Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie VNB '60


warriewaroe

Aanbevolen berichten

Als er een batterijhouder aanwezig is, moet je scooter zowiezo met een batterij uitgerust geweest zijn.Maar veelal zijn er ,door de jaren heen, heel wat electrische wijzigingen gebeurt en hebben ze de batterij eruit gelaten.

Die haakjes naast je batterij is om een materiaalzakje tussen te steken dit met behulp van een veertje.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 5 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

het resultaat, in tienen op de markt voor de rondrit

img6191g.th.jpg

nu problemen met de ontsteking en de afstelling denk ik

starten gaat goed en draait dan goed

als ik gas geef dan valt ze precies zowa stil en heeft ze moeite om op toeren te komen

klinkt dit bekend in de oren bij iemand

en wat kan ik der aan doen?

Link naar reactie

vandaag opnieuw testritje gedaan om de afstelling na te kijken of het mengsel niet te rijk of te arm was.

bijna terug thuis en dan begeeft de koppelingskabel het

als ik mn stuur helemaal naar rechts draai dan gaat alles goed

maar als ik mn stuur naar links draai dan komt mn hendel niet terug

kan het zijn dat deze ergens int frame verdraaid zit of klem?

best opnieuw trekken of wat doe ik hier mee?

Link naar reactie

Kijk eerst in het stuur of er geen kabels gekruist liggen en of het kabeleinde (gaine) niet te ver of juist niet ver genoeg in de stuurhendel zit. Een tweede mogelijkheid is dat je de kabel verkeerd getrokken hebt ter hoogte van de claxon (waar de kabel in het frame gaat). Als je aan het stuur draait mag de gaine niet van positie veranderen.

Mooi projekt!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

"Klakken" is normaal, ratelen (moeilijk in vitesse geraken)kan als oorzaak hebben dat de kabels onvoldoende of juist teveel spannen of dat er speling zit op de as van het versnellingsapparaat. Dit kan je vaststellen door te zien of het metalen plaatje waar de inkepingen van de vitessen in zijn niet meer mooi evenwijdig zit met de rest van het versnellingsapparaat. Het schakelkruis is toch vervangen?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...