Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dilemma GTS250 abs versus 300


roadrunner22

Aanbevolen berichten

Tja, het is al eerder aanbod gekomen maar ook ik heb dezelfde twijfel: ga ik voor een nieuwe 250abs of een 300super.

Nu hier misschien al wat meer km's met 300erds gereden is kunnen jullie misschien wat objectieve ;-)) input geven?

Welke dealer zouden jullie aanbevelen? Ik woon in Wommelgem.

Alvast bedankt !!

Link naar reactie

Objectieve input van anderen kan dan wel interessant zijn in je dilemma, toch zal uiteindelijk jij de beslissing moeten maken en denk ik dus eerder dat je jezelf enkele dingen moet realiseren:

- 250 Vs 300 : Het prijsverschil is miniem; Ik ga bij het lezen van je topic ervan uit dat het hier gaat om een eenmalige, goed overwogen aankoop.

Dan geldt algemeen volgende stelling:

'Je bent altijd content met wat je hebt, tot je weet dat er iets beters bestaat.'

M.a.w: Koop een 250 en na gewenning denk je misschien wel:

''Verdorie, er bestaat nog een 300: misschien had die nog nét wat meer rijplezier aan boord?''

Koop een 300: Daarmee kan je zeker wat een 250 kan, eventueel nog zelfs wat meer...

(Leesvoer op het internet duidt hier eenduidig op weinig merkbaar verschil)

Bovendien, in tijden van crisis is het ook altijd handig om weten dat je een unicum in je garage staan hebt: namelijk dé meest krachtige vespa allertijde(?)

Zoals ik dus al zei gaat het hier dus vooral om wat je er zelf van verlangt!

Let wel: Net zoals voor velen, vind ik het voornaamste aan een Vespa dat het een confortabele manier van verplaatsen is. Vraag blijft dan wel natuurlijk of je het nodig vindt om daar een 300cc motor voor nodig te hebben: Met een 250 kan je al perfect de autostrade op en zoiets zal je zeker veel rijplezier bieden...

Dilemma alom! :D

Link naar reactie

Hey,

ik zit eigenlijk met dezeflde vraag om komende dagen een 250 of 300 te kopen. Ik had al gehoord dat het eigenlijk weinig verschil maakt, terwijl de dealer waar ik zou kopen er zo van te over is over het enorme verschil in trekkracht en dergelijke ...

Ik wil topkoffer en bij de 300 moet je dan dat laadrekje er weer bijkopen, nog es 150 erbij, wat bij de 250 standaard is, etc...

maar wat ik ook nog had willen weten is ivm de baantax?!

Ik heb al horen zeggen dat tot 250 er geen baantax is die jaarlijks terug komt, klopt dit? Is er een eenmalige in verkeerstellingtax voor de 250?

Over de 300 heb ik horen zeggen dat die wel jaarlijkse tax moet betaald worden... zo ja, hoeveel is dit dan?

En hoeveel in verkeerstelling tax te betalen?

Bedankt alvast!

Didier

Link naar reactie

Proefritje met de 2 misschien? Dan kunnen de twijfels en de verschillen aangevoeld worden. Praktisch ken ik er niets van maar op papier lijkt er niet veel verschil. Hier in de buurt rijdt er wel een witte GTS300 rond en ik sta steeds perplex als ik hem zie optrekken dus 't gaat wel vooruit tov mijn 125. Bij nen 250 gaat dat idd waarsch niet veel schelen. Hangt er van af waarvoor je de vespa wil gebruiken en de 'looks' zijn misschien ook doorslaggevend?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi, gaan voor die 300! De topsnelheid is hetzelfde als de 250 maar het optrekken en hernemingen zijn veel vlotter.

Het prijsverschil is miniem met de 250ABS, maar of zo'n ABS echt nodig is ? De Vespa's van 50j geleden hadden deze ook niet en dat is ergens het concept van de 300.(zie koelsleuven in rechterbil)

Ook geen (digitale)toerenteller. Enkel kilometerteler, benzinemeter en watertemp.meter.

En een hele hoop plezier bij een stoplichtsprint.

Er zit geen rekje op waar je een topkoffer op kan monteren, maar persoonlijk vind ik een rugzak iets hipper dan een box.

Over smaak en kleur kan niet gediscussieerd worden natuurlijk.

Link naar reactie
Het prijsverschil is miniem met de 250ABS, maar of zo'n ABS echt nodig is ? De Vespa's van 50j geleden hadden deze ook niet en dat is ergens het concept van de 300.(zie koelsleuven in rechterbil)

Wait... what!?

Dat ding gaat wel even 2.6 keer harder dan de Vespa's die 50 jaar geleden max 55km/h pruttelden - goeie opmerking dat ze toen toch ook geen ABS nodig hadden :S

Link naar reactie

De 250 rijdt al goed genoeg .ABS al of niet 'k weet het

niet op de mijne staat het erop heb het (nog)niet nodig gehad.

De 300 is veelal meer een marketingsstunt me dunkt

' ik heb de dikste vespa'.

vergeet ook niet dat je er wegenbelasting op betaald en dat het verbruik hoger ligt.

ik vind de gewone 250 trouwens veel mooier dan de 300

( ik hou niet van die zwarte velgen en het model van de zadel maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak).

Link naar reactie

Ik rijd ook met een 300 en heb bewust voor deze gekozen. Doe re nu regelmatig grote baan mee en moet zeggen dat hij heel stabiel is. Meestal verplaats ik mij naar Brussel en hou zo'n 100 per uur. Probleemloos. Voordeel is dat als er toch eens een vrachtwagen echt blijft 'hangen' door zijn begrenzer dat je er vlot overheen gaat, koppel genoeg. Het is niet een gevoel van 'ik heb de dikste vespa' ooit. Het is gewoon dat ietsje meer power en meer performantie indien nodig. hij slikt een hoop trouwens dus er zijn ook negative kanten aan. Het is zoals gezegd een kwestie van smaak.

Link naar reactie

Snel rijden kan iedereen maar op tijd stoppen das iets anders.Ikzelf zou voor de 250abs gaan gewoon maar voor de veiligheid. Als je weet dat 70% van de ongevallen met motorfietsen te wijten is aan verkeerd remmen met een noodstop weet je genoeg! Als het voorwiel blokeerd is het voorbij met sturen.

Link naar reactie

Voor iemenad die veel grote baan doet en stabiliteit op prijs stelt, plaats banden met een maatje groter. heb dit overgenomen van de Engelse rijders welke toch meestal redelijk wat op weg zitten. het scheelt een slok dat hij beter op de baan houdt. 130 voor en 140 achter. Wezenlijk verschil.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...