Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe kickstart is zijn tanden alweer kwijt...


Santo

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuwe kickstart geïnstalleerd. De vorige was zijn tanden kwijt, waardoor hij geen grip meer had. 'k Heb dan die nieuwe derop gestoken, een paar keer gebruikt en die nieuwe is nu ook al de tanden kwijt. 't Is een aluminium stuk peis ik. Hoe kan dat zo snel weer kapot zijn, en hoe kan ik dat oplossen?

Want als ik een nieuwe koop, zal het van hetzelfde laken een broek zijn vrees ik...

Nu loop ik den boel in gang, maar ideaal is dat ook niet...

Gr

Santo

Link naar reactie

Zijn de tanden van het kickstartandwiel(waar je de kickstart op plaatst) nog ok? Steekt de kickstart er wel ver genoeg over? Heb je wel de correcte kickstart aangekocht (komen de tanden mooi overeen)?

Of heb je misschien serieuze startproblemen en een zware voet? :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

De tanden van het kickstarterwiel zijn nog perfect. De kickstart zelf zat er perfect over.

Ik heb (bij mijn weten) de juiste kickstart gekocht en ik heb een zware voet :-)

Maar ik heb het ding pas geïnstalleerd. Misschien hoop en al 10 keer gestart, en den elfde keer was het weer van dattum.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de kickstart niet goed past of niet genoeg knelt (of beiden).

Is er een oplossing? Want anders heb ik met de nieuwe die ik ga kopen, weer hetzelfde probleem.

Gr

S

Link naar reactie

ik heb dit ook gehad met mijn MISA GL, daar waren de tandjes het probleem. ze zien er meestal perfect uit maar dat zijn ze zeker niet altijd!!

je kan eens proberen met een beetje loctite aan de tandjes te doen en de kickstarter zo goed mogelijk vast te zetten. anders een nieuwe kickstart as...

Link naar reactie

Ja ik vijs 'em vast :-)

Ik zal de as nog eens bekijken, maar mijns inziens is die nog perfect.

Iemand een idee wat zo een as moet kosten?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...