Ga naar inhoud
Vespaforum.be

taks en verzekering... de prijs?


Robke

Aanbevolen berichten

Even 'uppen'

Kom net terug van mijn verzekeringsmakelaar, om mijn nieuwe Px te verzekeren...

In combinatie met mijn wagen zou dit op 147 € per jaar komen. Vermits mijn man elke dag de auto gebruikt en ik elke dag de Px zou gebruiken, raadt mijn makelaar echter af geen gecombineerde verzekering te nemen. Dit mag enkel als beide voertuigen niet tegelijk gebruikt worden (of toch niet consequent) en zou problemen kunnen geven als er brokken vallen...

Op zich vind ik dit wel logisch, maar dan zou mijn premie verdubbelen en rond de 300 € liggen en dat is wel meer dan ik verwacht had...

Hoe is dat bij jullie?

Link naar reactie

Niet Logisch, ik betaal bij Nateus 120€ voor een px 125. Mijn wagens zijn daar ook verzekerd doch zonder beperking van bestuurder en tijd (voertuigen kunnen dus gelijktijdig gebruikt worden). Gezien de lening van mijn huis en schuldsaldo- en woning-gezinsverzekering (familiale en brand) bij KBC zijn had ik daar ook eens prijs gevraagd en ... daar is het bij gebleven.

Ga eens bij een verzekeringskantoor die met verschillende maatschappijen werken en je zal een groot verschil zien.

Link naar reactie
Even 'uppen'

Kom net terug van mijn verzekeringsmakelaar, om mijn nieuwe Px te verzekeren...

In combinatie met mijn wagen zou dit op 147 € per jaar komen. Vermits mijn man elke dag de auto gebruikt en ik elke dag de Px zou gebruiken, raadt mijn makelaar echter af geen gecombineerde verzekering te nemen. Dit mag enkel als beide voertuigen niet tegelijk gebruikt worden (of toch niet consequent) en zou problemen kunnen geven als er brokken vallen...

Op zich vind ik dit wel logisch, maar dan zou mijn premie verdubbelen en rond de 300 € liggen en dat is wel meer dan ik verwacht had...

Hoe is dat bij jullie?

Als je dan toch van Antwerpen bent neem is contact op met mijn zoon.

Die werkt op een verzekeringskantoor en die zoekt steeds uit wat de beste verzekering en de goedkoopste voor je kan zijn. Verzekeringen (tom@materneverzekeringsgroep.be) Niets verplichtingen natuurlijk...

Adres : August Michielsstraat 23 / 2000 Antwerpen.

Das vlak achter de Porche garage waar vroeger den Beerens Volkswagendaeler was.

Groetjes chrideto.

Link naar reactie

Ik bezit persoonlijk geen wagen, beschik wel over een bedrijfsvoertuig en na voorlegging van een attest van mijn werkgever dat ik met dat bedrijfsvoertuig op regelmatige basis mij verplaats moest ik maar 100 euro betalen voor de verzekering van mijn GTS125 (via bemiddeling van mijn makelaar) en om het verhaal kompleet te maken : de bedrijfsvoertuigen van mijn werkgever en mijn GTS zijn bij dezelfde maatschappij verzekerd

Link naar reactie

Ok, thanks allemaal!

Onze makelaar werkt wel met verschillende maatschappijen dacht ik... Dan ga ik morgen toch een klein beetje moeilijk doen en anders hoor ik ergens anders...

(maar dan kan ik morgen mijn plaat nog niet gaan halen natuurlijk ;o)

Hangt ook wel van de leeftijd af zeker? en ongevallen in het verleden? 28 en nog geen accident gehad nochtans.

Link naar reactie

Ik ben aan het wachten op de levering van mijn LML en ondertussen ben ik mij gaan bevragen voor een verzekering bij diverse maatschappijen. Ik heb geen auto en dus geen autopolis wat een groot verschil maakt voor de verzekeringsmaatschappijen.

Dit zijn de resultaten;

KBC;

BA: 281,36 Eur (verplicht)

RB: 49,99 Eur

Indien u dit samen neemt: 331,35 Eur.

Ethias;

Burgerlijke aansprakelijkheid Mono Tarief 228,49

Bestuurder verzekering 61,96

Rechtsbijstand Plus 42,00

Diefstal / Brand 97,41

Actel;

Burgerlijke Aansprakelijkheid (B.A.) + Bijstand bij een ongeval 414,75 €

Rechtsbijstand Motor 15,94 €

Touring assistance

Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid 253.91 €

Beperkte Omnium (126.24 €)

Rechtsbijstand Verkeer (23.44 €)

Moto-verzekeringen;

Aon Belgium. Kortrijksesteenweg 20: 9000 Gent. 09 248 85 11

BA 193 EURO + 45 euro rechtsbijstand

Axa; ? geen reactie ontvangen

Argenta: BA 261 euro + 11 euro rechtsbijstand . + 73 euro taksen en kosten Tot; 345 euro

P&V; geen reactie op e-mail ontvangen; info via telefoon; BA 225 EURO + 65 euro rechtbijstand

groep-alpha.com; 1ste scooter : BA 100 euro, + rechtsbijstand 22 euro/jaar 1ste scooter ; mits overname van de autopolis/en of varia polis in compensatie. (= familiale + brandverzekering)

Als klant bij Argenta heb ik gekozen voor groep Alpha voor mijn scooter-verzekering. Mijn familiale en brandverzekering is wel wat duurder bij groep Alpha dan bij Argenta, die ik moet overdragen om de verzekering te kunnen krijgen voor de scooter maar globaal is het duidelijke de goedkoopte oplossing.

Link naar reactie
Ok, thanks allemaal!

Onze makelaar werkt wel met verschillende maatschappijen dacht ik... Dan ga ik morgen toch een klein beetje moeilijk doen en anders hoor ik ergens anders...

(maar dan kan ik morgen mijn plaat nog niet gaan halen natuurlijk ;o)

Hangt ook wel van de leeftijd af zeker? en ongevallen in het verleden? 28 en nog geen accident gehad nochtans.

Uw makelaar denkt ook aan zijn eigen portefeuille.En als ze er een aantal van dezelfde maatschappij verkopen dan krijgen ze snoepreisjes,... à volenté. Dus hun onafhankelijkheid is relatief...

Neem prijzen mee van concurenten en probeer dit uit te spelen...

Veel succes!

Link naar reactie

wat ik niet begrijp is dat eenzelfde verzekeringsmaatschappij met 2 (of meer) verschillende tarieven werkt

via walterb zijn prijsonderzoek zag ik dat KBC circa 281 + 49 vraagt terwijl ik daar ook verzekerd ben - ik heb er al mijn verzekeringen en betaal voor de PX slechts rond de 210€ (BA + RB) terwijl hij op circa 282 en 50 komt

anderzijds kunnen bepaalde verzekeringsmaatschappijen hun prijzen verschillen afhankelijk van de inbegrepen waarborgen, vrijstellingen, leeftijd, bonussen, aantal reeds afgesloten verzekeringen, enz ... - prijsvergelijk is eigenlijk enkel mogelijk wanneer dezelfde voorwaarden worden gehanteerd

grts frutsab

Link naar reactie

Hey!

Vanmorgen belde mijn makelaar (makelaarster? of makelares :o)

ze had contact opgenomen met alliance, de maatschappij, en die vonden het geen enkel probleem op een gecombineerde polis te nemen... dus ze was zelf wat te voorzichtig... dan komt het op 143, vind ik nog wel ok als ik hier een beetje vergelijk.

Zoals frutsab zegt, het is natuurlijk moeilijk om prijzen te vergelijken, want geen 2 situaties zijn dezelfde.

Heb ik toch nog mijn nummerplaat voor het weekend!!!

( en een zilveren medaille voor Belgie, leve de vrouwen, dag kan niet meer stuk)

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik wou maar zeggen dat Alpha u niet wil verzekeren aan de genoemde prijs als je geen andere verzekering bij hen hebt. Ik spreek uit ervaring toen ik een paar weken terug hiervoor naar hen belde...

Die voorwaarden had ik dan toch ook in mijn eerste post vermeld ;)

Ik betaalde bij AXA slechts 70 euro voor m'n vespa BA + 35 euro voor een uitgebreide rechtsbijstand.

Ik heb geen andere verzekeringen bij AXA, maar kan wel aantonen dat ik een firmawagen heb.

Link naar reactie

@jurgen De firmawagen is niet verzekerd bij AXA.

De verzekeringsmaatschappij gaat er gewoon vanuit dat het risico kleiner is omdat ik de firmawagen meer gebruik dan de vespa.

Het enige wat ik heb moeten doen is de groene kaart van m'n firmawagen laten kopieren.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag mijn AXA agent over de vloer gehad voor mijn verzekering van mijn px 125, 73,30- en 17,00- rechtsbijstand, dus samen 90,30- euro, ik ben ook wel met mijn auto en familiale verzekering bij AXA. Mijn PX was vorig jaar verzekerd bij KBC 209,- euro met rechtsbijstand in, zelfde voorwaarden. Ik was ook met mijn wagen bij KBC. Dus een verschil van 118,7 euro.

Link naar reactie

Hey mensen,

Wat raden jullie aan qua opties / polis van een verzekering LML? Of welke opties hebben jullie zelf genomen?

Ik bedoel hiermee, wat is bvb het voordeel om nog een extra bestuurdersverzekering aan te gaan buiten de BA en de rechtsbijstand? En als je bvb. valt met je scooter, welke optie zorgt dan voor een terugbetaling van de schade zelf veroorzaakt?

Is het ook nuttig om een diefstalverzekering aan te gaan?

Dank voor jullie reacties,

tjubix, binnenkort bezitter van bordeau LML :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb zelf een gts 125 gekocht. Ze vertelde me bij axa, mijn vaste bank, dat het in combinatie met mijn wagen max 180 euro zou zijn. Hij had dit berekent op ne 250 want op ne 125 kon hij ni berekenen.

Hij vraagt men plaat aan, het zou 2 dagen duren.

Nu, een week later, belt hem om te zeggen dat het 2 weken gaat duren eer men plaat er is en de verzekering gaat bijna 200 euro zijn.

Goed gedaan makker! ik ben dus op zoek naar een andere verzekering

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hoi,

ik heb een firmawagen die verzekerd is bij Axa. Als ik daar een verzekering voor mijn vespa wil, zou het me normaal 330 euro kosten, maar omdat de wagen er ook verzekerd is, kost het me nu 90 euro, BA + rechtsbijstand inbegrepen! Dat is een korting van 75%.

Enkele voorwaarden: niet op hetzelfde moment een ongeval hebben met de wagen en de vespa, en een bewijs dat je een firmawagen hebt..

Goedkoper heb ik niet gevonden...

K

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...