Arista Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Hey, Ik ben begonnen aan het in orde zetten van de Vnb125. Ik had hem graag in orde gehad tegen het voorjaar 2009. Ik zal al de foto's hier posten van de werken die gedaan zijn. Het doel is het orgineel houden van de vespa maar hem betrouwbaar te maken. Het frame zou ik graag zo laten! De motor, voorvork, remmen, kabels, elentriek etc worden vernieuwd zodat dit toch wat betrouwbaar word. Aan de voorvork ben ik al begonnen maar aan het frame zou een klein scheurtje en een treeplankje moeten bijgelast worden. Dus ik zoek nog iemand met de juiste laspost voor dit klusje te doen liefst in de geburen (kempen en omstreken). Alhier de foto's van de eerste werkjes aan de voorvork (soms meer foto's op de blog http://ourvespa.blogspot.com ) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Ziet er al goed uit Nick!! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 9 oktober 2008 Delen Geplaatst: 9 oktober 2008 mooi, wordt die VNB dan later voor mij ;-))) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 9 oktober 2008 Delen Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik ga hetzelfde doen met mijn Grand Sport 160, technisch alles in orde maken en een grote kuis houden zodat ze volgend seizoen de baan op kan. 9 op 10 komt er een modern blokje onder voor de betrouwbaarheid, het originele 160 blok wordt mooi weggelegd voor de latere definitieve restauratie. Er loopt ook een topic op het forum: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96194 Bedoeling is om de topic regelmatig “up to daten”, alleszins succes met de VNB Arista, Jeanke. Link naar reactie
Arista Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2008 Vandaag nog wat verder opgekuist en de voorvork kan er bijna terug in maar ik zit nog met een twijfelgeval. Een nieuwe LML150 er onder of de oude blok reviseren? De vespa is voor een meisje dus hij zou makkelijk te bedienen moeten zijn. LML150 -10' -prijs +12v verlichting +Makkelijk plaatsen +makkelijk te bedienen Orgineel -Betrouwbaarheid -bediening +prijs (ik doe zelf de revisie) +behouden van 8' Nu had ik ook nog een vraag als ik voor de ombouw naar 10' moest kiezen en ik zou de orginele vork willen behouden en dus werken met een oude velg die van een 8' trommel naar een 10' band ga (oude gl dacht ik niet?) , moet ik dan iets veranderen aan de veer ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 2 november 2008 Delen Geplaatst: 2 november 2008 geen GL maar een GS velg Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 2 november 2008 Delen Geplaatst: 2 november 2008 geen GL maar een GS velg Gs 150velg ,die met een ster. En een band van 3.00x10. die van 3.5 zijn te groot en wrijft tegen de houder waar u veer opstaat. Spreek van ondervinding. Als de blok reviseert steek dan een externe bobijn. Maar dat wist je al waarschijnlijk. Link naar reactie
Arista Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2008 dat van de bobijn wist ik al dat van de band is nuttige info thx! Buiten de band nog aanpassingen gedaan? hardere veer ofzo? en hoe zit het met de afstand tss band en spatbord als je zo een velg plaatst? Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 2 november 2008 Delen Geplaatst: 2 november 2008 dat van de bobijn wist ik al dat van de band is nuttige info thx! Buiten de band nog aanpassingen gedaan? hardere veer ofzo? en hoe zit het met de afstand tss band en spatbord als je zo een velg plaatst? Zal je morgen een foto laten zien. Link naar reactie
Arista Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2008 Gekozen voor het orginele blokje te houden en dus te reviseren ipv de LML150. De voorvork is ondertussen weer in elkaar gestoken. Nieuwe asjes, nieuwe lagers, nieuwe dichtingen ,kering, nieuwe veer, demper en een volledige nieuwe set lagers + ringen voor de montage in het frame! Somige laten alles meespuitenen en is de vork in dezelfde kleur als het frame. Ik zet ze altijd in het zwart en de rest mag blijven zoals het is. Dat is smaak natuurlijk! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 1 december 2008 Delen Geplaatst: 1 december 2008 ziet er dik in orde uit Nick! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 1 december 2008 Delen Geplaatst: 1 december 2008 inderdaad,maar eerst uw remmen monteren en dan de het stuk voor de remtrommel. Vgr nico Link naar reactie
Arista Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2008 Kleine update dan maar: De kabelboom is gestoken en de gainen zitten ook op hun plaats. Link naar reactie
Tommie Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Ben 'ns curieus naar uwen kabelboom... ;-) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Zo een mooie VNB missen we nog in de club :pp Link naar reactie
Raikko VNB Geplaatst: 14 januari 2009 Delen Geplaatst: 14 januari 2009 Nick, Wanneer mag ik met de mijne komen...;-)))) Ziet er in ieder geval naar uit da we in de zomer me eentje meer rijden... Greetz Link naar reactie
Arista Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2009 Mail me maar eens en dan spreken we een datum af Jan. Groeten Nick Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.