supervespa Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 Mijne Vespa Super van '65 is nog bijna volledig origineel, maar het blokje begint langzamerhand wat problemen te vertonen. Hij springt vrij gemakkelijk uit vitesse (schakelkruis?) maar veel erger: de laatsten tijd gaat 'm vanzelf hoog in toeren, en ik krijg dit niet meer opgelost door de afstelling carburator. Ik vrees dus: bourrage die lekt. Nu ben ik dus aan't twijfelen wat ik moet doen: Motorblok moet zowiezo volledig uiteen voor die bourrage, dus dan kan ik ook ineens de koppeling, het schakelkruis, etc .., etc... vervangen. Maar zo'n volledige revisie loopt qua kosten al snel op, niet? Een andere mogelijkheid is gewoon een nieuw LML-blokje eronder hangen. Dan ben ik tenminste zéker dat ik nog voor jaaaren goed zit, maar da's geen originele vespa-motor natuurlijk. Iemand ervaring met zo'n revisie? Wat kan dat kosten, en kan je zo'n oud blokje zodanig reviseren dat je ook terug voor jaren bedrijfszeker bent? Alle tips zijn welkom. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 zelf revisie doen hoeft niet duur te zijn vlgs mij. Gemiddeld ben je met 200 a 250e aan onderdelen (lagers, keeringen, pakkingset, kickstart rubbertjes, kickstart tandwiel/veerplaatje, schakelkruisje, koppelingsplaten, benzineleidging, carb revisie onderdeeltjes, contactpunten + condensator) wel klaar. Iets duurder en meer werk wordt het als je dingen gaat loshalen die je eigenlijk dan ook moet vervangen mocht je willen dat ie nog jaaaaren meegaat (vergane rubbers, draden van de ontsteking, kabelboom, binnen en buitenkabels). Een LML blokje ombouwen naar 8 inch is een uitdaging, als je over stapt naar 10 inch, moet je ook je voorvork aanpassen. Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 250€ als ik het zélf doe. Dus laten doen door pakweg scootermarket zo'n 500€? Ik rij trouwens al op 10 inch hoor. gewoon een conversievelgje gebruikt, werkt perfect. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 ik heb juist een lml gestoken onder mijn sprint. schakelt nog wat moeilijk, ligt niet aan het blokje hoor, maar voor de rest is hij goedgekeurd! Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 Hey Fajes, heb je dat blokje zelf gestoken of laten doen door scootermarket/classicscooter?? 125cc of 150cc gekozen? Mag ik vragen wat je voor dat blokje (en eventueel plaatsing) betaald hebt? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 ik heb dat zelf gestoken, de 150 versie. Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 ik zou voor de revisie gaan. Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 250€ als ik het zélf doe. Dus laten doen door pakweg scootermarket zo'n 500€? Dichter bij de 600 €, tenzij er andere gebreken zouden zijn die enkel kunnen geconstateerd worden na het splitten van het blok. Maar dan wordt er gebeld! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.