Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil Duitse en Italiaanse GS150


StevieV

Aanbevolen berichten

kwalitatief beter denk ik (deutche grundligkeit)

uiterlijke verschillen: andere koplamp, ander achterlicht, andere kilometerteller en vanaf een bepaald jaar standaard met pinkers uitgevoerd.

De typisch duitse stukken (zoals kilometerteller) zijn soms moeilijk te vinden en duur, maar wel origineel vermits er veel minder zijn dan italiaanse natuurlijk

Link naar reactie

Je moet een verschil maken met enerzijds de Hoffman en Messersmith en de Augsburg anderzijds. Bij de eersten is het frame hetzelfde, maar daar stopt de vergelijking. De motoren van de Hoffman en Messersmith hebben een carbu die zich onder de zitplaats bevindt, de Augsburg heeft net zoals de "echte" GS een carbu op de cilinder.

Voor de rest is er het typeplaatje bij de Duitsers terwijl dat de Italianen dit niet hebben. Bij de Duitse GS'en is er een veersysteem zonder hendel aan het bergvak in de bil terwijl de Italianen een hendeltje hebben om de klep te openen.

Zoals Stefan reeds zei, hebben de Duitsers meestal een Denfeldzadel (ander sluitmechanisme). De Duitsers hebben ook meestal (ik denk altijd) sierstrippen op de billen, terwijl dit bij de Italiaanse GS'en niet voorkwam.

Waarschijnlijk zijn er nog wel verschillen (stervelgen, verschil in bouwjaar, enz...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
knap nero !

hoe jij dat zoal allemaal weet zeg-echt wel super.

alleen , en ik citeer u maar wederom vrijelijk: "zoals de "echte" GS een carbu op de cilinder. "

dit vind ik er wel 'over'-slechte mens.

u 101 en meer procentjes vriendelijke omarming

kennyscooty

Allé, we kunnen da glijmiddel de zaterdag eens uitproberen...:)))

(toch maar) groetjes, nero.

Link naar reactie

Schitterend! Merci voor de "input" mannen (gelieve dit niet letterlijk nemen, ik zal er ook zijn zaterdagvoormiddag en als ik dat hier zo hoor zal ik best een taloore meenemen ;-))

Was de originele kleur altijd dat grijs, zowel in Duitse als Italiaanse uitvoering?

Link naar reactie

het type duitse gs met de sterwielen is inderdaad in rood geproduceert, ne kameraad van mij heeft zo ene. trouwens ook met rode rubbers gemonteerd en het vespalogo vooraan is in chroom met rood

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...