Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sproeiers


staun

Aanbevolen berichten

Beste iedereen

Ik zou graag eens wat meer duidelijkheid hebben over de verschillende sproeiers die in een carbu van een px zitten!

Ik heb hier een fotoke getrokken en zou graag weten welke sproeier wat is?? Het zou misschien ook duidelijkheid scheppen voor andere forum gebruikers.

afb038lb2.th.jpg

Is er iemand die me een perfecte uitleg kan verschaffen welker sproeier juist voor wat dient??

Ik ben trouwens ook een op zoek naar de juiste bezetting voor een px-motor (125cc met elektronische ontsteking), waarop een 150cc cilinder steekt?! Op scooterhelp staat wel een bezetting voor de px150e motor, maar ik kan niet juist aan de getallen uit :-S

mvg staun

Link naar reactie

Waarschijnlijk is dit niet de perfekte uitleg, maar de grootste is de hoofdsproeier, verder heb je nog de "halve gas- sproeier" (als die verstopt zit heb je de neiging tot stilvallen bij het terugschakelen en de relantiesproeier die voor zichzelf spreekt :)

De getallen op de sproeiers verwijzen naar de sproeieropening. Groetjes, nero.

Link naar reactie

op scooterhelp staat bijvoorbeeld over de px150e:

venturi size: 20 mm

main jet: 116/100

slow running jet: 160/100

throttle valve: 6823.01

mixer tube: BE 3

atomiser: 280/100

starter jet: 60/100

kan me hier iemand meer duidelijkheid geven?

-venturi size: dat is de diameter van de carburator, de grote holte naar de inlaat van de motor.

-main jet: ??? is dat het kleine deeltje onderaan de hoofdsproeier. Er staan hier 2 getallen, 116/100, wat willen die zeggen?

-slow running jet: ????

-trottle valve: dat zal de schuif zijn die de venturi afsluit en verschuift door het draaien aan de gashendel

-mixer tube: dat is volgens mij het middenste deel van de hoofdsproeier. MAAR wat is de functie?

-atomiser: ?????

-starter jet: ???? ralentiesproeier??

mvg

staun

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...