Ga naar inhoud
Vespaforum.be

v50 - pk50xl


arti-bella

Aanbevolen berichten

Ja, je zit alleen met het spruitstuk dat niet door het gat gaat. Dus dat betekent dat je je frame onder handen moet nemen. Bovendien kan je je orginele V50 trommels niet behouden, behalve als je de achteras vervangt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

12 v.

Je moet de krukas. ontsteking en vliegwiel overzetten. Dit omdat een V50 blok een 19 mm krukas heeft en een PK 20. Dus het is niet plug and play.

Als dat gedaan is, moet je nog een paar kleine dingen aanpassen aan de bekabeling en een spanningsregelaar monteren. Het is in feite erg simpel. Als je het eenmaal gedaan hebt, zul je erg tevreden zijn. Mijn v50 is nu uitgerust met een electronische ontsteking uit een PK, en start altijd!!!

Andere oplossing is een electronische ontsteking te scoren van een Primavera/ET3. Dacht dat die ook 19 mm waren.

Als je wilt, kan ik een paar foto's maken van hoe het er bij mij uitziet.

Link naar reactie

Je begrijpt me verkeerd.

Bij een V50 die ik in onderdelen zal kopen zit er een pk50 blokje (met elektronische ontsteking). Ik had graag geweten wat er allemaal aan de v50 kabelboom moet worden aangepast. Om hem in orde te krijgen.

mvg Pj

Alvast bedankt !

Link naar reactie

OK.

Niet veel. Ik heb een schema gekregen van iemand van de Amsterdamvespaclub, die zal ik vanavond wel even scannen.

Daar staat precies op welke draad je waarop aan moet sluiten en waar de spanningregelaar(want die moet er tussen) aangesloten wordt.

Maar denk er aan dat een PK blok niet zomaar onder een V50 past. Je zal het gat waar het spruitstuk doorsteekt een stukje groter moeten maken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...