Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop vespa


hotbreeze

Aanbevolen berichten

Hello folks, heb jullie forum vorige week ontdekt en ben er zeer over te spreken. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een vespa maar twijfel ondertussen tussen nieuw of tweedehands. Als tweedehands heb ik ondertussen op het net gevonden: een 150PX van '81 voor 1250 Euro ( bij Slegers in Hamont : misschien iemand ervaring mee? ), een 125PX van '79 voor 1900 Euro en een 200cc van '91 voor 1000 Euro. Mijn ervaring is dat als je een nieuw gespoten gereviseerd model PX vind, je snel 2500 Euro kwijt bent. Nieuwprijs voor een GTS 125 is 4000 Euro. Tja, dan begint de twijfel. Bedoeling is dat de vespa dagelijks wordt gebruikt dus niet enkel in de zomer.

Kom op met die goede raad.

Greetzzzzz

Link naar reactie

Doe zeker eens een testrit met een GTS 125.

Ik heb er op enkele maanden 3000 kilometer mee afgelegd. Ik rij er mee naar mijn werk

en ik ben ook van plan om dat in de winter te blijven doen.

Het is een comfortabele machine met vlotte prestaties (je haalt gemakkelijk 80 km/h). Ik vind persoonlijk dat het

vermogen maar net gepast is als je echt goed wil meekomen in het huidige verkeer. Maar dat is mijn mening

natuurlijk ;-)

Door de automatische bak kan je je optimaal op het verkeer concentreren en de remmen zijn voldoende krachtig en geleidelijk.

Het verbruik ligt op 3,5-4 liter per 100 kilometer.

Hij is inderdaad wel een pak duurder, maar hij is echt wel goed afgewerkt en dat merk je aan de details. Je krijgt ook 2 jaar garantie en bijstand.

Link naar reactie
Voilgens de folder zou die GTS 100 km/h moeten doen. Dat is dan ook nogal optimistisch zeker?

Nee, dat is zeker niet optimistisch, er staat bij mij vaak 110 op de teller. Ik denk wel dat dat echte 104 kilometers per uur moeten zijn.

Check it out bij een testrit, gas volledig open ;-)

Link naar reactie

Gisteren voor de eerste keer met een 125PX van '79 gereden. Ik moet wel zeggen dat dat ritje me aangenaam verrast heeft. Toch is het wel een beetje werken met de versnellingen en goed oppassen met de voorrem als je 70 km/h rijdt en plots moet stoppen. Nu moet ik ook wel zeggen dat het snelheidsgevoel heel anders is dan bij de vorige moto's waar ik mee heb gereden ( BMW R60/6 en Moto Guzzi 1000 SP). Als je met een 125 PX 80 of 90 rijdt begint de schrik zo een beetje toe te slaan, zovan : dit is echt wel hard genoeg. Volgende stap is nu dat ik eens met een 125 of 250 GTS zou moeten kunnen rijden, eventueel een 125 LML en dan eindelijk beslissen. Maar jij bent dus echt tevreden van de 125 GTS?

Link naar reactie

Remmen bij een oldtimer vespa werkt ook niet zoals bij een gewone motor. Gewone motor is 70% voorrem - 30% achterrem, bij een oude scooter is dat eerder 90% achterrem - 10% voorrem.

Als je met 70 km/h je voorrem hebt ingeknepen mag je blij zijn dat je niet bent onderuitgegaan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...