Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lakschade, wat is de kleurcode?


lowfi

Aanbevolen berichten

Hey vespisten,

Deze ochtend onderuitgegaan opweg naar school. Mijn brommer is opmij gevallen en heeft een deuk in de linkerzijbil, die is er al uit omdat dat staal van die billen makkelijk terug te plooien is. Nu Bij het vallen heeft mijn voorspatbord te grond getikt en is er een serieus stukje lak af. Het is een vespa V50 (ik dacht altijd een pk50xl) van 89, een zwarte, maar ik weet niet welk kleur van lakstif ik moet kopen om de schade bij te werken.

Groetjes vanuit mijn gezellig sofa, waar ik met genoeg schaafwonden en kneuzingen vertoef

Link naar reactie
type is PK50XL

PK50XL2

en zwart is zwart hé, ondertussen is die scooter al 20j oud en is de lak al een beetje verweerd/verschenen, dus ik zou me niet al te druk maken over welk zwart.

In uw geval kun je makkelijk het kapje eraf halen en bij een carossier binnengooien.

Link naar reactie

De schade van het ongeval is erger dan verwacht, voor mij dan. Gisteren de dag na het accident ben ik gewoon naar school gegaan, weliswaar goed mankend, tot ik smiddags door mijn been zakte. Terug naar de spoed, zit nu in de gips, die zware vespa was op mijn been gevallen en heeft blijkbaar toch schade aangericht.

Link naar reactie

Stom accident... maar je was helaas niet de enige die morgen. Jouw Vespa heeft als kleurcode Piaggio zwart 94, dit is gewoon zwart. En je hebt wel degelijk een V50 ofte Vespa 50, hoor, hoewel op het typeplaatje waarschijnlijk PK50XL staat. Dit was de laatste serie handgeschakelde 50cc, met o.a. trek-duw kabel om te schakelen, uitgebreid dashbord, en nog een resem andere detailverschillen met de 'echte' XL.

Soigneert u.

Luc

Link naar reactie

Nog een banaal vraagje, maar de vespa heeft bij mij onder het zadel een bakje, waar de tools inzitten, nu dat bakje is leeg, gebruik dat niet, en is dat erg dat dat er niet in zit? Want daaronder zit de luchtfilter en carb enzo. of dient dat als afsluiting voor water etc?

Grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...