Ga naar inhoud
Vespaforum.be

calling all ratbikes!!


fajes

Aanbevolen berichten

ik lees hier de laatste tijd meer en meer dat er blijkbaar nen hoop ratvespa's (en lambretta's) op de baan zijn. nu dacht ik van eens een topic daarover te starten met fotokes van die bakken.

bij deze:

oyster23.jpg

Link naar reactie

Ratliefhebber van het eerste uur! Hier mijn scooter: vespaframe van 1958 in de fabriekslak met een standaard T5 blokje en een PX voorvork, eigenlijk een samenrapsel van verschillende Vespa modellen. Maar geloof me, mijn beste Vespa die ik ooit heb gehad, drie jaar op de baan en ze heeft me nog nooit in de steek gelaten! Jeanke.

paasrit2007002xe2.jpg

Shot with HP PhotoSmart 315 at 2007-06-20

p10007602cs9.jpg

Shot at 2008-10-15

vespa024ty9.jpg

Shot with HP PhotoSmart 315 at 2006-08-14

Genieten maar?

Link naar reactie

Een Rat Bike is een motorfiets, die minimaal wordt onderhouden, waardoor modder, pekel en roest vrij spel hebben.

De machine moet wel lopen en wordt voornamelijk gerepareerd met tape en ijzerdraad. Hoewel een rat bike er bijzonder onderkomen uit ziet met matzwarte lak en veelal "motorvreemde" objecten er op gebonden, is de techniek meestal perfect. De oplettende kijker ontdekt dan ook uitstekende banden, een perfect lopende motor, etc.

Voila, niet mijn definitie maar gevonden op het net !!

Link naar reactie

@prince.coxson: ...voor de Vespa misschien maar een beetje herdefiniëren :)

Een Rat-vespa is een scooter van iemand die geen geld over heeft voor een paintjob. Motorisch en mechanisch is de scooter in orde, maar de body heeft eigenlijk net iets teveel patina om als 'ongerestaureerd' door te kunnen gaan. Als de paintjob helemaal niet meer te redden valt, worden er een aantal bussen matzwart op leeggespoten. Rat-vespa's worden vaak opgeleukt met een aantal esthetisch verantwoord geplaatste en voor de eigenaar bijzondere elementen, zoals een pinup/nummer, pinstriping of een sticker.

Grapje he! :D

Link naar reactie
Een Rat Bike is een motorfiets, die minimaal wordt onderhouden, waardoor modder, pekel en roest vrij spel hebben.

De machine moet wel lopen en wordt voornamelijk gerepareerd met tape en ijzerdraad. Hoewel een rat bike er bijzonder onderkomen uit ziet met matzwarte lak en veelal "motorvreemde" objecten er op gebonden, is de techniek meestal perfect. De oplettende kijker ontdekt dan ook uitstekende banden, een perfect lopende motor, etc.

Voila, niet mijn definitie maar gevonden op het net !!

deze is anders ook wel leuk: kan je meteen nagaan welk soort rat je bent/hebt

http://www.rataplan-ratbikeclub.nl/Pagi ... kesCSS.htm

Link naar reactie
mijnen bak zou er ook tussen mogen staan maar ik snap er nog steeds de ballen van hoe ik hier ne foto op krijg

alé, as ge wilt stuur mij uwe foto en ik stuur u de link die ge hier dan kunt posten :-) Als het die van in je profiel is, knap ding !!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...