Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe cilinder steken en/of andere pijp?


kokske

Aanbevolen berichten

hoi mannen! vraag! ik rij met een px 125 met een sito plus onder, ik en een kameraad( die ook met px 125 rondrijd) willen ons beestje een beetje opvoeren, we willen geen race machien maken, maar wat meer koppel hebben en niet het gevoel hebben dat ons beestje steeds alles uit de kast moet halen. Na wat informatie te hebben gesprokkeld zijn dit de opties: 1) van onze 125 een 150 maken (200 euro) en een sip performance pijp steken (300 euro) of 2) een 177 cilinder steken met of een pinasco pijp of men sito plus. Wat we zeker willen weten is, als we die 177 zouden nemen, kan ons beestje dat wel aan?zonder te veel aanpassingen? Is het een goed idee om er een 150 cc van te maken met die pijp? Hebben jullie andere voorstellen? Laat gerust iets weten, bedankt op voorhand!!

groetjes wim

Link naar reactie

Ik ben laatst bij sven de nies geweest om es te informeren als ik zon dr177 wou steken. Ik dacht cilinder kopen, sito kopen, de uren en afstelling en ik ben klaar.

MAAAAR ik viel eerlijk gezegd om van de prijs: Hij heeft me op papier gezet wat allemaal te vervangen: krukas, lagers,... en een hele lijst kleine dingen. Prijs: 700 euro.

Dus echt plug en play lijkt het niet te zijn? Ofwel heeft hij geld uit me willen slaan. Ofwel op heel zeker willen spelen dat er niets kapot zou gaan..

Link naar reactie

ehr - krukas? lagers? als je alleen een ander cilinder wilt? das nogal grondig :)

Normaal hoeft het blok niet open... Lijkt erop dat hij ook een motorrevisie op de lijst heeft gezet - misschien wil hij anders geen garantie geven ofzo?

Link naar reactie

Tja, op zich kun je die gewoon plug en play plaatsen. Maar dan haal je ook niet alles uit die kit.

Hiervoor moet je toch miniamaal je overbrenging enzo veranderen. Dus het blok moet open, dan kun je maar beter ineens alle "slijtbare" elementen vervangen.

Veel hangt ook af van de toestand (leeftijd, km's) van je motor. Een plaatser zal het risico niet lopen om op een "half versleten motor" zo'n kit te plaatsen.

In het vervolg vraag je eens aan Sven zelf waarom hij op die manier werkt, dan hoef je hier niet te vragen als hij geld uit je wilt slaan.

Greetz B.

Link naar reactie

Steek een DR177, een 24/24 carbu van een 200cc met de 200cc-sproeierbezetting, en een Sito plus eronder, en dat zal al een merkbaar verschil geven.

Als je de blok opendoet om nieuwe dichtingen/schakelkruis/lagers te steken, open dan de inlaat een beetje voor de 24 carbu. Zoniet, maak dan de opening in het carbuhuis zo vlot mogelijk tussen carbu en carteropening.

Betreft Sven de Nies: Je kan niet verwachten dat een handelaar een kit op een oude motor zal steken met het risico dat het verkeerd loopt en iemand zijn goede naam besmeurd omdat het aan hem zou liggen terwijl de motor eigenlijk al aan een revisie toe was om te beginnen...

Link naar reactie
Betreft Sven de Nies: Je kan niet verwachten dat een handelaar een kit op een oude motor zal steken met het risico dat het verkeerd loopt en iemand zijn goede naam besmeurd omdat het aan hem zou liggen terwijl de motor eigenlijk al aan een revisie toe was om te beginnen...

Tzal dat inderdaad zijn geweest.

Maar hier opt forum worden bepaalde handelaren consistent op handen gedragen en anderen consistent als de duivel aanzien. Maar tzijn en blijven handelaren en ik denk dat als er iemand binnenkomt die absoluut niets weet van scooters en iets dergelijks vraagt, dat de handelaar zeker zal proberen zo veel mogelijk verkocht te krijgen of dat nu strikt noodzakelijk is of niet.

Voordat ik nu gestenigd word: Dat is geen beschuldiging, het is hun goed recht, maar het is volgens mij wel zo!

groetjes,

Yves

Link naar reactie

Ook de communicatie tussen klant en handelaar, is niet altijd alles.

vb. De vraag op een 177dr te steken en te zorgen dat deze optimaal werkt kan vrij dubbel zijn.

De handelaar zal denken dat hij alles uit de kit gaat moeten halen. Terwijl de klant denkt gezegd te hebben, dat hij geen miserie wil met de kit.

2 verschillende interpretaties.

Ik weet natuurlijk niet of het in dit geval zo gegaan is. Maar om de handelaar telkens op zijn vingers te tikken... ..

De manier om zo'n misvattingen te vermijden, is "praat erover". Neem uw tijd en stel deze vragen bij de verkoper.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...