thQS Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Ik vroeg me eigelijk wat de grote verschillen zijn tussen de 2 rallymodellen, naast de grotere boring natuurlijk :-) Ik weet wel dat ik de specs kan vergelijken maar ik ben op zoek naar persoonlijke meningen, liefst van mensen die een van de modellen bezitten, of misschien wel beiden. Is er een verschil in betrouwbaarheid, kwaliteit ... etc Als er als 'n topic hierover bestaat, mijn excuses, gezocht maar niet gevonden. Groetjes Thomas Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 200 heeft elektronische ontsteking, 180 niet Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Het aantal verstevigingsbalkjes onder het frame verschilt. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Het aantal verstevigingsbalkjes onder het frame verschilt. Achzo. (waar meer/minder, effect op zitcomfort.. ) 200 heeft elektronische ontsteking, 180 niet Inderdaad, maar op welke manier beinvloed dit de betrouwbaarheid, vergt dit meer onderhoud...? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 180 is zeldzamer dan de 200; sommige mensen proberen een 200 te verkopen als een 180, je kunt dat controleren door die balkjes te tellen. Vind überhaupt maar een 180; als je een Rally wilt ben je meestal met wat je kunt krijgen al blij. Contactpunten ontsteking is ouwe tech en vergt dus meer onderhoud, kost meer tijd/gezeik om af te stellen en is minder betrouwbaar dan electronische ontsteking. Niet dat je met contactpunten niet prima kunt rijden verder, maar als de overweging er toch is. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 @mr10 isn't the engine casing for the 180 unique to that model? Link naar reactie
thQS Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Ik was oorspronkelijk op zoek naar een 200 als restauratieproject maar ik vond niet echt iets. Nu kan ik misschien via via aan een Nederlandse 180 komen. Ik vroeg me gewoon af of er veel grote verschillen waren, vooral qua betrouwbaarheid. :-) Dus, duim voor mij!! Woensdag weet ik meer Thomas Link naar reactie
MiataFred Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 uiterlijk: kapje op achterlicht in koetswerkkleur op Rally 180 ipv in grijs of zwart op Rally 200, Vespa en Rally logo in ander lettertype en schuin rechtstreeks op koetswerk van 180 ipv horizontaal en gedrukt op een plaatje op 200, de striping op 200. prestaties/betrouwbaarheid: Na 4000 km (sinds februari) nog geen vuiltje in de carburator, enkel koppelingskabel vervangen. Prestaties, zowel alleen als met twee, op 180 voldoende, meer mag maar hoeft zeker niet. Ik blijf op treffens wel uitkijken naar een Rally 180 zusje, want blijkbaar toch schaarser dan verwacht... F Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.