Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil Rally 180 en 200


thQS

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me eigelijk wat de grote verschillen zijn tussen de 2 rallymodellen, naast de grotere boring natuurlijk :-)

Ik weet wel dat ik de specs kan vergelijken maar ik ben op zoek naar persoonlijke meningen, liefst van mensen die een van de modellen bezitten, of misschien wel beiden.

Is er een verschil in betrouwbaarheid, kwaliteit ... etc

Als er als 'n topic hierover bestaat, mijn excuses, gezocht maar niet gevonden.

Groetjes

Thomas

Link naar reactie
Het aantal verstevigingsbalkjes onder het frame verschilt.

Achzo. (waar meer/minder, effect op zitcomfort.. )

200 heeft elektronische ontsteking, 180 niet

Inderdaad, maar op welke manier beinvloed dit de betrouwbaarheid, vergt dit meer onderhoud...?

Link naar reactie

180 is zeldzamer dan de 200; sommige mensen proberen een 200 te verkopen als een 180, je kunt dat controleren door die balkjes te tellen. Vind überhaupt maar een 180; als je een Rally wilt ben je meestal met wat je kunt krijgen al blij.

Contactpunten ontsteking is ouwe tech en vergt dus meer onderhoud, kost meer tijd/gezeik om af te stellen en is minder betrouwbaar dan electronische ontsteking. Niet dat je met contactpunten niet prima kunt rijden verder, maar als de overweging er toch is.

Link naar reactie

Ik was oorspronkelijk op zoek naar een 200 als restauratieproject maar ik vond niet echt iets. Nu kan ik misschien via via aan een Nederlandse 180 komen. Ik vroeg me gewoon af of er veel grote verschillen waren, vooral qua betrouwbaarheid. :-)

Dus, duim voor mij!! Woensdag weet ik meer

Thomas

Link naar reactie

uiterlijk: kapje op achterlicht in koetswerkkleur op Rally 180 ipv in grijs of zwart op Rally 200, Vespa en Rally logo in ander lettertype en schuin rechtstreeks op koetswerk van 180 ipv horizontaal en gedrukt op een plaatje op 200, de striping op 200.

prestaties/betrouwbaarheid: Na 4000 km (sinds februari) nog geen vuiltje in de carburator, enkel koppelingskabel vervangen. Prestaties, zowel alleen als met twee, op 180 voldoende, meer mag maar hoeft zeker niet.

Ik blijf op treffens wel uitkijken naar een Rally 180 zusje, want blijkbaar toch schaarser dan verwacht...

F

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...