Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB schiet uit tweede versnelling


Santo

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb net mijn VNB gans in orde gezet. Nieuwe vering, nieuwe remtrommel, nieuwe kickstart (die alweer kapot is trouwens), enz enz... Nu ben ik gisteren gaan rijden en mijn versnellingen zijn niet zoals ze horen. Ik moet erg zoeken vooraleer ik de tweede versnelling 'gevonden' heb (ik moet eerst half voorbij tweede schakelen, zonder ontkoppelen, en dan een half slagje terugdraaien totdat ik in tweede zit). Als ik dan in tweede zit, schiet de versnelling soms terug in neutraal, tenzij ik de hendel tegenhoud. Als ik de tweede versnelling gemist heb, dan kraakt gans den boel dat het zeer doet aan mijn oren/hart. Als ik vanuit derde terugschakel naar tweede, vind ik die direct en blijft hij daar ook mooi zitten.

Nu vroeg ik me af. Hoe los ik dat op, zonder gans den bak open te gooien? Is dat mogelijk?

Gr

Santissimo

Link naar reactie

Neen, de motor is niet gereviseerd. Maar ik zie dat niet zitten om 600 euro te betalen om een motor te laten reviseren die na 2 jaar stilstaan bij de eerste kick in de kloten direct start alsof hij pas uit de fabriek komt. Letterlijk de eerste kickstart en hij was vertrokken.

Wat de kabels betreft, is dat de embrayagekabel die deftig aangespannen moet worden? Of gaat het hier over andere kabels? Versnellingen regelen vind ik niet makkelijk...

Andere opties? :-)

Gr

S

Link naar reactie

kan ook zijn dat ge een nieuw kruiske moet steken. zoek eens op 'schakelkruis'.

uw vitessen kan je bijregelen aan het bakje waar de twee kabels van uw vitessen in aankomen, daar zitten regelschroeven aan.

Link naar reactie

eerst proberen met kabels beetje bij te regelen (vitessekabels) als dat niet helpt, schakelkruis vervangen. Dan kan je trouwens meteen je kickstrater as vervangen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...