Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wheely Met Vespa 50


Haseveleon

Aanbevolen berichten

Hei mannen,

 

 

 

Een vriend van me heeft me enkele weken zo ver genoeg gekregen om me een vespa 50 aan te schaffen.. Ik ben bij Vintage Scooters in NL in het weekend mijn machine gaan halen.. 

 

Tot gisteren had ik nog nooit op een scooter gereden dus met veel beredenering ben ik aan een kleine tocht begonnen, lukt allemaal heel fijn.. enkel het vertrekken met mijn vespa is een ramp. 

 

Of ik val volledig stil, of ik vertrek met een wheely van een halve meter hoog wat echt niet de bedoeling is.. 

 

Kan iemand mij misschien een tip geven om correct te starten ?

 

Alvast heel fel bedankt !

Link naar reactie

Linker handle aan je stuur is de koppeling.. Werkt net als bijvoorbeeld een auto. 

 

Starten altijd in zn vrij, koppeling in een naar beneden draaien (1e versnelling), bij voldoende snelheid koppeling in een andere kant op draaien (2, 3 en als je hebt 4). 

Link naar reactie

koppeling stilletjes loslaten zonder gas geven tot je voelt dat de scooter wilt vertrekken maar zonder stilvallen. doe dat een paar keer tot je voelt waar je koppel hebt.  Vervolgens hetzelfde, maar dan zachtjes gasgeven.  Succes!

Link naar reactie

koppeling stilletjes loslaten zonder gas geven tot je voelt dat de scooter wilt vertrekken maar zonder stilvallen. doe dat een paar keer tot je voelt waar je koppel hebt.  Vervolgens hetzelfde, maar dan zachtjes gasgeven.  Succes!

Groot gelijk sindo...da's nu eens de enigste juiste tip die je iemand kan geven die begint te leren schakelen.

CHEERS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...