lord of de scoot Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Hallo, Ik ben al een tijdje op zoek naar een Vespa (heb er nog geen ) en het feit dat ik een beetje kan sleutelen mocht er wat werk aan zijn... En hier komt het; Men stelt me een VLN2 sprint 125 van 26/10/1972 voor. Niet direct wat ik zoek maar ja; zo een kans krijg je geen 2 keer dus wil ik wel jullie mening ! Wink Hij ligt uit elkaar, de motor is los, de kas is gezond, niet meer gereden sinds 1991, 2 pinkers ontbreken, de banden zijn verduurd...tot hier alles goed Cool Maar hij heeft franse papieren ( ACMA ? )en ik moet hem in Frankrijk gaan halen ongeveer 380 km van hier (ik heb een camionette) De vespa moet 500 euro kosten... Shocked Nu is het aan jullie Grin Bedankt voor de hulp GRTZ Michel Link naar reactie
thQS Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Als ge 'm niet moet hebben, geef maar door, dan ga ik me eens informeren ;-) Als hij compleet is én goede papieren heeft lijkt me dat niet slecht Thomas Link naar reactie
fajes Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ne sprint met pinkers? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ACMA bestond in 1972 toch niet meer? Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Als ge 'm niet moet hebben, geef maar door, dan ga ik me eens informeren ;-) Als hij compleet is én goede papieren heeft lijkt me dat niet slecht Thomas Ik ga proberen volgende week is gaan te zien Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ne sprint met pinkers? Die wesp is van zijn de gestorven nonkel van de huidige eigenaar geweest dus van 1ste eigenaar mag men zeggen...Hij is zelf aan de restauratie begonnen maar het is zijn ding niet.Ik vermoed dus dat die eerste eigenaar al redelijk oud was en mischien pinkers bijgeplaatst ??? Ook staat de wesp niet te koop maar die mens is te weten gekomen dat ik eene zocht via een foto forum over tractor's... Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ACMA bestond in 1972 toch niet meer? Mea culpa, dit heb ik gezegd niet de eigenaar ! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Meer dat je even op moet letten dat als er ACMA op de papieren staat, er niet ook 1952 als bouwjaar opstaat Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 is er soms iemand op het forum die ene heeft, ik bedoel ene van VLN2 sprint ? Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Meer dat je even op moet letten dat als er ACMA op de papieren staat, er niet ook 1952 als bouwjaar opstaat ik hoop van niet ! greins Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Ik heb een VNL2, maar dat is een GTR: Bestaan VLN2 ei'k wel? Link naar reactie
thQS Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 VNL2T is GT of GTR, wss vergist de man zich gewoon, GTR is toch koetswerk zelfde als Sprint V? misschien daardoor? THomas Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Die gast kent daar niks van en zal dit gewoon afgeschreven hebben van het gelijkvormigheidsattest. Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Ik ga hem wss zondag 15.02 halen in Frankrijk. Moet ik iets aangeven aan de grens of hoe gebeurt dit ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Ik ga hem wss zondag 15.02 halen in Frankrijk. Moet ik iets aangeven aan de grensof hoe gebeurt dit ? Yoehoe! De grenzen in Europa zijn al een "paar" jaar weggevallen, evenals de tolhuisjes. ) Je mag gewoon de grens over. Nadien moet je wel passeren bij een douanekantoor in je buurt om hem te laten dedouaneren. Daarna kan je naar je verzekeringsmakelaar en de DIV om je voertuig te laten inschrijven. ps: zorg eerst dat je papieren in orde zijn voor je begint kosten te doen, zo speel je op zeker. Groetjes, nero. Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Bedankt Nero, En weet iemand hoeveel geld ik moet meenemen naar het douanekantoor ? Aankoopprijs is 500 eurokes. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Bel even met de douane; die kunnen je vertellen welke papieren je nodig hebt (iig Carte Gris en aankoopbewijs), en gelijk ook wat het gaat kosten. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 In de sectie inschrijven van voertuigen, kan je een pdf vinden inschrijven van moto. Daar tref je alle info en kosten. http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Bedankt Nero,En weet iemand hoeveel geld ik moet meenemen naar het douanekantoor ? Aankoopprijs is 500 eurokes. Als ik me niet niet vergis 30 cent (administratiekosten). Vrij verkeer van goederen? Groetjes, nero. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 We zijn benieuwd :-) Link naar reactie
pete Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 De laatste keer dat ik er was, bedroeg de som een volle 10 cent. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 februari 2009 Delen Geplaatst: 8 februari 2009 Bedankt Nero,En weet iemand hoeveel geld ik moet meenemen naar het douanekantoor ? Aankoopprijs is 500 eurokes. Als ik me niet niet vergis 30 cent (administratiekosten). Vrij verkeer van goederen? Groetjes, nero. Tot de invoer van de computer bij de douane in Genk was het 10 cent. Nu 500% duurder omdat het klaar uit de printer komt, nl. 50 centjes Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2009 Waar zit het verschil tss GT, GTR en sprint ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.