Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn Vespa ET2 schud enorm voor het stoplicht..


welie04

Aanbevolen berichten

Beste kenners!

Ten eerste: ik ben een leek op het gebied van techniek.. maar ik heb vandaag een et2 gekocht voor een zeer nette prijs..! Natuurlijk met wat (cosmetisch)werk.. (weet nog niet waar ik aan begonnen ben).! Maar goed.. Het zit zo.. hij rijdt uitstekend, maar als ik voor een stoplicht sta, in zijn stationair, dan schud en beweegd de gehele scooter vrij heftig.! Het voelst alsof hij te laag of te zacht is afgesteld. Nu weet ik inderdaad dat dit waarschijnlk via de caborateur te veranderen is door een bepaalde sproeier iets te draaien.. maar mijn vraag aan jullie! (let op: heel dom)

Waar kan ik dit schroefje vinden?? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?? en denkken jullie ook dat dit een afstelprobleem is??of kan het ook wat geheel anders zijn?

mvg

Sjoerd

Link naar reactie

Het "enorm" schudden bij het rood licht is alom bekend als het albert-, of in de volksmond, het dildo- effect. Naar het schijnt zijn er zelf vrouwen die aan hun garagist vragen om de relantie wat bij te regelen zodat de vespa nog meer trilt:). Alle gekheid op een stokje, neem uw onderhoudsboekje in de hand en meer dan waarschijnlijk staat daar een tekening bij van je carbu met alle vijsjes en hun doel. Als je er echt geen verstand van hebt, ga je beter de eerste maal naar de garagist om je carbu bij te regelen, anders kan het zijn dat je hier morgen post dat je vespa sloot gevallen is. Groetjes, nero.

Link naar reactie