steven1 Geplaatst: 10 mei 2008 Delen Geplaatst: 10 mei 2008 Heb een paar vragen met de nieuwe motor lml 150cc! Ik heb onder mijne vbb een nieuwe motor laten steken van lml 150 cc, maar die heeft mijn achterwiel mee vervangen door een 10 duims velg waar ik vroeger 8 duims had! Kijk ik vind 8 duims veel mooier zoals vroeger (oldies) Nu had ik een vraag of die niet aangepast kan worden terug naar 8 duims? Dus nu rij ik met 2 verschillende banden maten "8 voor en achter 10 duims" Zou dit veilig zijn om hier mee rond te rijden, voorlopig dan toch! Of zou ik ook vooraan 10 duims steken? alhoewel ik liever gewoon overal 8 duims heb! Heeft iemand hier ervaring mee? grts stief Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 mei 2008 Delen Geplaatst: 11 mei 2008 het is te doen van uw 10" motor om te bouwen naar 8" hiervoor moet je enkel een deel van uw achter wiel en dan vooral de remtrommel enz aanpassen ik zelf heb het nog niet gedaan maar kenners hier op het forum zeggen dat het vrij eenvoudig is grtz sidvespa Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 11 mei 2008 Delen Geplaatst: 11 mei 2008 Enkel volledige remtrommel van 10" vervangen door die van 8", maar vergeet niet de oliekeerring te vervangen!! Link naar reactie
Tobias Geplaatst: 11 mei 2008 Delen Geplaatst: 11 mei 2008 Kijk even hier http://www.vespa-t5.org/mechanik/largef ... umruesten/ . Link naar reactie
steven1 Geplaatst: 11 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2008 alvast bedankt voor de reacties! Denk dat de meeste die een oldie hebben toch voor de 8 inch kiezen? Of niet? Je zit wel hoger met 10 dat wel maar het mooie is er wat af vind ik! En wat met de rijstijl? Beter of slechter? grts stief Link naar reactie
pascal Geplaatst: 11 mei 2008 Delen Geplaatst: 11 mei 2008 ik vind met 8" rijden geen pretje. als hij niet persé origineel moet blijven zou ik naar 10" gaan, MAAR dat betekent dat je een andere voorvork zal moeten steken (ik dacht die van een PK125) zodat je ook vooraan 10" hebt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.