vespadiverso Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 Dag specialisten. Heb een probleempje met een PX80. Deze bolt uitstekend, enkel dat hij zeer langzaam op toeren komt. Uitlaat is nagezien en andere geprobeert, carbu is zuiver gemaakt. Voor de vergelijking, een 50 special trekt veel beter op. Wie weet raad? Groeten, Johnny Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 deed hij dat ineens of heb je hem pas? grtz Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 Sleet of probleem met de segmenten/cilinder. Kijk eens na of er geen drukverlies is aan de cilinderkop. Eventueel kan een slecht afgestelde carbu ook de oorzaak zijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2009 deed hij dat ineens of heb je hem pas?grtz heeft hij altijd gedaan Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 deed hij dat ineens of heb je hem pas?grtz heeft hij altijd gedaan dan denk k dat Nero gelijk heeft.. gtrz Link naar reactie
seabike Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Volgens mij afstellen carburator Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 zal volgens mij ook iets te maken hebben met, versleten cylinder, dichting tussen kop en cylinder kapot,... moest de carbu niet goed afgesteld zijn dan zou hij niet alleen traag optrekken maar ook slecht draaien, pruttelen, .. ciao ! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2009 Bedankt voor de snelle reacties. Hij heeft geen verlies tussen cilinderkop en cilinder. Vind het gewoon vreemd dat hij stationair goed draait, topsnelheid van 80 op de teller blijft hij zonder problemen halen. We zullen eens beginnen met de carbu zuiver te maken. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 kijk eens naar de kleur van de vloeiplug?? Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 @anseeuw pieterjan... bij mijn weten zit er geen dichting tussen kop en cylinder... zit alleen een dichting tussen carter en cilinder... Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 @anseeuw pieterjan... bij mijn weten zit er geen dichting tussen kop en cylinder...zit alleen een dichting tussen carter en cilinder... inderdaad.. maar sommige doen er wel een papier of vloeibare pakking tussen. grtz Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 sorry gasten ik dacht dat ik daar bij m'n gs150 wél iets heb moeten tussen steken mvg Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 Bij een VS1 steekt daar idd een messing pakking tussen. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 Een mogelijke oorzaak zou ook kunnen zijn dat er hier of daar gefoefeld geweest is met de krukas of cilinder of piston. Als de cilinder naar achteren gaat, komen de poorten dan genoeg vrij zodat er voldoende brandstof in de cilinder komt. Check ook eens de uitlaatopening, zit deze niet verstopt? Groetjes, nero. Link naar reactie
dirtyd Geplaatst: 19 februari 2009 Delen Geplaatst: 19 februari 2009 Controleer de uitlaatopening van de cilinder of er geen aanslag in zit. hier kan een verstopping zitten van niet verbrande olie (koolaanslag).deze ziet eruit gelijk steenkool. Deze aanslag kan je verwijderen met een kleine platte schroevendraaier in de uitlaatgat te duwen en deze harde aanslag weg te duwen. wel opletten dat je geen krassen zet op de piston. zet te piston daarom ook in zijn onderste stand en de aanslag zit bovenaan en aan de zijkant van de uitlaatopening. Als je zeker zijt dat er aanslag is kan je ook de cinder afnemen en dan pas zuivermaken wat de beste manier is. Als er geen aanslag is moet je ook de uitlaat controleren of die niet verstopt zit en dit controleer je door aan de uitlaatbuisje achteraan op een 2 tal cm uw hand te zetten en een goede uitlaat voel je kloppen (drukverschil)in je hand. Blaast hij een constante druk in uw hand dan is uw uitlaat verstopt. Controleer ook de carburator en zeker de stationairsproeier (kleinste sproeier) of die open is (met een dun ijzeren draadje). Deze sproeier help de hoofdsproeier bij optrekken (vooral wanneer de gashendel toe gedraaid is en men plots volle gas geeft). ook de luchtfilter goed zuivermaken groetjes dirk Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.