Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Iemand deze al gezien?


B-MAN

Aanbevolen berichten

Da's de Paperino (Donald Duck), codenaam: MP5, eigenlijk het eerste échte prototype, maar er zijn er maar 35 van gemaakt. Den Enrico (Piaggio) was hier ni zo content van, want er was geen vrije doorgang voor de benen, en dus vrouwonvriendelijk. De motor zat ook in het midden, waardoor het nogal warm werd tussen de benen.

Hieronder den brief van den Enrico waarin dat'm zegt wat er moet veranderd worden. De motor moet wat verder naar achter, zodat er ruimte vrijkomt voor de benen.

Piaggio_4.jpg

En dat leidt uiteindelijk tot de eerste échte vespa, de MP6:

Vespa_MP6.jpg

Link naar reactie
Had al veel oude modellekes gezien om te watertanden zoals de corsa, sei giorni,...

maar deze had ik nog niet gezien

http://www.italiaspeed.com/2006/cars/other/piaggio/05/vespa_60_independent/vespa_mp5.jpg

staat (oa) in het boek "vespa - from italy with love" - ben niet helemaal zeker maar denk dat het hier gaat om het eerste prototype dat door piaggio niet werd goedgekeurd - ik dacht ook dat dit type niet de bijnaam "wesp" meekreeg maar betiteld werd als "een eend"

ik heb het boek toevallig thuis en zal de info straks eens opsnorren - nadien laat ik je (het forum) iets weten

grts frtsab

Link naar reactie

Twas idd da model van Erix da ik bedoelde. :-)) Mercikes e!

Ook da speelgoedfietske vqan lml is hier altijd welkom ze, kheb nog plaqats in de garage. ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...