Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project - Vespa GL150 1963


Dakke

Aanbevolen berichten

Gegroet vespaliefhebbers,

Zoals beloofd, een topic in "restauratie" van mijn GL. Net zoals bij mijn Primavera

Het is allemaal een beetje sneller gelopen dan ik had gepland. Ik ging rustig uitkijken naar een mooi restauratie projectje maar uiteindelijk heb ik in één week tijd de motor gekocht en de GL. Thja als ik iets in mijn hoofd heb, moet het vooruit gaan...

De bedoeling is om hem uiterlijk zo origineel mogelijk te maken en motorisch komt er een PX200 motor onder.

Het gaat dus om een Italiaanse GL150 van het jaar 1963.

Foto's vlak na de aankoop:

minibild0043rg6.jpg

minibild0044fv1.jpg

minibild0045ve8.jpg

minibild0046hx7.jpg

En de motor:

minibild0047qe6.jpg

minibild0048nh3.jpg

Als leerkracht heb ik het prachtige voordeel dat ik een weekje vakantie heb. Wat doen we dan? Aan de wesp werken natuurlijk!

Ik heb hem vandaag bijna volledig gedemonteerd en ben tot de constatie gekomen dat hij toch iets rotter is op sommige plaatsen dan ik had gedacht... Wat meer laswerk dus. De vloerplaat wist ik al en hier heb ik al een andere voor, hier en daar zal er nog een extra stuk moeten ingelast worden!

minibild0056id0.jpg

minibild0057uc6.jpg

minibild0058im5.jpg

minibild0059bs9.jpg

minibild0062cf0.jpg

minibild0063ef4.jpg

De motor

minibild0060ey6.jpg

minibild0064go2.jpg

Wat losse gedemonteerde stukken

minibild0065sd0.jpg

Zo dat was het voor vandaag. Ik hou jullie verder op de hoogte!

Groeten, Koen

Link naar reactie

blijkbaar ooknog eerste lak..;)

k heb dezelfde wesp, k ga wachte me mijne da uwe af is.. dan zie ik waarschijnlijk hoe het zeker moet :D

grtz & zucces

Link naar reactie

mooi! verschillende winterprojecten die we kunnen volgen via het forum, wederom het bewijs dat de vespa meer dan ooit "in" is. succes met de restauratie, we volgen alles op de voet, groeten jeanke sprint.

Link naar reactie

@Didier Wespje: Er is met een borstel over de originele lak geverfd met ongeveer dezelfde kleur.

@Frutsab: Deze keer wordt het een origenele vespa kleur, staat mooier op deze oudere modellen vind ik. Met een primavera kan je al is zotter doen... ;)

Bedankt voor de reactie's!

Ik ben vandaag even langsgeweest bij Renoretro (zeer aangename kennismaking overigens), om eens naar zijn GL te gaan kijken. Ik heb nog heel veel werk... Ik heb ineens een paar spulletjes gekocht, die ik zowieso nog nodig ga hebben! Ik post er wel eens foto's van.

Groeten, Koen

Link naar reactie
@Didier Wespje: Er is met een borstel over de originele lak geverfd met ongeveer dezelfde kleur.

mijne is nog in de orginele kleur , ma k heb links voor een gat in men bodemplaat:(

vr de rest is hij ngo hard , ik dnek dat ik hem uitelkaar ga halen, nieuwe genen en stroom zette , en bande dan enz die rotte plek een plaat in lasse en roestomvormer opzette, ma kweet ng nie zeker ofz.. zulle wel zien :) k wil eigelijk gwn es iets anders dan allemaal die oude vespas , die er uitzien als nieuw :P

grtz

Link naar reactie

wow ! Ge zijt precies goe begonne koen ! :) Maar zoals die et3 goe gekomen is, zal deze ook wel zeker en vats goed komen, na veel bloed zweet en tranen komt het heus goed :)

Ik hoor je nog wel !

Veel succes er nog mee !

Groetjes Felice

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...