Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie VNB '60


warriewaroe

Aanbevolen berichten

Allemaal,

Ik ben net begonnen aan m'n eerste restauratie, hopelijk lukt het wat.

Bij classicscooter deze schoonheid gevonden:

img4438ts6.th.jpg

Al enkele avonden bezig geweest in de garage:

bild0251si3.th.jpg

bild0249ic8.th.jpg

bild0262si4.th.jpg

Hoe krijg ik de lager-ringen uit het frame en van de struurstang?

bild0259tp3.th.jpg

bild0260px9.th.jpg

bild0257fv9.th.jpg

Mag ik de assen van de voorvork eruit duwen met een poulitrekker??

bild0258bi6.th.jpg

Updates volgen nog.

Alvast voor de wijze raad.

Gegroet, Warre

Link naar reactie
Hoe krijg ik de lager-ringen uit het frame en van de struurstang?

Mag ik de assen van de voorvork eruit duwen met een poulitrekker??

(1) Deze heb ik zelf nog nooit vervangen dus laat ik deze vraag aan andere over! Maar heb al gehoord dat je die er kan 'uit slaan' met behulp van een lange stang. (enkel van horen zeggen dus). De lagerringen op de vork zelf krijg je er met wat gewring tss stofhoes en het vaste deel van de vork makkelijk af. Deze vervang je toch best nu hij (de vork) uit je frame is dus hier moet je niet zien op een krasje.

(2) Die mag je er zeker uit halen. Deze asjes zijn nog te koop en als je de naaldlagertjes die in je voorvork zitten wil vervangen dan zit er zelfs al 1 asje bij.

Paketje van Mec Europe komt met 2 naald-lagertjes, 2 o-ringen, het geslepen asje en 2 afdekplaatjes die je lager samen met de o-ring afsluiten.

00004892_001.jpg

Suc6

Groeten Nick

Link naar reactie

Dan gaan we morgenavond weer verder.

Originele kleur was groen blijkbaar.

Kan iemand mij de juiste code, naam bezorgen van het vaal groen?

Vandaag ook weer een beetje verder gedaan.

Lagerringen zijn eruit, kabelboom ook.

Benzinetank eruit, ...

Kan het zijn dat er een batterij in de linkerbil zat?

Hier zaten ook 2 kabels in...

En op de website van SIP kabelboom voor VNB1T tegengekomen met aansluitingen voor batterij.

Hoe krijg ik het pinnetje dat m'n rempedaal op z'n plaats houdt eruit?

Link naar reactie

Vandaag alles gedemonteerd.

Enkel de strips moeten nog van het frame.

Blijkbaar zit er ook al een plaat onder bij opgelast. Foto's volgen.

Heeft er iemand nog een antwoord op de vraag van de kleur??

Kben nog aan het twijfelen tss iets in de aard van het originele groen of mat zwart met de italiaanse driekleur erover...

Morgen laatste dingen en dan beginnen te stralen.

En dan de motor...

Zou ik de lagers vh voorwiel ook vervangen, nu ze er toch uit liggen?

Link naar reactie
Hoe krijg ik het pinnetje dat m'n rempedaal op z'n plaats houdt eruit?

Remkabel er uit halen, en de pedaal diep op de vloerplaat duwen. Als je van plan bent nieuwe vloerrails te plaatsen haal je deze er eerst af, zo kan de pedaal nog dieper zakken. Nu kan je er met een schroevendraaier en een bektangetje normaal makkelijk aan. dit is gewooon een pen die er in zit.

En ik denk niet dat er daar standaard een batterij in zit.

Link naar reactie
Kan iemand mij de juiste code, naam bezorgen van het vaal groen?

Er is een dude op het GSF die de originele kleuren verkoopt.

http://www.germanscooterforum.de/Haendl ... 82367.html (wel lid worden van het GSF om te kunnen lezen)

Ik zou er niet happig op zijn je een definitieve kleurcode te geven, omdat vaal groen nogal een breed gebied zou kunnen beslaan.

Voel je vrij zelf even te snuffelen in de kleurkaarten:

http://gallery.vespresso.nl/various/kleuren/

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey wariewaroe, waarom ga je niet gewoon bij Jan langs in Nieuwrode dan ben je altijd zeker dat je de juiste hebt en het is slechts 15 km van uw deur.

Link naar reactie

Links is inderdaad een houder voor een batterij. Ik vraag me wel af welke serie van VNB een batterij had: ik heb 1T, en daar zat die houder in, maar geen batterij.. en als ik dan Sphinx hoor heeft ie een 3T, en daar zit zelfs geen houder meer in...?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...