Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Werkmateriaal vespa restauratie


aunke

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Ben dit weekend en vanmiddag eens een kijkje op de zolder van men garage gaan nemen. Men grootvader heeft veel materiaal zoals engelse sleutels, vijlen, schroevendraaiers, hamers, ... om aan auto's te werken.

Ik ben al dit materiaal aan het opkuisen stuk per stuk, zodat het weer bruikbaar is...

Nu is de vraag, welk materiaal gebruiken jullie frequent voor het werken aan jullie - of voor het restaureren van- jullie oldtimer.

Als beginneling kan ik alle tips gebruiken en weet ik dan ook welk materiaal ik mij nog zal moeten aanschaffen.

Dank bij voorbaat,

Laurent

Link naar reactie
Hej,

Ik gebruik toch het meeste schroevendraaiers en dopsleutels (de rakenjak zoals ze zegge en heb er ook een met de perslucht), een rubberen hamer en vooral veel geduld. Daarmee moet het wel wat lukken denk ik ^^

Groeten

Dopsleutels heb ik ook al, en schroevendraaiers is geen probleem. Een rubberen hamer zal ik mij nog moeten aanschaffen, en geduld heb ik er zeker voor over:D.

Men vader gaat een compresseur kopen, kan ik dit gebruiken in de restauratie? of is dit eerder nadelig?

Dank u voor het snelle antwoord.

mvg

Link naar reactie
banden oppompe ;-D

eventueel dopsleutel op perslucht. Compressor komt sowiezo van pas, ook als ge begint te plamuren/schuren.

Banden pompen wist ik nog net:D. Men vader heeft veel ervaring als het gaat over plamuren,schuren, vernissen ,lakken, en schilderen van muren/ hout. Maar weet niet of dit het zelfde is voor de carroserie van een vespa...

Link naar reactie
Ik zou me enkel nog zo'n momentsleutel willen aanschaffen. Zou denk ik wel handig zijn bij het reviseren van een motorblok waardoor je minder lekage krijgt?!

Groeten

Dank je voor de tip, en nog een klein vraagje: waar zou ik het best leren werken aan een motor van een vespa? Ik lees wel veel literatuur, forum en andere sites, maar tussen lezen en het uiteindelijk doen is nog een grote stap... Of gewoon direct beginnen aan een wrakje dat ik zou opkopen?

Link naar reactie

Hmmm, ik zie mij dat ook nog doen:D. Kwil juist niet een hopeloos stukje ijzer in men handen geworpen krijgen:p, waar ik dan nog teveel voor betaal ook. Maar na een beetje uit te kijken en op te letten, moet dit wel lukken:). Lijkt me wel een hele uitdaging zo'n restauratie..

Link naar reactie

plamuseren = u amuseren met plamuren, das duidelijk dacht ik

ik heb nog nooit een momentsleutel nodig gehad.

Met een sleutel 13 en een kruisschroevendraaier kom je bij een vespa al heel ver

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...