Ga naar inhoud
Vespaforum.be

taks en verzekering... de prijs?


Robke

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben aan het rond kijken voor een LML 125cc scooter voor mij en 1 voor mijn vriendin.

nu zou ik hier voor geen wegentaks moeten betalen maar wel wat ik veel vind 200 euro verzekering.

mijn vraag, wat betalen jullie voor een lml of px 125 aan taks en verzekering? en bij welke maatschappij?

is er ook een mogenlijkheid om de scooters bv enkel in de zomer te verzekeren en wat kost dit dan?

groetjes Rob

Link naar reactie
100 euro voor onze eerste,56 voor onze tweede.Da's 156 samen voor een gts en een px.

Bij mij ook,

wel enkele voorwaarden:

-in combinatie met een andere verzekering (auto, woning,...)

-via de vespaclub VCA of VCG

Mvg

Gerd

Link naar reactie
100 euro voor onze eerste,56 voor onze tweede.Da's 156 samen voor een gts en een px.

Da's wat er in de reclame van Alpha verzekeringen in Antwerpen gezegd wordt. Maar je moet dan wel minimum brandverzekering of iets anders ook bij hen nemen...

Het goedkoopst is altijd gewoon bij de huidige verzekeraar van uw wagen aan te kloppen. Ik kwam zo uit op een €140 ( 116 voor de BA, 24 voor de rechtsbijstand )

Link naar reactie
100 euro voor onze eerste,56 voor onze tweede.Da's 156 samen voor een gts en een px.

Da's wat er in de reclame van Alpha verzekeringen in Antwerpen gezegd wordt. Maar je moet dan wel minimum brandverzekering of iets anders ook bij hen nemen...

Het goedkoopst is altijd gewoon bij de huidige verzekeraar van uw wagen aan te kloppen. Ik kwam zo uit op een €140 ( 116 voor de BA, 24 voor de rechtsbijstand )

Daar ga ik niet mee akkoord!

Ik was eerst verzekerd via Fortis AG,

en betaalde voor 1 px125 een 208€ incl BA

en dat ook gekoppeld aan een wagen!

ik had prijsgevraagd voor nog een extra PX80 en dit kwam op nog eens 117€ incl BA

Daarna eens prijs gevraagd via Alpha, en zelfs mijn autoverzekering was een stuk goedkoper...

Link naar reactie
Ik wou maar zeggen dat Alpha u niet wil verzekeren aan de genoemde prijs als je geen andere verzekering bij hen hebt. Ik spreek uit ervaring toen ik een paar weken terug hiervoor naar hen belde...

Die voorwaarden had ik dan toch ook in mijn eerste post vermeld ;)

Link naar reactie

ik heb offerte gevraagd aan mijn huidige verzekeraar (KBC) en die waren weer stronteduur als ik de prijzen hier hoor vliegen 252 euro, en met een korting van 't werk nog een 30 euro eraf maar dan nog altijd 220 (BA inbegrepen) (en dan nog verminderde prijs wegens combi met de verzekerde wagen)

Ik lees vaak dat je via een club betere voorwaarden kan krijgen maar ik vind het een beetje vervelend om in te tekenen op een club enkel en alleen voor die korting want als ik me inschrijf dan wil ik ook deelnemen aan de activiteiten van de club en daar heb ik voorlopig even geen tijd voor (ik wil die mensen dus niet vervelen 'gewoon' voor de korting, net zoals ik die mensen ook niet wil storen om te polsen wat die korting dan zou zijn want zo krijgen ze waarschijnlijk genoeg mails binnen elke dag).

Met die gewone verzekering van KBC zijn er wel niet teveel randvoorwaarden die je soms bij oldtimerverzekeringen hoort (enkel als 't licht is, zus kilometer van de voordeur, naar meetings,...)

100 à 175 euro dat is al direkt 100 euro verschil...

Link naar reactie

In combi (combinatie he!) met mijn auto (+ouder dan 32) betaal ik € 85 voor mijn PX125. En da's bij de Federale (Verzekeringen he!), dus ik trek elk jaar nog een stuk terug ook. En de agent (verzekeringsagent he!) in Leuven geeft ook hele goeie service, al een accident gehad daar.

Link naar reactie

Onze naam, Groep Alpha nv is blijkbaar gevallen;

Hierbij nogmaals de premies voor VCA en VCG leden:

1ste scooter: 100 euro

2de scooter: 56 euro

3de scooter: 29 euro

4de scooter: 20 euro

vanaf de 5e gratis

De verzekeraar (niet wij) eist: ofwel de combinatie met de autopolis of indien geen wagen compensatie brand en familiale.

Op deze polissen wordt tevens 20% korting gegeven waardoor deze in veel gevallen goedkoper is dan normaal.

Voor de rechtsbijstand zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van het dossier.

Ons doel is zoveel mogelijk scooteristen onderbrengen zodanig dat wij, als groep vespisten/lambristen iets te zeggen hebben (een beetje ala MAG).

Aan alle die voor ons reclame gemaakt hebben, bedankt.

Aan alle die voor ons geen reclame gemaakt hebben ook bedankt.

Greetings

Peter

Link naar reactie

Wnr ik mijn Vespa heb (begin zomervakantie) ga ik me normaal gezien laten verzekeren bij Erard (langemark) hebben een oldtimerverzekering die niet kilometergebonden is , wel geen woon-werk(of school)verkeer

http://www.erard.org/

90E, moet geen andere verzekering bij hen hebben

+15e voor 2e, 3e etc scooter!!

- Oldtimer moto > 25 jaar = 90 euro verzekeringspremie per jaar.

- Een bijkomende oldtimermoto geniet van een nog lager tarief, zijnde 15 euro per jaar.

- Dit bevat BA & Rechtsbijstand & Depannage na ongeval & Verzekeringstaksen.

- Er is géén kilometer- of rijtijdenbeperking.

- Wel is er géén dekking woonwerkverkeer of beroepsgebruik.

- Premie is eveneens geldig voor jonge bestuurders.

- Premie is forfaitair van 01.01 tot 31.12.

- Afwijkingen inzake premie, gebruiksmogelijkheden, ... kunnen steeds op maat besproken worden.

lijkt me perfect, als 'k me niet vergis heeft "maurice" deze verzekering ook...

tuurlijk enkel als hij oldtimer is!

Thomas

Link naar reactie

das allemaal stukke beterkoop dan ik.

ik ben bij kbc verzekerd en heb daar brand familiale auto moto en nu nog vragen ze dik 200 euro voor de vespa

hoe zit het met jullie taks ik heb gehoord dat onder de 250 cc er geen tak is van andere hoor ik onder de 125. das voor mij belangrijk voor te zien welk type ik kopen ga. mijn vriendin en ik hebben bijde ons motor rijbewijs dus daar hoef ik het niet voor te laten.

groetjes

Link naar reactie

Weten jullie dat nu nog niet dat banken er verzekeringen bijnemen om op te verdienen. Ik betaal €137 bij DVV samen met wagen. Volgend jaar overweeg ik zeker om me via de club te laten verzekeren. Is nog eens €37 verschil. Voordeel voor mij was dat mijn verzekeringsagent achter mijn plaat ed. is gegaan. Vriendelijke man en heb er al veel op kunnen rekenen. Maakt het dan ook moeilijker om over te stappen. Maar de prijzen bij de banken?ZOT en vraag maar eens om in schijven te betalen? Dan schieten ze u bij wijze van spreken dood, de afzetters.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...