Superfly Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 Vorig jaar heb ik me en PX50XL gekocht. De eerste 500tal kilometers alles ok. Na een tijdje verloor ik snelheid. Mijn max. ging steeds naar beneden. Uiteindelijk heb ik hem een heel jaar in de garage laten staan en niets meer mee gedaan. Vorige week probeerde ik hem te starten, maar dit ging verre van de eerste keer. Uiteindelijk was hij dan toch vertrokken, maar nu krijg ik zelfs in 1ste niet veel power meer. Wat zou dit kunnen (allemaal)zijn? Ondertussen start hij telkens van de eerste keer. Alvast bedankt Link naar reactie
Superfly Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2008 Hoe zou dit dan komen? Af en toe krijg ik hem bij het opstarten in neutraal nog eens in hoge toeren, maar als ik er dan mee rijd is het gedaan. Mocht het de uitlaat zijn, demonteren en dan shaken? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 Hoe zou dit dan komen? Af en toe krijg ik hem bij het opstarten in neutraal nog eens in hoge toeren, maar als ik er dan mee rijd is het gedaan.Mocht het de uitlaat zijn, demonteren en dan shaken? blijft hij hangen op de hoge toeren? Link naar reactie
Superfly Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2008 Hij geraakt soms niet in hoge toeren. Als hij in hoge toeren geraakt, is dit maar voor even. Stationair blijft doet hij het wat langer, maar vanaf ik er mee rij, gaan de toeren en de snelheid naar beneden. Hij valt niet stil Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 16 september 2008 Delen Geplaatst: 16 september 2008 alles heeft te maken met afstelling van uw carburator... luchtinlaatschroef op 1+1/2 draai? Link naar reactie
rockit Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Steekt e keer e nieuwe bougie Kuis je carb eens uit..sproeiers uitblazen etc.. zet hem eens zoals teddy zei zo die dingen eens checken.. Link naar reactie
Superfly Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2009 Ben al met mijn bougie naar de winkel geweest (Blommaert), maar daar werd er me gezegd dat de ze nog in orde is. Mocht er iemand in de buurt van Mariaburg dit probleem samen willen oplossen, graag. Mijn kennis van mekaniek is te beperkt om dit zelf op te lossen. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Blommaert is van Mariaburg Link naar reactie
Superfly Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Klopt, maar die wil niet meer aan een PX50XL werken. Blijkbaar zouden niet meer alle onderdelen bij Vespa Benelux leverbaar zijn. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 4 maart 2009 Delen Geplaatst: 4 maart 2009 Bijna alles is via webshops nog verkrijgbaar. Ik denk ook dat het uw carburateur is, eens goed kuisen zoals Rockit VNB zegt en goed afstellen. Ik ben van Ekeren, als je wil kan ik wel komen helpen. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 4 maart 2009 Delen Geplaatst: 4 maart 2009 is er nog genoeg compressie? haal je bougie er eens uit een zet je vinger op het gaatje. dan moet je kicken en als je druk voelt dan heb je compressie als je helemaal gaan druk voelt dan heb je geen compressie. er zijn waarschijnlijk betere manieren om dit te testen, maar hier weet je toch al iets mee. groeten Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 maart 2009 Delen Geplaatst: 4 maart 2009 het zou goed kunnen dat je uitlaat vol troep zit. Best vervangen dan Link naar reactie
Superfly Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2009 Heb de truk met de bougie geprobeerd, maar er was wel degelijk druk. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 4 maart 2009 Delen Geplaatst: 4 maart 2009 dat is al een goed teken. dan carburator eens rustig uiteen halen, helemaal proper maken en terug monteren. terug propere naft erin en nog eens testen. groeten Link naar reactie
vespaantje Geplaatst: 20 maart 2009 Delen Geplaatst: 20 maart 2009 als het je uitlaat is dan moet je deze gewoon uitbranden . principe van een molotov maar dan zonder fles en met uitlaat. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 21 maart 2009 Delen Geplaatst: 21 maart 2009 Dat uitbranden is niet zo'n geweldig idee zenne. Ik weet trouwens niet vanwaar dat idee komt, het enige dat echt opbrand is de benzine, de oliesmurrie in je pijp blijft plakken en de kamers in je pijp trekken krom van de hitte. Ik heb nog maar weinig mensen gehoord(eigenlijk geen) waarbij ze hun verstopte pijp-probleem hebben opgelost door deze uit te branden. Er bestaat wel een methode met een ontstopper middel. Weet niet juist hoe, maar zoek maar eens via google op vespaforum. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 22 maart 2009 Delen Geplaatst: 22 maart 2009 uitbranden werkt enkel deftig met een rechte uitlaat, niet met een pot Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 en een nieuwe uitlaat bestellen is oh zo gemakkelijk! www.sip-scootershop.com www.scooter-center.com ... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.