Ga naar inhoud

sindo

Leden
  • Aantal items

    2839
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    8

sindo last won the day on December 23 2016

sindo had the most liked content!

Community reputatie

133 Excellent

Over sindo

  • Titel
    Scooterfreak
  • Verjaardag January 30

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 200
    MotoVespa 150S - 1963
    Vespa GS150 VS5 - 1959
    MISA GS150 - 1958
    Vespa PK 50S
    Vespa Super 125 - 1966
    Serveta Lince 200
    Lambretta LI 2

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leuven
  • Land
    België
  1. Wat voor een Vespa is dit

    lijkt me eerder Bajaj, een foto kan helpen
  2. GL-A MISA COLOR

    this could help
  3. GL-A MISA COLOR

    MISA didn't produce vespa's but just assembled them with Italian and German pieces during the short period they existed. Therefore very little records available and suppose much was done on demand. But I'm no the expert, Edwin is
  4. Eenvoudige ingreep

    ik beweer niet dat ge geen winst gaat halen met de nieuwe setup, maar niet het maximale. Wilde enkel een voorzet geven want het blijft hier zeer beperkt tot grotere cilinder, sproeier, uitlaat, maar zonder het verband tussen alle onderdelen en de impact op elkaar te vernoemen. Je kan nog altijd een 26/26 Carbu steken maar ge gaat op den duur meer naft verbruiken dan je werkelijk winst maakt op rendement.
  5. Eenvoudige ingreep

    als je echt volop profijt uit je upgrade wilt halen zou je ook je tandwielen moeten aanpassen aan het vergrootte vermogen. Vergelijk het met een kinderfiets, een kleine van 5 gaat met zij beperkte kracht er een maximum uithalen, een volwassene op de zelfde fiets gaat voor geen meter vooruit.
  6. Transmittieolie

    ik zou het bij de klassieke SAE 30 houden. is de juiste viscositeit voor je Vespa. De transmissie van een 2-takt is niet allemaal gelijk, je kan een cross motor niet gaan vergelijken met een Vespa, en zelfs een Lambretta gebruikt andere olie (SAE90). 10W40 is een multigraden en betekent dat de visociteit in de winter 10 is en in de zomer 40
  7. Koppeling px blijft lichtjes trekken

    je hebt een tool nodig om uw koppeling te blokkeren, anders draait die gewoon mee, of een bouloneuse gebruiken. Spaans blokje is nis mis mee maar niet alle onderdelen komen overeen met de Italiaanse modellen (oa ontsteking en plaat) als je dat moet vervangen moet je die ergens op een Spaanse site zien te vinden of een conversie doen. Ik heb zelf een Spaanse T5 motor en dat gaat als een speer
  8. Koppeling px blijft lichtjes trekken

    De T staat voor tanden, je kan tellen hoeveel tanden erop je huidige koppeling staat (normaal 21 of 23) en een koppeling met hetzelfde aantal tanden bestellen. Btw 9DN is een Spaans blokje als ik mij niet vergis
  9. Gps op PX anno 2013

    Volgens mij zit in die KOSO een bobijn die oplaadt om net constant 12 volt te geven.
  10. Gps op PX anno 2013

    Yep, want als je een Batterij hebt komt er ook gelijkstroom naar je claxon
  11. (nieuwe) PX 125 heeft dip bij zeer weinig toeren.

    als je hem op toeren moet houden neem dan maar ook een reserve cdi mee (just-in-case) heb het al eens meegemaakt
  12. Vespa px 125 (startproblemen)

    die kabel is er letterlijk op gevezen, dus losvijzen en dan terug vast vijzen
  13. Vespa px 125 (startproblemen)

    trek het u niet aan, op uw PX is zo geen schakelaar dus zoeken zal niet veel uithalen de "killswitch" dient idd om uw motor stil te leggen, bij uw PX geïntegreerd in het contact. De werking is zeer eenvoudig. In je bobijn wordt stroom opgebouwd zolang het circuit open is. Wanneer je het ontstekingspunt bereikt wordt er elektronisch of via de contactpuntjes het circuit gesloten en ontsnapt een lading hoogspanning via je bougie, de beroemde "vonk". De Killswitch doet net hetzelfde, maar dan rechtstreeks op je massa zodat er geen stroom kan opgebouwd worden in je bobijn en er dus geen vonk komt.
  14. Vespa px 125 (startproblemen)

    als je geen vonk hebt ga je idd niet kunnen starten laat staan rijden. meest voor de hand liggend is Idd je bobijn, maar bij PX is dit geïntegreerd met je CDI, is blauw bakje op je blok. Kan natuurlijk ook je bougiekop of zelfs kabel zijn. iets moeilijker kan het iets aan je ontstekingsplaat zijn of zelfs een magneet uit je vliegwiel. Verder nog ergens een slecht contact of de killswitch. Aan je CDI (blauw bakje) hangt een groen kabeltje maak die eens los, kost niets om dat eerst te proberen. Vergeet wel niet om je contact op te zetten alvorens te starten, Ik weet waarom ik het zeg
  15. V50 motor kwijt

    voila zeer oude topic, maar ging wel over een scooter die in Duitsland gehomologeerd was, geen idee of je dit in België überhaupt gefixed krijgt...
×