Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project - Vnb 125


Arista

Aanbevolen berichten

Hey, Ik ben begonnen aan het in orde zetten van de Vnb125. Ik had hem graag in orde gehad tegen het voorjaar 2009.

Ik zal al de foto's hier posten van de werken die gedaan zijn.

Het doel is het orgineel houden van de vespa maar hem betrouwbaar te maken. Het frame zou ik graag zo laten! De motor, voorvork, remmen, kabels, elentriek etc worden vernieuwd zodat dit toch wat betrouwbaar word.

5.JPG

2.JPG

Aan de voorvork ben ik al begonnen maar aan het frame zou een klein scheurtje en een treeplankje moeten bijgelast worden. Dus ik zoek nog iemand met de juiste laspost voor dit klusje te doen liefst in de geburen (kempen en omstreken).

Alhier de foto's van de eerste werkjes aan de voorvork

naaf-voor.JPG

naaf-na.JPG

vork-droog.JPG

(soms meer foto's op de blog http://ourvespa.blogspot.com )

Link naar reactie

Ik ga hetzelfde doen met mijn Grand Sport 160, technisch alles in orde maken en een grote kuis houden zodat ze volgend seizoen de baan op kan. 9 op 10 komt er een modern blokje onder voor de betrouwbaarheid, het originele 160 blok wordt mooi weggelegd voor de latere definitieve restauratie. Er loopt ook een topic op het forum:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96194

Bedoeling is om de topic regelmatig “up to daten”, alleszins succes met de VNB Arista, Jeanke.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Vandaag nog wat verder opgekuist en de voorvork kan er bijna terug in maar ik zit nog met een twijfelgeval. Een nieuwe LML150 er onder of de oude blok reviseren? De vespa is voor een meisje dus hij zou makkelijk te bedienen moeten zijn.

LML150

-10'

-prijs

+12v verlichting

+Makkelijk plaatsen

+makkelijk te bedienen

Orgineel

-Betrouwbaarheid

-bediening

+prijs (ik doe zelf de revisie)

+behouden van 8'

Nu had ik ook nog een vraag als ik voor de ombouw naar 10' moest kiezen en ik zou de orginele vork willen behouden en dus werken met een oude velg die van een 8' trommel naar een 10' band ga (oude gl dacht ik niet?) , moet ik dan iets veranderen aan de veer ?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Gekozen voor het orginele blokje te houden en dus te reviseren ipv de LML150.

De voorvork is ondertussen weer in elkaar gestoken. Nieuwe asjes, nieuwe lagers, nieuwe dichtingen ,kering, nieuwe veer, demper en een volledige nieuwe set lagers + ringen voor de montage in het frame! Somige laten alles meespuitenen en is de vork in dezelfde kleur als het frame. Ik zet ze altijd in het zwart en de rest mag blijven zoals het is.

Dat is smaak natuurlijk!

vork-af.JPG

Link naar reactie

inderdaad,maar eerst uw remmen monteren en dan de het stuk voor de remtrommel.

Vgr nico

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...