Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelen verloopt heel stroef


Tom Molderez

Aanbevolen berichten

betreffende een PX125

nieuwe kabels en gaines

kabels juiste manier aangesloten

kabels staan gespannen

nieuw kruisje gemonteerd in blok

koppeling aangespannen en geregeld

MAAR

het schakelen en terugschakelen verloopt heel stroef

soms enkel schakelen bij tussengas

iemand dit ook al voorgehad ?

of iemand met de oplossing ?

Link naar reactie
betreffende een PX125

nieuwe kabels en gaines

kabels juiste manier aangesloten

kabels staan gespannen

nieuw kruisje gemonteerd in blok

koppeling aangespannen en geregeld

MAAR

het schakelen en terugschakelen verloopt heel stroef

soms enkel schakelen bij tussengas

iemand dit ook al voorgehad ?

of iemand met de oplossing ?

ik had het bij een opgevoerde vespa, even blijven rijden dan is het al een hele stuk beter, zorg ook dat u binnenkabels voldoende vettig zijn..

grtz

Link naar reactie

misschien niet onbelangrijk: je mag en KAN niet schakelen als je achterwiel niet draait! Misschien dat je dit al wist, maar toen ik de eerste keer een vespa in elkaar had gezet en na veel zweten en zwoegen de kabels had aangesloten wou hij ook niet schakelen... Tot Sidvespa vant forum mij erop had gewezen dat je enkel kan schakelen als je achterwiel draait...

Link naar reactie

Stomme vraag misschien, maar de mijne schakelt ook niet goed. vooral terug en van en naar neutraal? moet ik dus terwijl ik bol terug naar neutraal en eerst mijn wesp een beetje duwen voor ik schakel? ik heb dit net geprobeert en dat schakelt wel makkelijker, maar is niet zo praktisch. lol

Link naar reactie

@ziggy, ja ik schakel ook terug naar neutraal NET voor ik helemaal tot stilstand ben gekomen. Da is idd even erin pompe tot da een gewoonte wordt...

en porky heeft hier iets nuttigs gezegd: er moet idd wel een lichte speling zijn op uw schakelhandvat, je moet dat lichtjes kunnen draaien zonder al teveel spanning op de kabels te zetten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...