Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mag een oude vespa 50 op de rollen bij de politie?


Aanbevolen berichten

hallo , ik heb mijn vespa zen motor gereviseerd , en hij gaat nu iet sneller dan toegelaten snelheid voor klasse scooters, als de politi mij aanhouden mogen ze hem dan op de rollen zette ? hij is van 1966 , en in dien tijd zulle ze niet op een beetje te snel gelet hebben , ik hoordevan iemand da ene vespa van voor "72 niet op de rollen mocht...? is der iets van waar?

grtz

Link naar reactie

Wat de wetgeving nu is weet ik niet maar denk dat het nog hetzelfde is als 15 jaar geleden.Toen re ik met een 50 special en moest op de rollen met resultaat 50 Km/u (toen mocht je maar 40km/u).

Deze hebben ze in beslag genomen en half afgebroken terug gegeven +boete moeten betalen. 2 weken erna terug op de rollen gevlogen door de alom gekende (vroeger toch)"Van Dun" met resultaat 45km/u .terug in beslagname maar voor de correctionele rechtbank moeten komen met advocaat. uitspraak :vespa nooit meer terug gezien,hoge boete en 3 maanden rijverbod auto,brommer,moto.

Ik denk dus niet dat ze je gaan laten rijden omdat je brommer ouder is.

Mijn goede raad is om op je 17 jaar en 3maanden te gaan voor je motorijbewijs dit komt op termijn goedkoper uit en je bent met alles in orde. groeten

Link naar reactie

Deze topic is al vaker aan bod gekomen. De toegelaten snelheid is 45 km/h die je zelf mag rijden. Ze hebben het recht je scooter op de rollen te zetten, maar als je je aan de max. snelheid gehouden hebt van 45 km/h en op de rollen toont je Vespa een snelheid die bv. 50-60 km/h is, dan kunnen ze daar niks tegen in brengen als je Vespa van voor 1974 dateert. Je bent niet verplicht je Vespa terug af te stellen op 45 km/h, omdat deze in de originele staat is en in de jaren 60 ook diezelfde snelheid haalde.

Als ze je kunnen pakken terwijl je sneller dan toegelaten rijdt, dan heb je geen enkel verhaal meer. Dan kan ik aannemen dat ze je scooter in beslag nemen.

Mijn zoon rijdt met een Lambretta J50 en die haalt zonder tuning een snelheid tot 60-65 km/h. Ik heb het hem ook al duidelijk gemaakt dat hij heel goed moet oppassen!

Link naar reactie
2 weken erna terug op de rollen gevlogen door de alom gekende (vroeger toch)"Van Dun" met resultaat 45km/u .terug in beslagname maar voor de correctionele rechtbank moeten komen met advocaat. uitspraak :vespa nooit meer terug gezien,hoge boete en 3 maanden rijverbod auto,brommer,moto.

Voor 5 km/uur te snel ????, daar heb ik toch wel mijn twijfels over.

Link naar reactie

Moeilijk te geloven maar toch hebben ze mij dit toen geflikt,Vespa was volledig orgineel met embleemkes van vespa op de cilinder en uitlaat(koste toen het dubbele van een namaak).Van Dun was toen ne flik van Berchem en zeer gepassioneert in het tegenhouden van brommertjes,half Antwerpen is toen aangehouden denk ik.

Er was toen veel om te doen en ze wilde een voorbeeld stellen denk ik.

Link naar reactie
2 weken erna terug op de rollen gevlogen door de alom gekende (vroeger toch)"Van Dun" met resultaat 45km/u .terug in beslagname maar voor de correctionele rechtbank moeten komen met advocaat. uitspraak :vespa nooit meer terug gezien,hoge boete en 3 maanden rijverbod auto,brommer,moto.

Voor 5 km/uur te snel ????, daar heb ik toch wel mijn twijfels over.

ben onlangs nog op de rollen gezet en er ging een tolerantie van 6km/u af.

wrm ze dit doen geen idee.

greets

Link naar reactie

Waarom die tolerantie ?? Omdat die rollen toch niet juist gaan, ondanks dat ze beweren dat ze geijkt zijn enz enz. Waar is de tegenwind en de wrijving van de lucht, wrijving van het voorste wiel enz...Trouwens, als U geflitst bent tegen bv 60 km/uur, mag U zeker zijn dat uw snelheid op uw snelheidsmeter iets boven de 70 km/uur lag. Logisch toch ?? de snelheidsmeter van mijne GTS liegt ook 10 km/uur, in alle snelheden, trek er nog een tolerantie af van 6 km/uur. Rij ik op snelheidsmeter bv 50 km/uur, min 10 km/uur liegen is 40 km/uur min de tolerantie van 6 km/uur, dan blijft er nog 34 km/uur over.

Maar voor 5 km/uur te snel ??? Trouwens " 2T " ... ge zegt zelf dat ge binnen de 14 dagen 2 keer tegen de lamp gelopen bent, tja ...

Link naar reactie
Deze topic is al vaker aan bod gekomen. De toegelaten snelheid is 45 km/h die je zelf mag rijden. Ze hebben het recht je scooter op de rollen te zetten, maar als je je aan de max. snelheid gehouden hebt van 45 km/h en op de rollen toont je Vespa een snelheid die bv. 50-60 km/h is, dan kunnen ze daar niks tegen in brengen als je Vespa van voor 1974 dateert. Je bent niet verplicht je Vespa terug af te stellen op 45 km/h, omdat deze in de originele staat is en in de jaren 60 ook diezelfde snelheid haalde.

Als ze je kunnen pakken terwijl je sneller dan toegelaten rijdt, dan heb je geen enkel verhaal meer. Dan kan ik aannemen dat ze je scooter in beslag nemen.

Mijn zoon rijdt met een Lambretta J50 en die haalt zonder tuning een snelheid tot 60-65 km/h. Ik heb het hem ook al duidelijk gemaakt dat hij heel goed moet oppassen!

En hoe ga je de poltie die aan aanhoud duidelijk make da de vespa dus wel sneller mag, want die u gwn uit denk ik..

grtz

Link naar reactie

@marcdax:

"en dan eens rondkyken , en daar staat er dat de regel voor 74 niet meer van tel is.

Dus dat het eigenlijk niet meer mag..."

Waar staat dat juist, want ik vind het nie meteen... Ik heb nochthans alle "Recente wijzigingen" afgelopen.

Link naar reactie

@marcdax:

"en dan eens rondkyken , en daar staat er dat de regel voor 74 niet meer van tel is.

Dus dat het eigenlijk niet meer mag..."

Waar staat dat juist, want ik vind het nie meteen... Ik heb nochthans alle "Recente wijzigingen" afgelopen.

Link naar reactie

Citaat:

Het koninklijk besluit van 13 augustus 1971 betreffende de snelheid van de rijwielen met hulpmotor en het geluid van de rijwielen met hulpmotor, de motorrijwielen, de motordriewielers en motorvierwielers is ingetrokken.

Link naar reactie
Ah!

Ja, dat het KB van 1971 niet meer geldig is, staat zo te zien inderdaad al meer dan 30 jaar in het KB van oktober 1974.

Niks "nieuws" dus, in tegenstelling tot wat ik eerste meende te begrijpen.

Dus je zegt het zelf , in 74 is dit reeds vervallen , dus telt het niet meer he :-)

Maar tis inderdaad een raar geval dit , de ene flik aanvaardt het , de andere niet , de ene gemeente wel in tegenstelling tot het naastliggende dorp... .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...