Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie verversen onnodig???


Ph.

Aanbevolen berichten

Wat niet in het artikel vermeld staat is dat dit enkel geldig is wanneer er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. Zoals altijd in de pers, is dit maar een gedeelte van het verhaal. Heb op de radio een interview gehoord met die man en er komt 'iets' meer bij kijken dan gewoon rijden en bijvullen.

Trouwens, hebben jullie al eens even stilgestaan bij het feit dat je al maar minder op onderhoud moet met de nieuwe wagens ( VW om de 30.000 km) en dat vindt iedereen dan wel normaal... .

Mike.

Link naar reactie
Trouwens, hebben jullie al eens even stilgestaan bij het feit dat je al maar minder op onderhoud moet met de nieuwe wagens ( VW om de 30.000 km) en dat vindt iedereen dan wel normaal... .

Mike.

Ja, maar een VW ZUIPT olie, ik moet er iedere 5000 km een liter olie inkappen.

Terwijl mijn vrouw met een ford rijd (onderhoud om de 20 000km) en daar hebben we nog nooit één druppel olie moeten bijkappen.

En wat het artikel betreft is het zoals Mike zegt : de sensatie druipt eraf.

Maar dat is met alles in de pers. Maar ze doen hun eigen de das om,

de geloofwaardigheid daalt...

Link naar reactie

De discussie hierover was op Peeters & Pichal op Radio 1

http://www.radio1.be/programmas/pepi/863861/

Had het idee dat de redenering niet klopte...

Als je deze logica volgt dan vervang je ze eigenlijk wel, maar dan nog met bijkomende vervuiling & schade...

Geen olie verversen -> meer slijtage -> olieverbruik -> veelvuldig olie moeten bijvullen -> regelmatige volledige verversing van alle olie

Link naar reactie
Wat niet in het artikel vermeld staat is dat dit enkel geldig is wanneer er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. Zoals altijd in de pers, is dit maar een gedeelte van het verhaal. Heb op de radio een interview gehoord met die man en er komt 'iets' meer bij kijken dan gewoon rijden en bijvullen.

Trouwens, hebben jullie al eens even stilgestaan bij het feit dat je al maar minder op onderhoud moet met de nieuwe wagens ( VW om de 30.000 km) en dat vindt iedereen dan wel normaal... .

Mike.

het is juist dat je met nieuwe auto's steeds langer kan rijden vooraleer deze op onderhoud moeten - de onderhoudsboekjes én raadgevingen zijn dan wel contradictorisch hierin - er wordt toch vrij frequent bijvermeld dat je slechts om de "x" kilometers moet "binnenkomen" maar wanneer je slechts "x-1" kilometers doet je wel 1 keer per jaar je auto moet binnenbrengen - begrijpe wie begrijpe kan

in het artikel staat ook dat je niet moet vervangen maar enkel moet bijvullen - ik vind echter niks terug over hygroscopische toestanden (het opnemen van vocht of waterdeeltjes door de olie) of de verdunning van de olie door ze ni te verversen maar enkel bij te vullen - wellicht zal die superchip dat allemaal wel weer registreren

misschien moeten binnenkort alle auto's (of motoren in't algemeen) uitgerust worden met zo'n chip waardoor we olie besparen maar waardoor we weer met hogere kosten gaan zitten voor de aankoop van een peilstok met ingebouwde chip ...

grts frutsab

Link naar reactie

ik ken persoonlijk een vertegenwoordiger van "Marly" en die zei me ook dat ze olie testen die 60.000 km had gedraaid en de smeereigenschappen waren dezelfde als de nieuwe olie!

en natuurlijk schrijft een auto-constructeur dat je om de x aantal kilometers of x keer per jaar moet binnenkomen op onderhoud! die mannen moeten ook iets verdienen é! is misschien hun grootste verdienste, is maar 5 minuten werk om olie te verversen maar de rekening die je krijgt!

Link naar reactie

opel vectra diesel : alle 50.000km of 1x per jaar.

in theorie ! in de praktijk is het wel anders.heel veel mensen houden zich aan de oude trend : ongeveer alle 10.000km.(wat nog steeds aan te raden is)

enkel de leasingmaatschappijen dwepen met deze uitleg die in de boekskes staat.ik heb al verschillende keren meegemaakt dat de bestuurder dan de "tussenbeurten" zelf moet bekostigen.

@ lucca : gij zijt de man die we nodig hebben : 5min.per auto,laten we er 10min.van maken,dat maakt 48 auto's per dag! ge zijt aangenomen !

Domi.

Link naar reactie
Ja, maar een VW ZUIPT olie, ik moet er iedere 5000 km een liter olie inkappen.

Koopt u ne goeie auto hé ;-)))

Lol ;-)

Mijn rijstijl zal er ook wel iets mee te maken hebben hoor !

rijstijl of ni - mijn vorige audi verbruikte ook olie gelijk wa - als leasewagen kreeg je der zelfs telkens na een onderhoud een bus olie bij - bij de aankoop was dat zogezegd enkel voor de eerste 5000 km - na 100.000 km was het nog steeds hetzelfde liedje - je bent dus geen alleenstaand feit B-Man (en toevallig van hetzelfde merk VW-Audi ...)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...