Ga naar inhoud
Vespaforum.be

advocaat gezocht


-g-pablo-

Aanbevolen berichten

hallo mensen , paar maand geleden is er een auto op mij gerejen , ik was nie in fout omda ik van links kwam. maar het klote eraan is dat de persoon die mij aangereden heeft , had gelogen tegen de flikken zodat ik zogezegd in fout was .

nu heb ik gisteren een bericht gekregen van de verzekering => er komt een rechtzaak binnen de 8 maand en heb een goeie advocaat nodig . weet er iemand een goeie advocaat? ik vind het zeer spijtig dat ik nog zolang moet wachten op men vespatje :( zou het graag wat vroeger doen , maar ik denk dat da nie kan :(

grtz pablo

Link naar reactie

En misschien ook wel interessant om uw profiel in te vullen zodat men tenminste weet van waar je bent. Een "goede" advocaat van Brugge gaat voor uw scooterke niet in Maasmechelen komen pleiten.

En idd. schrijf eens in het nederlands in plaats van swahilli!

Link naar reactie

spelling ivm "chat"- en "sms"-language laat ik in het midden - ik kan het gewoon niet lezen noch begrijpen en vind het erg dat (jonge) mensen hun spelling en taal zo naar de verdommenis helpen

los daarvan is het wel zo dat je steeds een advokaat naar keuze mag raadplegen wanneer je polis de rechtsbijstandformule dekt (wat meestal het geval is) - voor een rechtspleging bestaan er geen grenzen en kan je dus (theoretisch) voor de politierechtbank van luxemburg verschijnen (of je er zelfs door laten vertegenwoordigen) met een advokaat die in noord-limburg of in knokke zijn praktijk houdt

ten derde begrijp ik ook niet dat je rechtsgeldig de voorrangsregel kan verklaren (en bepleiten) wanneer je zelf van links kwam - of het nu je eerste aanrijding of je "elvendertigste" is maakt niet uit - de enige uitzondering hierop zijn al dan niet geplaatste verkeersborden die bepalen dat jij in je recht bent omdat je er voorrang had

ten slotte kan je aan de hand van de schade aan een voertuig (auto) meestal bepalen welke partij vanuit welke richting kwam aangereden, stilstond of dergelijke - wanneer jouw tegenpartij "gelogen heeft tegen de flikken" had je dit in het opgestelde proces-verbaal moeten laten vermelden - daarbovenop kan/kon je steeds eventuele getuigen een bijkomende verklaring laten afleggen

wanneer een verzekering een uitkering voor stoffelijke schade doet wordt deze gebaseerd op de kosten voor herstelling die door de expert en de desbetreffende hersteller vooraf samen werden overeengekomen - hierbij wordt uiteraard de ernst van de schade afgewogen tegenover de boekhoudkundige en de werkelijke waarde(s) - vandaar ook een mogelijke "total loss"-beslissing - wellicht had je gehoopt om een ietsje meer uitgekeerd te krijgen maar zo werkt het verzekeringsmechanisme (meestal) niet

kijk gewoon eens na of je dus rechtsbijstand hebt en informeer dan eens bij je verzekeringsmaatschappij - zij hebben advokaten die het klappen van de zweep op de politierechtbank kennen en zullen je rechten tot het uiterste verdedigen - wanneer iemand van het forum jou een "goede" advokaat zou aanbevelen en het loopt voor jou op een negatieve beslissing uit ...

grts frutsab

Link naar reactie

@frutsab

In dit apenland kan je alles aanvechten tegenwoordig.

Mijn vrouw is begin februari achteraan aangereden door te tegenpartij. Dus iedereen in koor: "Als je achteraan aangereden wordt ben je altijd in je recht". Wel de tegenpartij vecht toch nog haar verantwoordelijkheid aan. Zo werkt het hier nu eenmaal. Iedereen probeert altijd maar de schuld van zich af te schuiven ook al is hij 100% in fout.

Link naar reactie

Inderdaad SIRJOHNLUKE, want dat is de enige schade die de tegenpartij zou lijden want de rest wordt toch door haar verzekering betaald. Maar ondertussen zitten wij wel met de gebakken peren, mijn vrouw is ondertussen al bijna 3 maand werkonbekwaam. En moeten we maanden wachten totdat de PV door de gerechtelijke molen gedraaid is om ons gelijk te kunnen aanvechten.

Link naar reactie

inderdaad gertVD - en sorry dat ik het zeg maar persoonlijk vind ik dat SirJohnLuke en ook Blen gelijk hebben - de vrijstelling én heel het bonus malus-systeem is er enkel om de verzekeringsmaatschappijen winstgevend te maken

@Blen - klote voor je vrouw - hopelijk snel herstel zonder blijvend letsel - een vespa is vervangbaar ... - hoor ook eens via je rechtsbijstand voor dat PV - je kan immers sneller een PV opvragen - normaal doet de verzekeringsmaatschappij dit voor jou - indien dit geweigerd wordt kan je het laten doen door een advokaat - het PV opvragen is eigenlijk maar een formaliteit - anderzijds heb je wel gelijk dat heel de gerechterlijke molen een aanfluiting is van een eerlijk rechtssysteem - het is net dààr dat je vermoedelijk maanden zal moeten wachten om je gelijk te bepleiten én te verkrijgen - toch snel herstel aan je maddam - grts frutsab

Link naar reactie

Mijn stiefzus is anders advocaat...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...