StevieV Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 Wat is eigenlijk het verschil tussen een Duitse en een Italiaanse GS150 buiten dat de Duitse in licentie door de firma's Hoffman of Messersmith werden gemaakt? Zijn die technisch of kwalitatief hetzelfde? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 kwalitatief beter denk ik (deutche grundligkeit) uiterlijke verschillen: andere koplamp, ander achterlicht, andere kilometerteller en vanaf een bepaald jaar standaard met pinkers uitgevoerd. De typisch duitse stukken (zoals kilometerteller) zijn soms moeilijk te vinden en duur, maar wel origineel vermits er veel minder zijn dan italiaanse natuurlijk Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 ander zadel (denfeld),... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 hoi steviev lees ook eens deze topic - misschien interessant voor je - de ebay-advertentie waarvan sprake in eerste post is ondertussen reeds verwijderd http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=86986 grts frutsab Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 Je moet een verschil maken met enerzijds de Hoffman en Messersmith en de Augsburg anderzijds. Bij de eersten is het frame hetzelfde, maar daar stopt de vergelijking. De motoren van de Hoffman en Messersmith hebben een carbu die zich onder de zitplaats bevindt, de Augsburg heeft net zoals de "echte" GS een carbu op de cilinder. Voor de rest is er het typeplaatje bij de Duitsers terwijl dat de Italianen dit niet hebben. Bij de Duitse GS'en is er een veersysteem zonder hendel aan het bergvak in de bil terwijl de Italianen een hendeltje hebben om de klep te openen. Zoals Stefan reeds zei, hebben de Duitsers meestal een Denfeldzadel (ander sluitmechanisme). De Duitsers hebben ook meestal (ik denk altijd) sierstrippen op de billen, terwijl dit bij de Italiaanse GS'en niet voorkwam. Waarschijnlijk zijn er nog wel verschillen (stervelgen, verschil in bouwjaar, enz... Groetjes, nero. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 Mja der is maar ene GS - G(z)O(t)D ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 Mja der is maar ene GS - G(z)O(t)D ... Het voordeel van zot zijn is dat je dingen kan en mag doen die anderen niet kunnen of mogen.)) Over de nadelen gaan we hier zwijgen... Groetjes, nero. Link naar reactie
Kennyscooty Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 knap nero ! hoe jij dat zoal allemaal weet zeg-echt wel super. alleen , en ik citeer u maar wederom vrijelijk: "zoals de "echte" GS een carbu op de cilinder. " dit vind ik er wel 'over'-slechte mens. u 101 en meer procentjes vriendelijke omarming kennyscooty Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 februari 2009 Delen Geplaatst: 3 februari 2009 knap nero !hoe jij dat zoal allemaal weet zeg-echt wel super. alleen , en ik citeer u maar wederom vrijelijk: "zoals de "echte" GS een carbu op de cilinder. " dit vind ik er wel 'over'-slechte mens. u 101 en meer procentjes vriendelijke omarming kennyscooty Allé, we kunnen da glijmiddel de zaterdag eens uitproberen...)) (toch maar) groetjes, nero. Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 4 februari 2009 Delen Geplaatst: 4 februari 2009 Voor de rest is er het typeplaatje bij de Duitsers terwijl dat de Italianen dit niet hebben. . enkele pics van Hoffmann details het pareltje met de sidecar komt van de collectie van Pfalzer grts frutsab Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 4 februari 2009 Delen Geplaatst: 4 februari 2009 was nog vergeten om het typische Hoffmann-typeplaatje te posten (indien deze en vorige pics reposts zijn - excuses) grts frutsab Link naar reactie
Kennyscooty Geplaatst: 4 februari 2009 Delen Geplaatst: 4 februari 2009 prachtige foto's frutsab en nero , ik breng een flinke tube mee !! gellerige groetjes kennyscooty Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 4 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2009 Schitterend! Merci voor de "input" mannen (gelieve dit niet letterlijk nemen, ik zal er ook zijn zaterdagvoormiddag en als ik dat hier zo hoor zal ik best een taloore meenemen ;-)) Was de originele kleur altijd dat grijs, zowel in Duitse als Italiaanse uitvoering? Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 februari 2009 Delen Geplaatst: 4 februari 2009 De Italiaanse versie bestond alleen in "grijs metalique". Ik dacht dat bij de Duitse GS'en (150) de laatste ook in het wit verkrijgbaar waren en in een soort "aubergine". (sommigen beweren ook in het rood). Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 het type duitse gs met de sterwielen is inderdaad in rood geproduceert, ne kameraad van mij heeft zo ene. trouwens ook met rode rubbers gemonteerd en het vespalogo vooraan is in chroom met rood Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.