Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gl 150


stanman

Aanbevolen berichten

Yo de manne

Ik zit met een dillemma, heb een gl 150 jaren 60 van een kennis omdat hij slecht start, en ik bedoel echt slecht.Heb reeds de carbu volledig gekuist en alles marcheert goed, en alle dichtingen sluiten zo te zien goed af incl vlotter werkt zoals het hoort. Als ik rechtstreeks benzine in de carbu luchtinlaat doe, dan start hij vrijwel van de eerste kick en blijft goed draaien, éénmaal aan, rijd hij ook zeer goed en de motor draait mooi.Benzine komt er genoeg, dus de benzinekraan werkt, en de darm is niet te lang. Bougie vonkt ook mooi.

Iemand suggesties

groetjes

Link naar reactie

heeft die onderaan zijn naftbak nog zo'n glazen potje? dat was bij mijn, nu reeds ex..., GL het startprobleem. de dichting van dat potje was van kurk en volledig versleten met als gevolg dat hij enkel de naft uit dat potje gebruikte om te starten en vervolgens door lucht te trekken geen naft meer tot in de carbu kreeg. ik heb dat vervangen door een recenter model, de afstelling aangepast en daarna startte mijn GL zonder problemen.

Link naar reactie

Ik weet niet welke bougie er nu in zit, maar anders kan je proberen om een iets warmere bougie te steken, normaal starten die beter (zeker als het buiten koud is). Welke kleur heeft de bougie? Heb je de speling/staat van de vis-platinees al eens nagekeken? Als laatste optie zou ik eens nakijken of er toch geen compressieverlies is langs het carter/cilinderkop. Groetjes, nero.

Link naar reactie

om te beginenn ga ik bij jan de compressie eens laten meten.

Speedracer, ik hou jou voorstel in gedachte, hij ruikt niet abnormaal en de rookontwikkeling is niet meer dan normaal, dus ik hoop dat je ongelijk hebt

groetjes

Link naar reactie

Grote krassen op de compressieplaat in je krukashuis? Dan kan het zijn dat hij slecht start, maar eenmaal hij in gang zit bangelijk rijd! Hij krijgt de naft niet goed verwerkt in zijn krukas of aangezogen (aanlopen of kicken is trager dan draaiende motor).

Ooit voorgehad met een motortje mischien daarom als allerlaatste eens naar kijken? Die wou ook niet starten, maar eenmaal hij starte was er niets aan de hand!

It's just an option.

Link naar reactie

Het plaatje in je krukashuis dat samen met de krukas er voor zorgt dat de krukas op de kamer goed afsluit. Als je hier een fitje maakt door een diepe kras dan zou hij wel eens slecht kunnen starten (aanzuigen). Ik ben een foto aan het zoeken geweest maar het was niet simpel. Het is rood omkaderd maar je ziet er maar een stukje van. Maar dat is dus het plaatje dat moet afsluiten. Normaal is dit een mooi geslepen oppervlakte. Het compressieplaatje begint een dikke 10mm voor de opening en gaat tot 10mm er na. Buiten de kering die stuk is en nog wat andere prullen zie je op de foto de krassen in de plaat staan.

Groeten Nick

P8160036.JPG

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...