Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 50n 1967 aankoop digitale onsteking


van46

Aanbevolen berichten

Je bedoelt wellicht een elektronische ontsteking :)

Zoek maar even op "electronic ignition" op sip-scootershop.com, je zal zien dat je verschillende mogelijkheden (en verschillende prijscategorieën) hebt. Weet wel dat dit geen plug&play oplossing is, en je de bedrading/schakelaars van je Vespa enigszins zal moeten aanpassen. Ik denk dat de goedkoopste oplossing een PK ontsteking + vliegwiel is, maar begin daarvoor eerst met de conus van je krukas na te meten om zeker te zijn.

Dit is enige basisinfo, wellicht heeft iemand anders hier praktische ervaring in.

Link naar reactie

Als je voor een PK ontsteking gaat, moet je rekening houden met de diameter van de krukasspie. Die is 19mm bij de v50 en 50 special en 20mm bij een Vespa pk50. 

M.a.w. het blok openen en een pk50 krukas steken, of een aftermarket (vaak duurdere) ontsteking nemen. Ik moet zeggen dat als je eenmaal de contactpunten afgesteld zijn. Ik bijna nooit problemen heb met de contactpunten.

Link naar reactie

ja idd electronische ontsteking B).ik en een vriend zijn nu wat verder bezig geweest met het probleem te onderzoeken.we hebben met zo een strobo eens gekeken of hij goed vonkt:als hij koud is vonkt hij constant maar na enkele minuten  stop hij een kleine seconde of 2 om dan vervolgens er heel de brui aan te geven.wacht ik een beetje tot hij afgekoeld is start hij weer en dan hetzelfde verhaal.wat zou dit kunnen zijn?alvast bedankt groeten jens

 

Link naar reactie

ik had een externe bobine, maar even een foto van je ontsteking. Je condensator kan 3x goedkoper. Maar deze is wel betrouwbaar.

Link naar reactie

Je hebt een externe bobine, 2 spoelen en de schroeven op de 10 uur positie zijn in verbinding met je bobine (Die moet je vervangen). Meet ook even je bedrading door naar je junction box en spoelen onderling. Die laatste gaan bijna nooit stuk, maar heb het al eens meegemaakt.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...