lowfi Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Hey vespisten, Deze ochtend onderuitgegaan opweg naar school. Mijn brommer is opmij gevallen en heeft een deuk in de linkerzijbil, die is er al uit omdat dat staal van die billen makkelijk terug te plooien is. Nu Bij het vallen heeft mijn voorspatbord te grond getikt en is er een serieus stukje lak af. Het is een vespa V50 (ik dacht altijd een pk50xl) van 89, een zwarte, maar ik weet niet welk kleur van lakstif ik moet kopen om de schade bij te werken. Groetjes vanuit mijn gezellig sofa, waar ik met genoeg schaafwonden en kneuzingen vertoef Link naar reactie
Gette Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Ik heb geen idee wat de kleurcode is, bij sommige px'en staat dat ergens onder het zadel. Maar het is in ieder geval geen V50 maar een PK50... Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 De pauw in gent zei dat het een V50 was, staat ook op mijn bil in het vespageschrift en mijn chasisnummer is V5T en nog wat letters Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 type is PK50XL Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 ok een PK50XL dan, raar dat de pauw me dat dan zo vertelde Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Je kan toch bij Luc informeren wat de kleurcode is. Hij kan je ook aan de juiste kleur helpen in stift en spuitbus. Link naar reactie
josse Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 type is PK50XL PK50XL2 en zwart is zwart hé, ondertussen is die scooter al 20j oud en is de lak al een beetje verweerd/verschenen, dus ik zou me niet al te druk maken over welk zwart. In uw geval kun je makkelijk het kapje eraf halen en bij een carossier binnengooien. Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Voor een vlakje van 3 op 3 ga ik niet dat ganse ding overspuiten, kosten voor niks. het is gewoon dat ik mijn vespatje zo mooi mogelijk wil houden, ook optisch. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 zwarte lakstift kopen. Het plekje dichtlakken en eventueel daarna polieren. Goedkoopste oplossing. Kost je ongeveer een 7euro en het werk doe je zelf natuurlijk. Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 bedankt voor de informatie, ik ben nu vrij bang om nog te rijden, een dom accident. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 ik ben nu vrij bang om nog te rijden, een dom accident. Het beste is dat, als je terug op de been bent, onmiddellijk een ritje te doen. Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2009 De schade van het ongeval is erger dan verwacht, voor mij dan. Gisteren de dag na het accident ben ik gewoon naar school gegaan, weliswaar goed mankend, tot ik smiddags door mijn been zakte. Terug naar de spoed, zit nu in de gips, die zware vespa was op mijn been gevallen en heeft blijkbaar toch schade aangericht. Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 13 februari 2009 Delen Geplaatst: 13 februari 2009 verzorg je goed (of laat dat doen - kan nog prettig zijn) - zorg dat je snel weer op de been bent en hopelijk komt alles snel goed grts frutsab Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 13 februari 2009 Delen Geplaatst: 13 februari 2009 Stom accident... maar je was helaas niet de enige die morgen. Jouw Vespa heeft als kleurcode Piaggio zwart 94, dit is gewoon zwart. En je hebt wel degelijk een V50 ofte Vespa 50, hoor, hoewel op het typeplaatje waarschijnlijk PK50XL staat. Dit was de laatste serie handgeschakelde 50cc, met o.a. trek-duw kabel om te schakelen, uitgebreid dashbord, en nog een resem andere detailverschillen met de 'echte' XL. Soigneert u. Luc Link naar reactie
lowfi Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2009 Nog een banaal vraagje, maar de vespa heeft bij mij onder het zadel een bakje, waar de tools inzitten, nu dat bakje is leeg, gebruik dat niet, en is dat erg dat dat er niet in zit? Want daaronder zit de luchtfilter en carb enzo. of dient dat als afsluiting voor water etc? Grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 februari 2009 Delen Geplaatst: 17 februari 2009 Beter laten zitten, anders komt er te veel lucht bij de carb. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.