Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sleuteltje oude vespa laten bijmaken


maurice

Aanbevolen berichten

Ik heb van mijn VNB maar 1 sleuteltje voor het stuurslot. Ik wou dus een reservesleutel laten maken. Blijkt dat dat niet zo eenvoudig is als ik dacht. Sleutelmakers moeten een "blanco" hebben die past. En zo'n blanco vond ik zelfs niet in de grootste speciaalzaak van België in Brussel, ondanks zoeken in hun dikke boeken.

Hier echter ben ik wel geholpen:

http://www.keyprof.com/

Foto gemaild van sleutel recto verso, met uitleg.

Dan antwoord gekregen dat ze een blanco hadden.

Voor ongeveer 10 euro kreeg ik die toegestuurd.

Daarmee naar een schoenmaker/sleutelmaker, die met behulp van de originele sleutel de blanco heeft kunnen frezen tot een perfect passend reservesleuteltje (3 euro betaald).

't Is maar een weet.

en

Link naar reactie

Kan altijd intersant zijn!!

@Yves; even naar die site gaan, daar kunnen ze je verder helpen!

Sleutel vervaardigen bij een slot

Als u wel een slot heeft maar geen sleutel dan kunnen wij u een goed functionerende sleutel leveren. Kijkt u eerst of u een sleutelnummer op het slot kunt ontdekken. We kunnen dan een sleutel voor u maken aan de hand van dit nummer. Heeft u geen sleutelnummer, dan kunt u het slot naar ons opsturen. Wij maken er dan een passende sleutel bij.

Sleutel vervaardigen aan de hand van het sleutelnummer

Een sleutelnummer is in de meeste gevallen een rij van letters en/of cijfers die in het slot geslagen is; niet de verhoogde tekst. De meest waarschijnlijke plek waar u het sleutelnummer kunt vinden is op de achterkant van het slot, dat u dus uit uw auto moet halen. In enkele zeldzame gevallen vindt u het nummer op de voorkant van het slothuis. Als u het slot uit de auto heeft gehaald, reinigt u het zorgvuldig waarna u het onderzoekt. Het sleutelnummer zou ook op de originele sleutel kunnen staan. Het is dan een ingeslagen nummer en niet de verhoogde tekst die door de sleutelfabrikant aangebracht is! Het sleutelnummer zou ook door de eerste eigenaar in de gebruiksaanwijzing of het garantieboekje van de auto geschreven kunnen zijn.

Heeft u het sleutelnummer gevonden, ga dan naar de pagina Sleutel naar nummer en maak gebruik van die dienst.

Sleutel vervaardigen aan de hand van het slot

Als u geen sleutelnummer heeft kunnen vinden dan kunt u het slot naar onze werkplaats sturen. Wij vervaardigen de sleutel dan handmatig. Pas op: voor contact, portier, kofferdeksel, tankdop en handschoenenkast worden soms verschillende sleutels gebruikt.

Omdat de vervaardiging van een sleutel naar het slot het openen van het slot noodzakelijk maakt, zijn de prijzen voor het vervaardigen van een sleutel aan de hand van een slot gelijk aan de prijzen van revisie van sloten. Wanneer we een sleutel vervaardigen aan de hand van een slot dan wordt het slot tegelijkertijd gereviseerd zodat het weer soepel functioneert.

Wilt een sleutel vervaardigd hebben aan de hand van een slot, ga dan naar de pagina Revisie van een slot en maak gebruik van die dienst..

Link naar reactie

Op de beurs in Ciney stond ook een sleutelmaker. Als je identiek dezelfde sleutel wou (zelfde merk) en ze hadden die in voorraad, kostte een dubbel 12€, voor een dubbel van een ander merk (maar zelfde grote en vorm) heb ik 9€ betaald. Dit was bij een Nederlandse firma (waarvan ik de naam vergeten ben). Dus even wachten voor dat je sleutels verliest. :) Groetjes, nero.

Link naar reactie

maurice, heb de mijne laten dubbelen bij bervan in de torhoutsestw

en dave heeft er een sleuteltje laten maken voor het contactslot van zijn acma

grtz

Link naar reactie

idd en ik had zelf geen sleuteltje meer...da was bij bervan zoals pieter zegt..met behulp van het slotnummer had ik in drie minuten twee sleutels voor zeven euro!

volgende keer bellen é..trouwens uwen rugzak ligt hier nog kheb die al drie keer gewassen!

bij een succesvol einde is dat een pint voor elks!

Link naar reactie

Ben dus naar Bervan geweest. Das wel op de Nieuwpoortsesteenweg (nr. 93), niet Torhoutse.

En, inderdaad: ze kunnen mijn ouwe sleuteltjes bijmaken. Wat al die klojo's die ik eerder was gaan zien zogezegd niet konden. Klasse!

Link naar reactie

astemblief! ;)

maurice, wanneer zien we je nog eens trouwens?

schrijf in je agenda: vrijdag (aanstaande) 6 juni met de vespa naar de lafayette

grtz

Link naar reactie
  • 1 maand later...

update:

enkele maanden geleden heb ik een okkasie zadel voor mijn px gekocht, mét slot, zonder sleutel... aangezien het wel handig is om dit te kunnen afsluiten, ben ik opnieuw naar bervan geweest met het volledige slot uit mijn zadel.

Een uurtje later was 't klaar!

Prijs: 26 euro voor 2 sleuteltjes. (20 voor de eerste - 6 euro voor het tweede)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...