Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Volledige revisie of LML?


supervespa

Aanbevolen berichten

Mijne Vespa Super van '65 is nog bijna volledig origineel, maar het blokje begint langzamerhand wat problemen te vertonen. Hij springt vrij gemakkelijk uit vitesse (schakelkruis?) maar veel erger: de laatsten tijd gaat 'm vanzelf hoog in toeren, en ik krijg dit niet meer opgelost door de afstelling carburator. Ik vrees dus: bourrage die lekt.

Nu ben ik dus aan't twijfelen wat ik moet doen: Motorblok moet zowiezo volledig uiteen voor die bourrage, dus dan kan ik ook ineens de koppeling, het schakelkruis, etc .., etc... vervangen. Maar zo'n volledige revisie loopt qua kosten al snel op, niet?

Een andere mogelijkheid is gewoon een nieuw LML-blokje eronder hangen. Dan ben ik tenminste zéker dat ik nog voor jaaaren goed zit, maar da's geen originele vespa-motor natuurlijk.

Iemand ervaring met zo'n revisie? Wat kan dat kosten, en kan je zo'n oud blokje zodanig reviseren dat je ook terug voor jaren bedrijfszeker bent?

Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie

zelf revisie doen hoeft niet duur te zijn vlgs mij. Gemiddeld ben je met 200 a 250e aan onderdelen (lagers, keeringen, pakkingset, kickstart rubbertjes, kickstart tandwiel/veerplaatje, schakelkruisje, koppelingsplaten, benzineleidging, carb revisie onderdeeltjes, contactpunten + condensator) wel klaar.

Iets duurder en meer werk wordt het als je dingen gaat loshalen die je eigenlijk dan ook moet vervangen mocht je willen dat ie nog jaaaaren meegaat (vergane rubbers, draden van de ontsteking, kabelboom, binnen en buitenkabels).

Een LML blokje ombouwen naar 8 inch is een uitdaging, als je over stapt naar 10 inch, moet je ook je voorvork aanpassen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...