Jump to content
Vespaforum.be

Axel Kerremans

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Axel Kerremans

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 Special 1980
    Vespa GTS 125 2007

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen / Brasschaat
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

499 profile views
  1. Is dat goed zelf te doen? Het spannendste dat ik tot hiertoe aan mijn Vespa heb gedaan is de koppeling vervangen...
  2. Is het mogelijk om er ook een 10 inch wiel op te zetten of gaat dit niet? Zal zeker nog eens goed navragen wat er juist is gebeurd dan idd. Alvast bedankt voor de nuttige informatie!
  3. Hallo allemaal, Een tijdje geleden heb ik beslist om mijn Vespa 50 Special uit 1980 maar eens helemaal uit elkaar te halen, maar door examens etc staat dit nog niet zo ver. Nu kom ik hier op vakantie in Italie een gereviseerd V5A2M motorblok tegen voor 300 euro (lijkt mij een goede prijs?). Nu wou ik alleen nog even voor de zekerheid vragen of dit blok gaar passen op mijn Vespa, een 50 special dus uit 1980 met nu een V5B3T blok? Ik heb nu 10inch wielen, op de V5A2M zit een 9 inch als ik me niet vergis dacht ik, kan dit een probleem zijn? Alvast bedankt! MVG, Axel
  4. Bedankt voor de reacties! De lx waar het over ging is het niet geworden, hij is aan iemand anders verkocht. De zoektocht gaat dus verder. Bedankt voor de nuttige tips @Pilaf! In Nederland is het aanbod heel groot, heeft iemand ervaring met het invoeren uit NL? Ze beschikken daar niet over een GVA, nu had ik ergens gelezen dat het kentekenbewijs van daar voldoende zou zijn om hem hier te kunnen inschrijven, klopt dit?
  5. Hallo allemaal, Mijn zus overweegt een tweedehands Vespa te kopen, ze heeft een LX 50 zien staan aan een scherpe prijs. Nu heeft deze al wel 20.000km op de teller. Kan deze scooter nog even mee of zijn ze bij deze kilometerstand zo goed als versleten? Het is een 4-takt motor. Alvast bedankt! Axel
  6. Jawel, heb een originele dellorto 16.10 besteld bij maskes.
  7. zal dan toch maar een nieuwe bestellen, dan ben ik ineens zeker dat het goed is.
  8. Hallo iedereen, Ik heb een probleemje met mijn carburateur, de bout waarmee de benzinedarm wordt vasgemaakt is afgebroken en een deeltje ervan zit nog in de carburateur dus kan ik er niet gewoon een andere bout in draaien. Weet iemand hoe dit op te lossen is ? Of is een nieuwe carburateur onvermijdelijk ? MVG, Axel
  9. Ik denk dat het inderdaad het laatste was dat fout zat, ik ben er gisteren mee bezig geweest maar slaagde er niet in om de rubber er af t e halen, maar heb dan de carburateur er goed opgeduwd en nu rijdt hij weer zoals het moet. Toch allemaal enorm hard bedankt voor de hulp ! Grtn Axel
  10. Hoe kom ik daarbij, wat moet er buiten de carburateur nog gedemonteerd worden? Axel
  11. Ik heb net mijn carburateur eraf gehaald maar zag geen enkele ring, hoe kom ik daarbij ?
  12. ja ik heb er toch een tijdje goed mee kunnen rijden, het is begonnen nadat ik een paar weken geleden een raar geluid hoorde. Heb toen de carburateur eraf gehaald en proper gemaakt. uiteindelijk bleek het de uitlaat te zijn die een beetje los zat, terug vast gemaakt en toen is het begonnen. Bougie is aan de droge kant. Met de choke op rijdt hij wel goed. Misschien eens een grotere sproeier proberen ?
  13. Hallo iedereen, Ik heb een klein probleempje met mijn Vespa... Soms rijdt hij zoals het hoort maar soms heeft hij in derde en vooral in vierde precies geen power meer en stijgt hij, zeker in vierde, nauwelijks nog in toeren. Maar soms heeft hij dit helemaal niet, weet iemand wat het probleem is? Alvast bedant! Axel
  14. We hebben alles al geprobeerd, maar er is geen kabel door die huidige buitenkabel te krijgen, zit volgens mij verstopt... ik vrees dat een nieuwe kabel onvermijdelijk is maar heb geen idee hoe ik deze erin krijg. Of bestaat er een manier om de oude buitenkabel binnenin terug schoon te krijgen ?
×
×
  • Create New...