekenbewijs...???

Heeft iemand hier enige ervaring mee of weet iemand wat ik kan doen om toch snel te kunnen cruizen?!

Thanks!

Link naar reactie

Je moet het origineel inschrijvingsbewijs, of een gewettigde kopie (laten wettigen op het consulaat)aan de D.I.V. afgeven. Als het een italiaan is kun je op de site van het A.C.O. (Automobil Club Italia) te weten komen welke P.R.A.

Dit is de mail die ik van hen kreeg:

As concerns your query, we inform you that the document you need is called "Estratto Cronologico" and must be requested to the Pubblico Registro Automobilistico (P.R.A.) based in the city of residence of the last owner/vendor.

In order to be able to give you the correct P.R.A. office address, please send us another e-mail indicating your vehicle last (Italian) registration plate number.

Ps: het opsturen van de papieren en zo kost je wel 35 Euro.

Link naar reactie

"Er staat ook ergens op het forum een print van een koninklijk besluit dat zegt dat bromfietsen van voor 74 geen GVA kunnen hebben en dus ook niet nodig hebben. Dat print je ook best af en neem je ook best mee. Er zijn namelijk zoveel verkeersregels en 'uitzonderingen' dat je niet kan verwachten dat de mensen van het politiekorps deze allemaal kennen :)"

maar !!!!!

ik hoor zonet van iemand dat hij zijn rijexamen niet mag doen met zijn 50cc van '67 omdat het examencenter een bewijs moet hebben dat het "echt" een 50cc is en niet meer dan 45km/u (dacht ik) mag/kan doen.een GVA dus...

begrijpen wie begrijpen kan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...