Ga naar inhoud
Vespaforum.be

27/09 Geuzentour


teddy kgb

Aanbevolen berichten

Hi Folks

I will be coming to this ride but I may be late as I have to babysit in the morning.

Can you tell me where you will stop half way so I can catch up there if I miss the start?

Best regards

Ben

PS My 186cc kit is installed on my Lambretta, looking forward to racing Yves De Mol :)

First stop at de KOEKOEK in Ternat (exit IKEA ternat, pass by the IKEA and it's on the same road!) so you can wait for us there...

try and find me when we get there!

Link naar reactie
De Gentse delegatie vertrekt rond 10.15 en gaan via de N9 richting Aalst, zo via Ninove naar Huizingen. Mochten er gegadigden zijn welke onderweg willen aanpikken onderweg, altijd welkom.

Als jullie aan de GB (Carrefour) van Halle arriveren (kruispunt met rode lichten & einde van de Ninoofsesteenweg),

rij dan niet rechtdoor, 't stadscentrum in want dan zitten jullie vast door de wekelijkse markt ed. Neem evt. links, de grote steenweg op, passeer 3 kort-opeen-staande rode lichten, verder door tot de 4e rode lichten (juist voorbij Kraft-Jacobs-Suchard en Lapeyre) en daar rechts. Die baan een paar kilometers volgen en eenmaal over de brug van de autostrade E19 zo'n 300m links (juist voorbij het atletiekplein). "Boelekewis", einde bestemming !

Tot zaterdag !!!

Bart

Link naar reactie
Als jullie aan de GB (Carrefour) van Halle arriveren (kruispunt met rode lichten & einde van de Ninoofsesteenweg),

rij dan niet rechtdoor, 't stadscentrum in want dan zitten jullie vast door de wekelijkse markt ed. Neem evt. links, de grote steenweg op, passeer 3 kort-opeen-staande rode lichten, verder door tot de 4e rode lichten (juist voorbij Kraft-Jacobs-Suchard en Lapeyre) en daar rechts. Die baan een paar kilometers volgen en eenmaal over de brug van de autostrade E19 zo'n 300m links (juist voorbij het atletiekplein). "Boelekewis", einde bestemming !

Tot zaterdag !!!

Bart

Zo stond het al in mijn gps routeplanner in Halle, de N6 en dan zo de Alsembergse steenweg op.

Link naar reactie

Wat een geuzenrit had moeten zijn is een reuzentreffen geworden. Meer dan 100 vespa's stonden paraat om de plaatselijke stamkroegen in te "palmen". Het weer heeft zeker meegeholpen, maar wat mij opviel was vooral de kameraadschap en solidariteit tussen de vespisten onderling. Kortom, ik (en vele anderen) hebben met volle teugen genoten,en niet alleen van de geuze. De afwezigen hadden (zoals altijd) ongelijk!

Hier een paar foto's:

Na een kleine versterking bij Boelekewis...

geuzentour002art8.jpg

...was iedereen paraat om er eens flink tegenaan te gaan.

geuzentour008avf7.jpg

De eerste stop was "de Koekoek" in Ternat.

geuzentour020aby3.jpg

geuzentour013avb4.jpg

De "cour" was er omgetoverd tot een terras met zicht op ... de kippen.

geuzentour014apt4.jpg

Specialiteit van het huis: geuze en boerenbrood met hesp (of naar of kaas) met cornichons.

geuzentour016arp4.jpg

Hier waren nog de beste sanitaire voorzieningen aanwezig, voor de rest van het parkoers was het zichelf behelpen...

Na een klein oponthoud aan "Den Hoek" door de plaatselijke "ronde van het pajottenland voor beginners"...

geuzentour021arb1.jpg

geuzentour022aim3.jpg

geuzentour025aay1.jpg

...werd er koers gezet naar het volgende staminée.

Na een klein incident (3 vespa's opeen en 1 vespist overreden door een vespa) werd de schade opgemeten en de nodige herstellingen aan voertuigen en passsagiers uitgevoerd.

geuzentour027akz9.jpg

Van de "Kiek" heb ik spijtig genoeg geen foto's kunnen nemen door het oponthoud, maar "t'Smis" tartte elke verbeelding.

geuzentour029abd0.jpg

geuzentour030alz7.jpg

Toen sloeg de geuze en kriek ook in de benen van de dames van de bezemwagen.

geuzentour032awz9.jpg

De zon ging ver onder toen we terug aankwamen bij "Boelekewis" om er te "souperen".

geuzentour036aaf9.jpg

Spijtig genoeg moest ik toen door onvoorziene omstandigheden huiswaarts keren terwijl de anderen een lange en hete nacht tegemoet gaan.

Bedankt aan de organisatoren en de medevespisten voor deze prachtige dag! Groetjes, nero.

Link naar reactie

Twas gezellig: veel volk, goei weer, goeie geuze (nu hebben we da ook is leren apprecieren), (te) veel stops, een goed restaurant...met een koud terras (vespisten zijn binnen blijkbaar niet zo welkom) en een leuke warmloper (en een stofke in de sproeier) op de Brusselse binnenring als afsluiter...Wat wil ne mens nog meer :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...