Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met Vespa 125cc op jaagpad?


Pietro

Aanbevolen berichten

Idd, een jaagpad is slechts toegankelijk voor "aanbelanden". Dwz weggebruikers die iets te maken hebben met de percelen langsheen het jaagpad. Zelf reed ik vroeger altijd met mijne PX van Brugge naar Oostende. Tweemaal tegengehouden en gedaan alsof ik gehoord had van een woning die langsheen het kanaal te koop stond en ik hiervoor kandidaat was. Een motorrijder diende echter 150€ te betalen voor dezelfde feiten. Vaak is het zo dat fietsen wel en bromfietsen (laat staan Motors) niet toegelaten worden. Indien er géén bord staat met vermelding jaagpad is het een gewone openbare weg!

grtjs ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Op een jaagpad mag je niet rijden als er verbodsborden staan . Maar ik weet van een wielrenner (prof) dat derny's gedoogd worden. Maar ik ga er toch op rijden , wel traag omdat er fietsen op rijden.Heel sporadisch maar het mag niet !

Dus afdokken als je prijs hebt.

Link naar reactie

Idd, maar op het jaagpad rustig rijden doe je niemand geen kwaad, vooral op een verlaten maandagmiddag(ik fiets daar veel en meestal alleen), dat mag u niet vergelijken met zat rijden, wil ik even benadrukken.

Maar als je ne kwaaie flik tegenkomt is het prijs en dat moet je dan maar aanvaarden.

Link naar reactie

Hoi Gette, we zijn verstandig genoeg om te weten wanneer we echt onverantwoorde dingen doen. even iets meer dan 50 in bebouwde kom is ook zo erg niet, evenals 45 rijden op een verlaten jaagpad. Zelf rij ik nooit zat rond, ga ik niet door het rood, enz. Dat is toch net iets anders.

Link naar reactie

awel dan moette ni zeveren, het mag ni!

en ja ik maak ook regelmatig een overtreding.

Ik denk zelfs dat in de meeste gevallen enkel klasse A is toegelaten.

Uit respect voor fietsers, wandelaars, rust(en niet voor de wet) blijf ik 99% van de fietspaden af...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...