aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Dag iedereen Ben dit weekend en vanmiddag eens een kijkje op de zolder van men garage gaan nemen. Men grootvader heeft veel materiaal zoals engelse sleutels, vijlen, schroevendraaiers, hamers, ... om aan auto's te werken. Ik ben al dit materiaal aan het opkuisen stuk per stuk, zodat het weer bruikbaar is... Nu is de vraag, welk materiaal gebruiken jullie frequent voor het werken aan jullie - of voor het restaureren van- jullie oldtimer. Als beginneling kan ik alle tips gebruiken en weet ik dan ook welk materiaal ik mij nog zal moeten aanschaffen. Dank bij voorbaat, Laurent Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Hej, Ik gebruik toch het meeste schroevendraaiers en dopsleutels (de rakenjak zoals ze zegge en heb er ook een met de perslucht), een rubberen hamer en vooral veel geduld. Daarmee moet het wel wat lukken denk ik ^^ Groeten Link naar reactie
aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Hej,Ik gebruik toch het meeste schroevendraaiers en dopsleutels (de rakenjak zoals ze zegge en heb er ook een met de perslucht), een rubberen hamer en vooral veel geduld. Daarmee moet het wel wat lukken denk ik ^^ Groeten Dopsleutels heb ik ook al, en schroevendraaiers is geen probleem. Een rubberen hamer zal ik mij nog moeten aanschaffen, en geduld heb ik er zeker voor over:D. Men vader gaat een compresseur kopen, kan ik dit gebruiken in de restauratie? of is dit eerder nadelig? Dank u voor het snelle antwoord. mvg Link naar reactie
thQS Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 banden oppompe ;-D eventueel dopsleutel op perslucht. Compressor komt sowiezo van pas, ook als ge begint te plamuren/schuren. Link naar reactie
aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 banden oppompe ;-Deventueel dopsleutel op perslucht. Compressor komt sowiezo van pas, ook als ge begint te plamuren/schuren. Banden pompen wist ik nog net:D. Men vader heeft veel ervaring als het gaat over plamuren,schuren, vernissen ,lakken, en schilderen van muren/ hout. Maar weet niet of dit het zelfde is voor de carroserie van een vespa... Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Ik zou me enkel nog zo'n momentsleutel willen aanschaffen. Zou denk ik wel handig zijn bij het reviseren van een motorblok waardoor je minder lekage krijgt?! Groeten Link naar reactie
aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Ik zou me enkel nog zo'n momentsleutel willen aanschaffen. Zou denk ik wel handig zijn bij het reviseren van een motorblok waardoor je minder lekage krijgt?! Groeten Dank je voor de tip, en nog een klein vraagje: waar zou ik het best leren werken aan een motor van een vespa? Ik lees wel veel literatuur, forum en andere sites, maar tussen lezen en het uiteindelijk doen is nog een grote stap... Of gewoon direct beginnen aan een wrakje dat ik zou opkopen? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 plamuren ken ik,maar "plamuseren"?? Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Ik ben zo begonnen, hals over kop een vespa gekocht voor bijna geen geld en kende toen nix van een vespa, laat staan plamure en de motor Link naar reactie
aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 plamuren ken ik,maar "plamuseren"?? dank u voor de commentaar, is aangepast. Link naar reactie
aunke Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Hmmm, ik zie mij dat ook nog doen:D. Kwil juist niet een hopeloos stukje ijzer in men handen geworpen krijgen:p, waar ik dan nog teveel voor betaal ook. Maar na een beetje uit te kijken en op te letten, moet dit wel lukken:). Lijkt me wel een hele uitdaging zo'n restauratie.. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 als je een beetje handig bent, gewoon doen... al doende leert men wel. Werkgereedschap heb je nooit genoeg, dus alles zeker bijhouden. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 plamuseren = u amuseren met plamuren, das duidelijk dacht ik ik heb nog nooit een momentsleutel nodig gehad. Met een sleutel 13 en een kruisschroevendraaier kom je bij een vespa al heel ver Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 de meesten hier vergeten het gereedschap van de cutdowner te vernoemen een slijpschijf (liefst een grote ) en een zware hamer zijn ook zeker niet te missen in elke vespa garage grtz sidvespa Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Juist; een dikke hamer is HET belangrijkste gereedschap van de Vespa mecanicien. En vergeet vooral niet uw vingers te tellen voor dat je begint en opnieuw als je gedaan hebt Link naar reactie
aunke Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2009 ok over een dikke hamer kan ik beschikken, en naar mijn weten heb ik ze nog alle tien Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.