Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinemeter


Wispa

Aanbevolen berichten

In de Vespa (LXV 125) kan 8,5 liter waarvan 2 liter reserve, zegt het boekje.

De meter staat op het voorlaatste grote streepje (streepje voor de nul). Er is een 100 km mee gereden.

Tanken: 3,9 liter en de pomp slaat af, de benzine tank is vol (= terug naar het 4/4 streepje).

Lees ik iets verkeerd af op de benzinemeter? Ik dacht nl dat mijn tank bijna leeg was, maar als ik maar 3,9 liter kan tanken, is dit toch duidelijk niet zo.

Link naar reactie

benzinemeters op motoren-scooters kunnen echt wel foutieve 'data' aangeven.

Van mijn Lx weet ik het niet meer , maar van de andere motorscooter weet ik als die net voor rood staat ik een halve tank nog heb.

Daarentegen staat dat de benzinemeter van mijn allerdaagse 50cc wel exact de hoeveelheden aangeeft... .

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Exact hetzelfde.

Ik heb mijn LXV125 nu een paar dagen. En eerst had ik de indruk dat het nogal veel verbruikte, eenmaal voorbij de helft zakt het benzinemetertje zeer snel. Maar telkens ik ga tanken kan er dan maar 3 of 4 liter in.

Gisteren stond ik in de Limburg, nergens een benzinestation te zien, en mijn metertje stond bijna op nul (tussen het laatste streepje en de nul), het lichtje van de reserve brandde nog niet.

Ik kwam een vrouwtje tegen en vroeg haar naar het dichtsbijzijnde benzinestation. Bleek zij de uitbaatster te zijn van eentje dicht in de buurt. Ben haar gevolgd en daar tankte ik ... 4 liter en een beetje.

Je moet toch op je benzinemeter kunnen vertrouwen. Is dit iets wat hersteld of bijgeregeld kan worden? Hebben alle LXV125 daar last van?

Link naar reactie

Bij mijn GTS Super is dit ook zo ... Ik kan met een volle tank ca. 300 km doen (gem. verbruik van 3.1 liter) en na ca. 175 km gaat het lichtje ook reeds branden ... Ik tracht me van dat lichtje niet veel aan te trekken en m'n vorige kilometerstand te memoriseren (en 300 bijtellen) ... vroeg of laat loopt dit wel eens mis verwacht ik ...

Alleszins, dezelfde vraag:

* kan één en ander bijgeregeld worden ?

* heeft iemand van jullie steeds reservebrandstof bij (onder 't zadel in een bidonneke of zo ??) Zo ja, hoe dan exact ?? tips, do's en dont's ?

Dommel

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik benzine meenemen met de scooter ten sterkste afraden. En zeker niet onder het zadel. Als uw bidon tijdens de rit een heel klein beetje lekt. Heb je kans dat de benzinedamp zit opstapelt en bij de minste vonk ontploft. Bij een cursus brandpreventie heb ik het verhaal gehoord van een ongeval. Waarbij iemand benzine had opgekuist met vodden en deze in een afvalcontainer (zo van die plastic containers op wieltjes met een deksel) had gesmeten. De benzine was daarna gaan verdampen en er was een explosief mengsel ontstaan. Blijkbaar moet er een vorm van ontsteking aanwezig geweest zijn. Want later is bij het openen van die afvalcontainer het boeltje daar ontploft.

Link naar reactie

Blijbaar vooral bij heel splinternieuwe scooters (Wispa, Dommel). Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. Jullie zijn nog onder garantie, ik zou er toch es mee binnengaan. Als je op één ding toch serieus moet vertrouwen is het toch wel het naftemetertje. Met bidonnekes sleuren is toch absoluut 'passé'...

@ Joene: naftekraantje?? reserve stand?? Allé jong, wij rijden wel met modern plastiek hé dus hebben we daar nog nooit van gehoord ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...