Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gaine vitessen vervangen ...


supervespa

Aanbevolen berichten

Tijd om mijn vitessekabels + gaines te vervangen.

Nu heb ik gezien dat je via de koplamp niet zo makkelijk aan die gaine geraakt? De twee gaines klemmen in een plaatje dat met twee schroeven vastzit. Wat is de beste manier?

Dat plaatje in de koplamp losvijzen, en dan de oude gaine aan de nieuwe plakken, en de oude gaine via de koplamp eruit trekken, zodat de nieuwe langs vanonder meevolgt tot aan de koplamp? Of moet het via de omgekeerde weg? Ik vraag het liever even op voorhand ...

Link naar reactie

Demonteer de kilometerteller zodat je beter zicht hebt op de gaines. Steek de nieuwe gaines vanaf de selector tot aan de claxon en dan van aan de claxon naar boven toe. Meestal is het gemakkelijker om het stuur los te maken en weg te draaien en pas op het laatste de kabels door de gleuf in het stuur onderaan te steken (de nieuwe gaines zijn meestal iets dikker dan de originele en durven daarom wel eens te klemmen ter hoogte van het stuur). Probeer ook om de ontkoppelingskabel niet te "kruisen" zodat die gekneld komt te zitten. Groetjes, nero.

Link naar reactie
ge steekt gewoon een elektriciteitskabel van 1.5 door uw oude gaine dan door de nieuwe ook, aan deze zijde maak je nu een lus zodat de nieuwe er niet meer af kan en dan maar trekken aan de oude zijde

grtz sidvespa

goeie tip!, zo loop je ook niet het risico de nieuwe uit te rekken door er te hard aan te moeten trekken als ze vast komen te zitten.

Link naar reactie

tja ... da lukte allemaal ni zo goe ... 'k kreeg gene kabel door de oude gaine, waarschijnlijk wat schade binnenin..

Anyway ... km-teller en lamp gedemonteerd, en de naftbak eruit gewipt, en eerlijk gezegd... na wat klooien, wat voelen en wat zoeken staken er drie nieuwe gaines door en op hun plaats.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...