Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pruttelende PX50XL


Superfly

Aanbevolen berichten

Vorig jaar heb ik me en PX50XL gekocht. De eerste 500tal kilometers alles ok. Na een tijdje verloor ik snelheid. Mijn max. ging steeds naar beneden. Uiteindelijk heb ik hem een heel jaar in de garage laten staan en niets meer mee gedaan. Vorige week probeerde ik hem te starten, maar dit ging verre van de eerste keer. Uiteindelijk was hij dan toch vertrokken, maar nu krijg ik zelfs in 1ste niet veel power meer.

Wat zou dit kunnen (allemaal)zijn? Ondertussen start hij telkens van de eerste keer.

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ben al met mijn bougie naar de winkel geweest (Blommaert), maar daar werd er me gezegd dat de ze nog in orde is.

Mocht er iemand in de buurt van Mariaburg dit probleem samen willen oplossen, graag.

Mijn kennis van mekaniek is te beperkt om dit zelf op te lossen.

Link naar reactie

is er nog genoeg compressie?

haal je bougie er eens uit een zet je vinger op het gaatje. dan moet je kicken en als je druk voelt dan heb je compressie als je helemaal gaan druk voelt dan heb je geen compressie.

er zijn waarschijnlijk betere manieren om dit te testen, maar hier weet je toch al iets mee.

groeten

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Dat uitbranden is niet zo'n geweldig idee zenne. Ik weet trouwens niet vanwaar dat idee komt, het enige dat echt opbrand is de benzine, de oliesmurrie in je pijp blijft plakken en de kamers in je pijp trekken krom van de hitte.

Ik heb nog maar weinig mensen gehoord(eigenlijk geen) waarbij ze hun verstopte pijp-probleem hebben opgelost door deze uit te branden.

Er bestaat wel een methode met een ontstopper middel. Weet niet juist hoe, maar zoek maar eens via google op vespaforum.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...