welie04 Geplaatst: 14 juni 2008 Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Beste kenners! Ten eerste: ik ben een leek op het gebied van techniek.. maar ik heb vandaag een et2 gekocht voor een zeer nette prijs..! Natuurlijk met wat (cosmetisch)werk.. (weet nog niet waar ik aan begonnen ben).! Maar goed.. Het zit zo.. hij rijdt uitstekend, maar als ik voor een stoplicht sta, in zijn stationair, dan schud en beweegd de gehele scooter vrij heftig.! Het voelst alsof hij te laag of te zacht is afgesteld. Nu weet ik inderdaad dat dit waarschijnlk via de caborateur te veranderen is door een bepaalde sproeier iets te draaien.. maar mijn vraag aan jullie! (let op: heel dom) Waar kan ik dit schroefje vinden?? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?? en denkken jullie ook dat dit een afstelprobleem is??of kan het ook wat geheel anders zijn? mvg Sjoerd Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 14 juni 2008 Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Is de rolantie goed afgesteld? Link naar reactie
welie04 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Uhmm.. rolantie?? Misschien ligt het daar aan.. Maar weet u waar ik de caberateur kan afstelllen?? Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 15 juni 2008 Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Bij mijn LX moet ik het compartiment waar de helm is opgeborgen uittrekken, maar bij jouw et2 weet ik dat niet. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Ik zou het eens daar proberen, onder "carburator afstellen". Link naar reactie
welie04 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Okey! Heb gekeken, kan geen concrete afstellings tips vinden op het forum!Maar als ik kijk naar mijn carbu dan zie ik meerdere schoefjes.. welke schoefje moet ik hebben om hem af te stellen? dank Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2008 Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Het "enorm" schudden bij het rood licht is alom bekend als het albert-, of in de volksmond, het dildo- effect. Naar het schijnt zijn er zelf vrouwen die aan hun garagist vragen om de relantie wat bij te regelen zodat de vespa nog meer trilt:). Alle gekheid op een stokje, neem uw onderhoudsboekje in de hand en meer dan waarschijnlijk staat daar een tekening bij van je carbu met alle vijsjes en hun doel. Als je er echt geen verstand van hebt, ga je beter de eerste maal naar de garagist om je carbu bij te regelen, anders kan het zijn dat je hier morgen post dat je vespa sloot gevallen is. Groetjes, nero. Link naar reactie
welie04 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Haha.! Nou het lijkt er wel een beetje op inderdaad!ben echter helaas geen vrouw.. Verder: ik heb dus geen ounderhoudsboekje!! (GRRR) ! En ik weet dat het probleem zeer eenvoudig op te lossen is (athans daar ga ik vanuit).. Om nu gelijk dat ding weg te brengen en enkele tientallen euro's uit te geven vind ik wat veel van het goede.. dus als iemand mij hiero op het forum iets meer kan vertellen over de werking van een carbu en welke afstellingsmogelijkheden er zijn dan ben ik zo blij als een kind !! Link naar reactie
welie04 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Oouhw wacht! Ik kwam deze tekst tegen op het forum! heel leerzaam.. http://www.vespaforum.be/?p=55 Alleen: Ik weet helaas niet waar welke sproeiers zitten!!?? ( volgens mij moet er een plaatje bij, er staan namelijk nr;s bij..) Kan iemand me helpen?? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 15 juni 2008 Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Ik weet niet hoe een carbu van een ET2 eruit ziet maar bij mij zit er een vleugelmoer links onderaan de carbu en de relanti zit bovenop de carbu. Die vleugelmoer is om de lucht te regelen en de relanti voor de gas ( benzine ) te regelen. Of je kan eens kijken op www.scooterhelp.com , daar staat een heel goede uitleg over hoe je een carbu moet uitkuisen. Haal je carbu er eens af en maak hem proper, misschien trekt hij ergens valse lucht of zo... Maar als het is om de carbu af te stellen moet je de sproeiers gewoon laten zitten en enkel die vleugelmoer er helemaal in draaien en dan ze er 1 en een halve keer er terug uit draaien. en dan ( als de motor warm en aan staat ) de relanti in of uit draaien tot dat ze mooi en stationair draait. Succes, Ticce Link naar reactie
welie04 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Ticce bedankt voor je perfecte omschrijving! Ik ga er morgen direct mee aan de slag.! Ik hoop dat ik er makkelijk met mijn schoevedraaier bij kan.. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 16 juni 2008 Delen Geplaatst: 16 juni 2008 ok rAlenti dan, beter dan de rOlanti van Derrick... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.