Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie of niet ??


styntjes

Aanbevolen berichten

hey , ik ben zwaar aan het twijfelen of ik mijn vespa totaal zou restaureren of niet !! wat denken jullie ervan?

mijn kodak is wel stuk dus voor de moment kan ik niet meer fotos plaatsen

ik zie onder aan de beenplaat echt wel grote plekken roest (zo net aan de kromming van verticaal naar horizontaal )

men koffer vanachter is ookeen gat doorgeroest !

ik heb gewoon schrik dat ik op veel onvoorziene dingen ga stuiten en dat ik hem dus niet ga afkrijgen tegen de zomer !! of dat ik op veel kosten ga vallen !!

hoeveel kost een restauratie gemiddeld eignlijk als je alles zelf kan behalve het herspuiten ????

2112.jpg

Link naar reactie

ik zou gewoon de roestplekken behandelen. Kijk wel even na hoe de staat is van de plek waar je achterveer gemonteerd is. Dat is naar mijn weten een zwakke plek van de vespa. Als dat doorgeroest is dan heb je veel werk om dat terug in orde te krijgen. Maar ik zou dus niet restaureren. Uw wesp ziet er toch nog heel goed uit? Is het de originele lak?

Link naar reactie

we hebben meer plaatjes nodig! Er zit wel een behoorlijk verschil tussen oppervlakteroest en doorgerot natuurlijk.

Roest nu goed fixen (waarbij er misschien delen weggeslepen moeten worden om te vervangen) maakt wel dat je Vespa het nog een flink aantal jaren uithoud.

Je zou alles uitelkaar kunnen halen, en weer terug kunnen steken zoals het zat nadat je frame gefixed is, maar meestal is dat toch wel het moment dat je voor een volledige restauratie kiest.

Link naar reactie

voor je motor en frame op te maken ben je al snel een 1500euro kwijt(exclusief spuiten)...

dan heb je vrijwel veel dingen nieuw...

je kan het zelf een uittelle ahv een onderdelen site.

grtz

Link naar reactie
je kan het zelf een uittelle ahv een onderdelen site.

Euh - wat?

je kan je onderdelen die je nodig hebt opzoeken aan de hand van een onderdelen site, zo zie je de prijs en dus heb je een gedacht van wa da grapje u gaat koste ;)

grtz

Link naar reactie

BartPK kan wel leuk, zonder die plek te zien, zeggen; gewoon de roestplekken behandelen, maar je zult toch eerst moeten checken of je roestplek überhaupt wel zo even te behandelen is, of dat er iets ernstiger aan de hand is.

Onderaan je beenschild spat altijd water op, en loopt water van het beenschild altijd naartoe; kans bestaat dat het daar intussen doorgerot is - je zult niet de eerste zijn. En als je dan al een vespa hebt met roestplekken, is het zeer verstandig om ook even de rest van je scoot na te lopen (bv de binnenkant van de framebuis).

De GT was er in Blauw, Metallic Blauw en Pastel groen, dus origineel zal het wel niet zijn.

Link naar reactie
Je zou alles uitelkaar kunnen halen, en weer terug kunnen steken zoals het zat nadat je frame gefixed is, maar meestal is dat toch wel het moment dat je voor een volledige restauratie kiest.

Ik zit in dezelfde fase, restaureren of niet. Iedereen zegt wel gemakkelijk zo houden,

maar ik denk als ik die ga uiteen halen om alle kabels enzo te vernieuwen dat ik toch ga kiezen voor een full resto.

De plaatsen waar er roest is: zoals mr160 zegt en de plaats waar het water op het voetplank komt van de zijbillen.

Heb je soms wat meer info over die originele kleuren Maarten?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...