Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat voor kleur op mijn Vespa G.L.


Vespappa

Aanbevolen berichten

Hallo Medeforummers,

Kan u mijn helpen met een dilemma? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Wat is voor een Vespa GL uit 1961 een mooie (liefst niet metallic kleur) Iemand van u heren/dames een idee?

Salut!

Link naar reactie
Experimenten met kleuren pakken bijna nooit goed uit.

Vooral met donkere kleuren komen de klassieke vespa lijnen niet tot hun recht.

Zo zie je maar dat iedereen er een ander gevoel bij heeft. Kleuren zijn heel persoonlijk want wat voor de ene oranje is kan voor een ander eerder als rood overkomen. Wat koud is kan warm aanvoelen en vice versa, etc...

Bij mij heeft een experiment met 2 kleuren wel een zeer goed effect gehad, maar dit was dan ook al uitgetest op de 2CV van Citroën.

Persoonlijk vind ik dat donkere kleuren wel de lijnen van een vespa goed tot hun recht laten komen...

Tja, smaken verschillen en al een geluk of we reden allemaal met hetzelfde rond, wat misschien ook niet slecht zou zijn maar vindt uwe vespa dan maar eens terug op zo'n treffen of ritje. ;-)

Mijn keuze van kleur voor vandaag is vanille met wat mokka en chocolade tinten erbij. Of datzelfde vanille met wat framboise en aardbei dat is ook wel te smaken. Of je kan gaan voor ne schone pistache.

Link naar reactie

Hallo Allen,

Bedankt voor al jullie reacties!!!

Ik vindt persoonlijk wit of oud blauw ook een erg mooie kleur. Nu zit de originele lak er nog op maar deze is in verre staat op een aantal plekken. (metallic groen)

Ik overweeg dus om hem toch te spuiten omdat het als maar verder roest op teveel plekken. Uiteindelijk moet de kleur ook passen bij je zadel en andere onderdelen...

Bedankt voor de tips, ik zal er nog eens goed over denken.

Grt Vespappa (jeroen)!

Link naar reactie
Als het een originele lak is kan je het beter niet doen... Heb je miss een fotootje?

Hallo Laurus,

Ik kom er zojuist achter dat het de Vespa (Misa) is die Michiel200 aan mij verkocht heeft. Stom toeval zie ik de foto staan en dit is hem 100%...

Maar Laurus hij roest op alle punten, niet heel erg maar als je al die kleine punten bij moet werken mag je enormmmmmm veel geduld hebben.

Ps. Heb jij nog ideen Michiel??? Ik was wel onder de indruk van jouw witte GS160 qua kleur.

Grt Jeroen

Link naar reactie

Hee Jeroen,

Dat is toevallig!

Heb er geen moment aan gedacht dat jij het was.

Ik zou 'm overigens niet overspuiten.

Maar de meest roestige delen bijwerken.

Zoals ik al eerder aangaf, zou ik altijd gaan voor originele kleuren.

Heb ik ook met mijn GS 160 gedaan (= grijswit).

Vind ik mooier (subjectief) en is couranter (objectief).

Dat laatste geldt voor Nederland, weet niet of dat in Belgie anders is.

Heb even snel gekeken en kwam tegen: Azzurro metallizzato MaxMeyer 15067

Dat is ook de kleur die jouw GL nu heeft.

Max Meyer lak wordt niet meer gemaakt, maar kan door veel lakboeren gemengd worden.

Een typische GL kleur is ook ivoor. Maar niet origineel voor jouw GL.

Ik heb overigens nog een paar nieuwe doppen voor de standaard liggen.

Doe ik je daar een plezier mee?

Link naar reactie
Als het een originele lak is kan je het beter niet doen... Heb je miss een fotootje?

Hallo Laurus,

Ik kom er zojuist achter dat het de Vespa (Misa) is die Michiel200 aan mij verkocht heeft. Stom toeval zie ik de foto staan en dit is hem 100%...

Maar Laurus hij roest op alle punten, niet heel erg maar als je al die kleine punten bij moet werken mag je enormmmmmm veel geduld hebben.

Ps. Heb jij nog ideen Michiel??? Ik was wel onder de indruk van jouw witte GS160 qua kleur.

Grt Jeroen

Gewoon helemaal inwrijven of verven met owatrol, dit goedje geeft geen kleur en is zeer effectief tegen roest. Als je hem overspuit zou ik hem bijna ruilen tegen die van mij:P Ik vind het heel gaaf als tie nog zn originele lak heeft... Je ziet ze niet veel meer!

Link naar reactie
Hee Jeroen,

Dat is toevallig!

Heb er geen moment aan gedacht dat jij het was.

Ik zou 'm overigens niet overspuiten.

Maar de meest roestige delen bijwerken.

Zoals ik al eerder aangaf, zou ik altijd gaan voor originele kleuren.

Heb ik ook met mijn GS 160 gedaan (= grijswit).

Vind ik mooier (subjectief) en is couranter (objectief).

Dat laatste geldt voor Nederland, weet niet of dat in Belgie anders is.

Heb even snel gekeken en kwam tegen: Azzurro metallizzato MaxMeyer 15067

Dat is ook de kleur die jouw GL nu heeft.

Max Meyer lak wordt niet meer gemaakt, maar kan door veel lakboeren gemengd worden.

Een typische GL kleur is ook ivoor. Maar niet origineel voor jouw GL.

Ik heb overigens nog een paar nieuwe doppen voor de standaard liggen.

Doe ik je daar een plezier mee?

Hallo Michiel en Laurus,

Toevallig! Jullie hebben mij overtuigd ik ga hem eerst bijwerken en laten lassen op de roestige punten. Bedankt voor de kleurcode ik zal eens informeren hier in de buurt wie dit zou kunnen maken in de vorm van een lakstift.

En Michiel die doppen ben ik erg blij mee!! Laat maar weten wat je ervoor moet hebben. En Laurus heb jij ook een foto van jouw Vespa??

Grt Jeroen

Link naar reactie
Hallo Michiel en Laurus,

Toevallig! Jullie hebben mij overtuigd ik ga hem eerst bijwerken en laten lassen op de roestige punten. Bedankt voor de kleurcode ik zal eens informeren hier in de buurt wie dit zou kunnen maken in de vorm van een lakstift.

En Michiel die doppen ben ik erg blij mee!! Laat maar weten wat je ervoor moet hebben. En Laurus heb jij ook een foto van jouw Vespa??

Grt Jeroen

Goede beslissing.

Die doppen had ik nog voor jouw Vespa besteld. Maar kwamen te laat binnen.

Mail me je adres nog even. Stuur ik ze op. Voor nix.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...