Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke bandenmerken hebben White Walls


molle

Aanbevolen berichten

Ik ga weldra op zoek naar white walls voor onder de PX te zetten. Nu ben ik op zoek naar de verschillende merken. Welke dat ik al gevonden heb zijn:

Continental LB & K 62 Whitewall.

Bij Sava na wat rond te lezen blijkt dat de kleuren snel geel/bruin worden en blijken ook niet zo stabiel te zijn.

Echter bij Michelin, Dunlop en Pirelli vind ik geen white walls of zijn deze er wel.

Bestaan er eigelijk white walls met van die race profielen in de banden?(Of hoe je het ook noemt).

Ik wil echt wel een goede band natuurlijk.

Link naar reactie

ik weet uit ervaring dat de whitewalls van continental mooi wit blijven maar zeker niet als erg stabiel worden ervaren! rijden bij nat weer zou ik bijna afraden en bij het remmen durven ze gewoon doorschuiven. ik denk dat er op het forum en daarbuiten meer mensen zijn die mijn mening delen.

de sava whitewalls hebben idd de neiging te verkleuren, zeker op een originele oldtimer geeft dit wel een extra oldie gevoel. op vlak van stabiliteit... ik heb er ook enkele jaren mee gereden en heb ze altijd stabieler gevonden dan de continentals. ik ben er wel geregeld plat mee gereden, misschien de kwaliteit van de rubber?

een andere oplossing zijn de losse witte flanken die je eigenlijk op elke band kunt gebruiken. maar ik weet niet of die nog zo gemakkelijk te krijgen zijn als vroeger?

continental whitewalls zijn ook duur, 45 euro, heb ze zelfs al geweten voor 80 euro per stuk! de sava's daarentegen vind je al voor 30 euro.

IMG_0052.jpg

mijnen (ex) GL met sava's dus zo geel of bruin zijn niet hé...

Link naar reactie

Hmm, word weer een twijfelgeval natuurlijk. Ik heb de PX niet nodig om naar mijn werk te rijden want werk thuis. Dus als het regent kom ik er dan ook niet mee buiten. Maar vind het toch belangrijk om een goede band te hebben. Je weet nooit dat als je aan het toeren bent toch wel eens een regenbui kan tegenkomen. Momenteel staan er Pirelli's onder en deze vind ik zeker niet slecht. En een losse flap om op de banden te plakken wil ik ook niet.

Zijn er nog andere merken waar de kleuren mooi van blijven en toch een goede band zijnde?

Link naar reactie

die losse flappen moet je niet plakken, ze zitten mee tussen de velg en eigenlijk is dat zeker niet mis!

ik weet eigenlijk geen ander merk dat whitewalls maakt... zelfs continental maakt ze maar om de paar jaar.

Link naar reactie

idd een gewone verchroomde wielklok, veel knapper dan die mottige ster van de nieuwe px'en. bij de LML's zijn ze zelfs met schijfrem en deze klok!!

Link naar reactie

Er bestaan ook Japanse white walls die Jan van Classic Scooter verkoopt. Een Limburgse maat van me heeft zo'n Japanse banden en is er tevreden over. Ik ben dat merk vergeten. Zelf relatief content over Continental, maar gewone zwarte Michelins blijven de beste banden, vind ik. Als 't alleen maar voor de show is, zijn White walls ok. Als het om degelijk en steeds veilig rijden gaat, kies maar voor Michelin.

Link naar reactie

Ik heb ook Sava white walls op mijn px. Ik vroeg aan mijn dealer of dat verschil uitmaakt met de banden die er standaard op zitten, hij zei van niet. Ik rij altijd op 't gemak, probeer tijdig te remmen en niet te hard op te trekken. Als ik dat nu allemaal lees heb ik gelijk al spijt dat ik mijn originele banden niet gehouden heb. Vanaf dat het wat nat ligt heb ik schrik om bochten te nemen of hard te moeten remmen :-( Zijn die banden dan echt zo slecht bij regenweer? Ik doe vooral stadsverkeer.

Link naar reactie

Ik heb gekozen voor de (dure) continentals (59€ stuk) omdat deze naar het schijnt mooier wit blijven en omdat ik altijd tevreden ben geweest over continental op mijn wagen.

Bij Legends bike waren er eveneens een soort Koreaanse white walls (40€)

Wat de rijervaring betreft is het simpel, de originele Michelins waren beter, zeker bij regen. De continentals schuiven sneller. Op nat wegdek zijn ze niet te vertrouwen, in de ardennen heb ik eens de bocht niet kunnen houden > heb kunnen kiezen, volledig op het linkervak gaan op of de grond op! heb gegokt op het linkervak waar gelukkig geen tegenligger kwam...

conclusie: mooi maar minder baanvast!

Link naar reactie

@mod66: op de ultima serie van de px staan whitewalls van 'Gold', ik geloof dat die japans zijn.

@emjie: ik vind vooral de continentals onveilig, van de sava's heb ik niet zo'n slechte ervaringen.

Link naar reactie

hoi iedereen,

mijn eerste post en ik denk dat het hier wel hoort, als het niet zo is, sorry daarvoor.

Ik zoek een merk van 10 inch banden, met klassiek uiterlijk, dus zo origineel uitziend mogelijk, maar met witte flanken. De witte flanken mogen geen flappen zijn, de banden moeten echt gekleurd zijn. Ik heb de sava's al gezien, maar dat profiel vin ik niet mooi. Graag had ik ook een zo smal mogelijke band, ik denk aan 80/90/10, 90/90/10 ofzo

Wie weet merken of types die voldoen aan mijn vereisten?

Ik zal u eeuwig dankbaar zijn ;)

groeten, stijn

EDIT: ik zag net dat die continental K62 aan men vereisten voldoet, kent iemand een dealer die deze kan bestellen in Oost-Vlaanderen?

Link naar reactie
hehe, geen vespa vreesek,

tzou 10 inch zijn en tkomt onder een projectje waar ik mee bezig ben, zijn 4inch brede dax velgen (10inch groot zoals vespa dacht ik) op een chaly frame met zelfgedraaide fourche en verlast balhoofd, en dan mat und plat in bobber/hot-rod style :P

groeten stijn

Shame on you, het vespaforum vervuilen met dax-praat! ;-)

Link naar reactie

Oplossing: koop een band naar keuze, ga naar de verfhandelaar en koop witte autolak, koop ook het produkt om verf soepel te houden en hopla, probleem opgelost. Ik heb ooit een zadel geverfd met heel goede resultaten. De verf is nooit gescheurd of gelost. Zadel had identiek dezelfde kleur als de scooter, zie foto.

l6c43012d6b42aa88e87322sr8.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...