Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ik wil de px verkopen , maar ....


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Reeds sinds 2j rijd ik met een px 125 en ben er altijd zeer content van geweest.

Nu wilde ik deze verkopen , omwille van dringende zaken en ook omdat ik maar geen garage vind om hem te stallen.

Hij heeft reeds lichte schade op de billekes , is al beetje opgelapt maar niet perfect. Ook heeft hem op het floorboard 2 kleine oppervlakteroestplekjes.

Voor de rest rijd ie nog heel lekker en soepel, altijd op tijd zijn onderhoud gehad en zelfs de motor houd ik altijd zeer zuiver , dus geen zwarte vlekken of zo , alle chroom op het carterdekseltje na is nog in hele goede staat.

Hij heeft op dit moment 18.000km op de kop en gaat morgen binnen voor zijn onderhoud incl nieuwe bandjes , remblokjes , kabels en een volledig nazicht voor verkoop.

Ook ga ik de voorkant beetje bijpolieren , mits ik hem niets echt proper krijg, veel vliegplekken etc..

Hij is dan ook dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer.

Enige waar ik nu moeite mee heb is weten wat hem nog waard zou zijn..het is tenslotte een model wat niet meer gemaakt word . (eentje met catalysator trouwens)

Hij heeft nooit tuning of zo moeten doorstaan en is dus compleet origineel.

De versnellingsbak is trouwens ook vervangen geweest afgelopen zomer en heeft op dit moment slechts een kleine 3000km.

Ook de contactpunten vd achterpinkers heb ikzelf bijgewerkt en werken nu perfect!

Ergens doe ik hem met enorm veel tegengoesting weg , maar dankzij de problemen op de bank , ben ik ook in problemen gekomen helaas! Ik zoek nu toch wat om mee verder te kunnen sparen ..

Ik zou eerlijk gezegd in tranen kunnen uitbarsten, mja that's life heh , we moeten er maar door.

Dus iemand een idee wat ik hiervoor nog zou mogen vragen?! Hij is technisch volledig in orde, maar heeft wat lakherstelling-nodig .

ps: is een zwarte met bruin zadel , een topkoffertje (vespa) met rugleuning ook zwart/bruin . Een goed slot geef ik er zo bij..

Alvast bedankt ,

Mvg

Link naar reactie

hmmm idd , het is echt een moeilijke keuze ..zoveel plezier aan dat ding beleefd heh .

Maar mits ik in stad woon en hem nergens binnen kan zetten is het echt zenuwslopend, vooral in de weekend blijf ik tot 5u 's morgens wakker om erop te letten dat ze hem niet vernielen etc. en nu ook nog die roest die begint te komen , ik zie het even niet meer zitten feitelijk , en dat ondanks ik altijd zoveel heb gedaan om hem in ere te houden.

Het is spijtig , ik zou er alles aan doen om hem te houden en loop nu al vrij depri rond ervan...

Maar eerlijk gezegd , ik zit echt met mijn handen in de haren, geen idee hoe ik dit ga oplossen...ik ben 12j spaargeld kwijt door 1 domme belegging , ik had het beter gelaten , mja ik luister nooit nog nr de bank.

Nuja zat net te denken aan je antwoord..heb hier nog een gigantische aquarium staan en die kan me ook genoeg spaargeld opbrengen om opnieuw te beginnen ..erg heh wat die mannen met ons geld doen , ik kan ze zo de nek omwringen eerlijkgezegd.

Nuja ik zal er eens over slapen en goed nadenken , hulp vragen waar het kan etcetc

Die vespa is idd een serieuze beslissing, want ik kan hem allicht nooit nog kopen hierna..of toch niet zo nieuw.

ps: het is eentje van oktober 2006 , een met katalysator . Maar helaas..ik zou hem enkel wegdoen voor geld..mits dat nu even het probleem is infeite , sry. Wel kan ik zeggen , blijf zoeken ;) zo'n 125 px is echt de moeite

Nu alleszins, het ziet ernaar uit dat hem wegmoet , maar ik durf het echt nu nog niet te beslissen, daarom ook dat ik het hier heb gezet en niet in het tekoopforum

Mvg

Link naar reactie

We zijn idd van de American dream naar de American neightmare afgezakt, maar probeer het toch te relativeren. Waarschijnlijk gaan de bankaandelen op korte termijn weer de hoogte in en heb je binnenkort een groot deel van je spaarcenten weer. Als je niet direkt geld nodig hebt, kan je de vespa misschien tijdelijk bij een kennis (buren) of familie stallen tot je situatie wat verbeterd is.

Het positieve aan deze crisis is dat het de mens dwingt om inventief te denken en te handelen, wat natuurlijk gemakkelijk gezegd is door iemand die geen aandelen bezit... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een PX van 2006, roest en versnellingsbak al eens kapot geweest. Altijd buiten gestaan. Daar ga je je geld dat je verloren hebt op de bank niet direct mee terugverdienen denk ik. Ik had (en heb nog) ook een hoop Foris aandelen, maar een scooter wegdoen is toch een laatste optie. Die 1500-2000 euro gaat dat niet goedmaken.

Link naar reactie

wegdoen lijkt mij ook geen optie, je kan hem tijdelijk buiten gebruik stellen en je verzekering (tijdelijk) opzeggen om iets te sparen.

je zal er nadien niet zo gemakkelijk meer terugkeren denk ik - verlies doe je met een zet zoals deze (verkoop) altijd

laat nu even het (aandelen)tij keren en probeer nog wat af te wachten

K

Link naar reactie

Ge had beter voor 50 euro een garage gehuurd i.p.v. aandelen te kopen. Of een vespacover (lees motorhoes) voor hem af te schermen tegen ons Belgisch weer. Al die heisa over de aandelen, krijg er schijt van. Geld moet rollen en ne vespa ook, want morgen kan het gedaan zijn.

Link naar reactie

mja ik had hier een garage indertijd...maar daar braken ze in in de auto's en dergelijke , ik durfde die daar niet meer laten staan...

een hoes , ook gehad...tot ze er elk weekend aan beginnen trekken om hem te pikken etc , met als gevolg dat de vespa bijna van zijn pootjes viel..in een stad als deze vind je geen rust meer ;) hasselt is echt verziekt op dat vlak .

Nuja dat ie nog maar tot 2000€ kan opbrengen vind ik wel serieus weinig zeh..zo erg is hem tjans nog niet afgetakeld, mja . Misschien dat ik dan best eerst eens alles zelf wat oplap , dagske of 2 werk . Nuja da wilt dan wel zeggen dat die op2j tijd de helft van zijn waarde kwijt is..dus volgend jaar bijna niets meer ..dan had ik eerlijk gezegd beter een 2dehands wagen gekocht, die dalen zo snel nog nie .

Maar ja zo'n vespa blijft speciaal heh , maakt niet uit wat hem waard blijft infeite. Ik heb dadelijk nog een afspraak bij de bank om te zien hoe ik alles kan oplossen..wie weet komt er iets goeds uit de bus heh. Geloof me, ik zou niet liever hebben dan die vespa houden, ik had al plannen om hem klaar te maken voor zijn pensioen . Hij staat al enkele maandjes stil (alleh word wekelijks eens 5km gereden), mits ik nu een bedrijfswagen en zo heb gekregen.

Nuja ik moet het afwachten, maar het ziet er toch niet echt goed uit hoor..als ik opnieuw moet sparen , heb ik een startkapitaal nodig..met 50€/mnd ga ik niet veel kunnen sparen heh . Ik hoop te beginnen terug met een 5000€ en zal allicht nog meer mogen verkopen dan. Waarom ik feitelijk zo zenuwachtig ben..ik woon nog met mijn 75jarige moeder die niet al te best meer is..als er nu iets met haar gebeurt kan ik het niet betalen! ..dat is allicht de grootste reden waarom ik er zo zenuwachtig van word. En dan kies ik toch liever voor mijn moeder dan voor de vespa.

Die aandelen , tja het is te hopen ..Nuja zo'n beleggingen zijn idd altijd een risico , enkel ben ik zo stom om alles erin te gooien , mja ik ben gene rijke mens en heb een sprongetje gewaagd...helaas.

We zullen zien hoe het loopt.

ps: sirjohnluke , awel zie ik wel zitten , maar de vespa moet eerst binnen voor een gewoon onderhoud :)

Mvg

Link naar reactie

er zijn er wel die een px van '79 verkopen voor 2200. dus daar zou ik niet teveel over inzitten. als je het echt niet ziet zitten om je scooter bij te houden, verkoop hem dan voor de prijs die je in gedachten hebt. een 'vriendenprijs' kom je tegenwoordig nog maar zelden tegen!

Link naar reactie
tisni alleen het schuld van systeem, maar ook van de collectieve goudkoorts en hebzucht...(what goes up, must come down - Newton wist het al)

(Ironisch : ge waart ne loser als ge niet op de beurs ging, nu zijt ge ne loser als ge er wel op ging...)

Ik dacht altijd dat op de beurs spelen iets was wat je met geld doet dat je nog kan missen als je dat hebt, niet met ál je spaarcenten.

Om die reden heb ik dat ook nooit gedaan. Blijkbaar adviseerden bepaalde banken hun klanten idd. verkeerd of was het hebzucht/onwetendheid.

Langs de andere kant schiet dat gewoon sparen echt, maar dan ook echt niet op (naargelang hoeveel je opzij kan zetten natuurlijk). 'T is kl***. Straks zitten we nog met Amerikaanse toestanden, waar men soms twee jobs doet om rond te komen.

Een beurs gaat op en neer, dus het zal op termijn wel weer stijgen.

Die vespa verkopen voor het geld lijkt me idd niet slim. Langs de andere kant begrijp ik het wel. Toen ik nog in de stad woonde zou ik er ook nooit een hebben aangeschaft vanwege stallingsproblemen (weer, diefstal, vandalisme). Tot 05u 's morgens niet kunnen slapen en zo... Pff... Daar alleen al zou ik hem voor wegdoen of elders besparen om stalling te huren.

Ik zal eens rondhoren naar mogelijke geïnteresseerden. Maar meer dan die 2000 euro zie ik die toch ook zeker niet gaan. Er zijn veel nieuwe px en verkocht, dus zeldzaam zijn die niet. Maar je spaart al verzekering/stalling/naft uit. En alle beetjes helpen.

Link naar reactie

hmm idd Morby :) , stomme is , ik vind totaal geen px zoals de mijne , beetje normaal ook allicht , mja dan is het makkelijk om er een prijs op te plakken idd (al dacht ikzelf ook maar net iets boven de 2000€ , maar dan zonder de accessoires, mja niet dus. En hij heeft ook toch zijn km's..hoe meer ik erover denk , kan je best gelijk hebben idd.

Nu mocht ik hem verkopen, zorg ik wel dat hem er pico-bello bijstaat hoor..ikzelf ken er veel van en heb ook veel kameraden die graag helpen .

Maar ik zou het nooit verzwijgen vh roest of zo , ik zou ook graag hebben dat ze die na mij ook goed blijven verzorgen. Ik zat hier elke zondag wel te sleutelen en te prutsen aan me vespa'ke tot zijn slechtste kantjes zowat bijgewerkt waren (achterpinkers, kabels etc) en ik denk niet dat er al velen die dingen hebben aangepakt..dus met mijne ga je al veel minder problemen krijgen als je hem door weer en wind zou willen gebruiken.

Maar ja ik heb er wel mijn momenten van vloeken etc mee gekend, dat is een feit. :)

Maar evengoed erna weer met de brede smile dat ik het toch maar weer had opgelost.

Ach ja , kzeg het , ik moet nu even wachten wat de bank nog kan doen , desnoods wat betalingen stilleggen voor een maandje of zo, al ben ik daar niet zo happig op.

Ik houd jullie op de hoogte

ps: wat voel ik me slecht hoor..zou me toch vies doen zo zonder vespa.

Mvg

Link naar reactie

Idd , het is een 2-taktje...

Mja er is wat hulp gekomen uit onverwachte hoek feitelijk..kameraad van mij heeft me wat extra kluswerk bezorgd :) en een stalplaatsje in zijn renovatiewoningske :P

Mja ik was al blij dat ik hem niet meer buiten moet stallen nu . Die gast rijd ook met een px , een van mijn roadbuddies feitelijk.

Alleszins bedankt voor de reacties , ik zat en zit feitelijk nog wat in een dalletje..maar we kruipen heh..en blijven kruipen vooral!

Het ergste is vooral weten dat de vespa een paar fijne handen nodig heeft om verzorgd te worden..en het gewoon niet kunnen op dit moment..het is echt met triest toekijken , ik hoop dat ik er alsnog een mooi projectje kan van maken .

Mvg

Link naar reactie

Dit is een waar triest verhaal, Ik zou zeggen dat je hem thuis zou mogen stallen, maar heb al 4 vespa's in de kelder staan, en nu het winter wordt moeten er nog 2 auto's bij anders mocht je met alle plezier je vespa thuis een tijdje zetten.

Shit ik wist niet dat Hasselt zo verziekt was.

sterkte

Link naar reactie
Van 2006? is dat dan nog 2-takt, of is dat al 4-takt?

met turbo...

Neen die met turbo zijn een jaar eerder gemaakt, deze hebben al een compressor, en het model 2007 is met een supercharger

Ik begrijp dat je wil helpen, maar hou het historisch een beetje correct

:P

groetjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...