styntjes Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 hey , ik ben zwaar aan het twijfelen of ik mijn vespa totaal zou restaureren of niet !! wat denken jullie ervan? mijn kodak is wel stuk dus voor de moment kan ik niet meer fotos plaatsen ik zie onder aan de beenplaat echt wel grote plekken roest (zo net aan de kromming van verticaal naar horizontaal ) men koffer vanachter is ookeen gat doorgeroest ! ik heb gewoon schrik dat ik op veel onvoorziene dingen ga stuiten en dat ik hem dus niet ga afkrijgen tegen de zomer !! of dat ik op veel kosten ga vallen !! hoeveel kost een restauratie gemiddeld eignlijk als je alles zelf kan behalve het herspuiten ???? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 ik zou gewoon de roestplekken behandelen. Kijk wel even na hoe de staat is van de plek waar je achterveer gemonteerd is. Dat is naar mijn weten een zwakke plek van de vespa. Als dat doorgeroest is dan heb je veel werk om dat terug in orde te krijgen. Maar ik zou dus niet restaureren. Uw wesp ziet er toch nog heel goed uit? Is het de originele lak? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 herspuiten en behandelen van het frame kost je dil 1000 euro, voor onderdelen, en kleine prul mag je ook zo'n 1500 euro rekenen, afhankelijk van wat er moet gebeuren Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 we hebben meer plaatjes nodig! Er zit wel een behoorlijk verschil tussen oppervlakteroest en doorgerot natuurlijk. Roest nu goed fixen (waarbij er misschien delen weggeslepen moeten worden om te vervangen) maakt wel dat je Vespa het nog een flink aantal jaren uithoud. Je zou alles uitelkaar kunnen halen, en weer terug kunnen steken zoals het zat nadat je frame gefixed is, maar meestal is dat toch wel het moment dat je voor een volledige restauratie kiest. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 voor je motor en frame op te maken ben je al snel een 1500euro kwijt(exclusief spuiten)... dan heb je vrijwel veel dingen nieuw... je kan het zelf een uittelle ahv een onderdelen site. grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 je kan het zelf een uitlelle ahv een onderdelen site. Euh - wat? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 je kan het zelf een uittelle ahv een onderdelen site. Euh - wat? je kan je onderdelen die je nodig hebt opzoeken aan de hand van een onderdelen site, zo zie je de prijs en dus heb je een gedacht van wa da grapje u gaat koste grtz Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2008 ik zou gewoon de roestplekken behandelen. Is het de originele lak? wat bedoel je met roestplekken behandelen ??? hoe gaat dit in zen werk ???? en ik weet niet of het de originele lak is , ik heb hem gekocht van iemand die hem laten overkomen heeft uit italie Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 BartPK kan wel leuk, zonder die plek te zien, zeggen; gewoon de roestplekken behandelen, maar je zult toch eerst moeten checken of je roestplek überhaupt wel zo even te behandelen is, of dat er iets ernstiger aan de hand is. Onderaan je beenschild spat altijd water op, en loopt water van het beenschild altijd naartoe; kans bestaat dat het daar intussen doorgerot is - je zult niet de eerste zijn. En als je dan al een vespa hebt met roestplekken, is het zeer verstandig om ook even de rest van je scoot na te lopen (bv de binnenkant van de framebuis). De GT was er in Blauw, Metallic Blauw en Pastel groen, dus origineel zal het wel niet zijn. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 Je zou alles uitelkaar kunnen halen, en weer terug kunnen steken zoals het zat nadat je frame gefixed is, maar meestal is dat toch wel het moment dat je voor een volledige restauratie kiest. Ik zit in dezelfde fase, restaureren of niet. Iedereen zegt wel gemakkelijk zo houden, maar ik denk als ik die ga uiteen halen om alle kabels enzo te vernieuwen dat ik toch ga kiezen voor een full resto. De plaatsen waar er roest is: zoals mr160 zegt en de plaats waar het water op het voetplank komt van de zijbillen. Heb je soms wat meer info over die originele kleuren Maarten? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.