Scooterboy Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Als er een batterijhouder aanwezig is, moet je scooter zowiezo met een batterij uitgerust geweest zijn.Maar veelal zijn er ,door de jaren heen, heel wat electrische wijzigingen gebeurt en hebben ze de batterij eruit gelaten. Die haakjes naast je batterij is om een materiaalzakje tussen te steken dit met behulp van een veertje. Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Mijn SS 180 van 1967 heeft ook een batterijhouder, terwijl alleen de eerste modellen 1965 met een batterij werden uitgerust. Volgens mij werd die houder bij de latere modellen gewoon behouden maar had die geen functie meer. Groetjes, nero. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 28 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2008 want als ik er een batterij wil inzetten dan moet er nog een gelijkrichter bij ofzo? ze reed ook zonder, dus. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2008 Delen Geplaatst: 28 november 2008 Klopt, als je de batterij wil laten opladen heb je een gelijkrichter nodig. Controleer wel of je claxon en stoplicht werken zonder batterij. Groetjes, nero. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2008 ik ben nog op zoek naar nieuwe koppelingsplaten en veren. kan iemand mij de juiste doorgeven want ik vind ze niet op de site van sip of scootermarket. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2008 Kheb ondertussen Vespa 125 Catalogue Of Spare Parts gedigitaliseerd. Geïnteresseerden? Ook al mn onderdelen gestraald, kan ik tijdens de kerstperiode alles in de grondlaag zetten en rustig de motor verder in elkaar steken... Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2009 motor beetje opgeblonken vering opgesmukt morgen gaan we verder in elkander steken... Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Gisteren een beetje aan het lassen geweest. Nieuwe bodemplaat hangt er onder en de slechte stukken zijn vervangen. Grootste gaten heb ik ook dicht gelast. 1mm lassen blijft toch een beetje tricky, maar 't is allemaal gelukt. Op naar de volgende stap... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 heb je je motor gewoon opgeblonken en niet gereviseerd? Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Geert, in zijn vorige post zie je duidelijk dat ie helemaal open is geweest... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 sowwie, my mistake Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2009 ligt volledig uit elkaar en de nieuwe koppelingsplaten liggen op de wijk... kan ik best de pakkingen voor de motor eerst invetten? (wat voor vet?) of insmeren met de motorolie? voor ik ze der tussen duw... zijn er afmetingen voor waar de gaten van de staander moeten komen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Een beetje vet of olie aan de binnenzijde van de oliekeerringen kan helpen bij het sluiten van het carter (krukas) maar is niet noodzakelijk. Groetjes, nero. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2009 moet ik de koppelingsplaten wat afkuisen en dan pas alles in elkaar steken of mag het nogal vettig blijven van de olie? waar kan ik zo een tooltje vinden om dat mooie gootje dat in het frame zit in mijn zelf tussengelaste plaat te krijgen/rollen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 januari 2009 Delen Geplaatst: 21 januari 2009 moet ik de koppelingsplaten wat afkuisen en dan pas alles in elkaar steken of mag het nogal vettig blijven van de olie? Hoe vettiger, hoe prettiger. Groetjes, nero. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2009 dan zulle we ze der is gaan insteken... Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 kijk is wie der terug is van de spuiter Link naar reactie
flatsky Geplaatst: 31 maart 2009 Delen Geplaatst: 31 maart 2009 hey, zo'n digitaal versieke van de parts wil ik wel! alvast merci! Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2009 het resultaat, in tienen op de markt voor de rondrit nu problemen met de ontsteking en de afstelling denk ik starten gaat goed en draait dan goed als ik gas geef dan valt ze precies zowa stil en heeft ze moeite om op toeren te komen klinkt dit bekend in de oren bij iemand en wat kan ik der aan doen? Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 blijkbaar vuil in de carb loopt terug als een zonneke Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2009 vandaag opnieuw testritje gedaan om de afstelling na te kijken of het mengsel niet te rijk of te arm was. bijna terug thuis en dan begeeft de koppelingskabel het als ik mn stuur helemaal naar rechts draai dan gaat alles goed maar als ik mn stuur naar links draai dan komt mn hendel niet terug kan het zijn dat deze ergens int frame verdraaid zit of klem? best opnieuw trekken of wat doe ik hier mee? Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 april 2009 Delen Geplaatst: 22 april 2009 Kijk eerst in het stuur of er geen kabels gekruist liggen en of het kabeleinde (gaine) niet te ver of juist niet ver genoeg in de stuurhendel zit. Een tweede mogelijkheid is dat je de kabel verkeerd getrokken hebt ter hoogte van de claxon (waar de kabel in het frame gaat). Als je aan het stuur draait mag de gaine niet van positie veranderen. Mooi projekt! Groetjes, nero. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2009 alles terug in orde blijkbaar was het gaine aan de handel vanachter het lipke gekome afstelling ook terug ok nu nog een beetje met de verlichting spelen... veel plezier aan gehad met het restaureren nu veel plezier hebben met het cruizen Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2009 als ik van 2e naar 3e schakel, dan klakt het soms. kan dit verholpen worden? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 mei 2009 Delen Geplaatst: 5 mei 2009 "Klakken" is normaal, ratelen (moeilijk in vitesse geraken)kan als oorzaak hebben dat de kabels onvoldoende of juist teveel spannen of dat er speling zit op de as van het versnellingsapparaat. Dit kan je vaststellen door te zien of het metalen plaatje waar de inkepingen van de vitessen in zijn niet meer mooi evenwijdig zit met de rest van het versnellingsapparaat. Het schakelkruis is toch vervangen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.